شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
بهترین رنگ نمای ساختمان؛ نمای سیمانی، آجری و …
4 اسفند 1402 ساعت: 19:05
شناسه : 274693
0

انتخاب رنگ نمای ساختمان دغدغه اصلی مشتریانی است که به دنبال رنگ آمیزی نمای خارجی ساختمان خود هستند.

پ
پ

انتخاب رنگ نمای ساختمان دغدغه اصلی مشتریانی است که به دنبال رنگ آمیزی نمای خارجی ساختمان خود هستند. بهترین رنگ نما برای نمای بیرونی با توجه به یکسری از عوامل مختلف مشخص شود. مهمترین عامل در انتخاب رنگ مناسب نما جنس نما است. هر نمایی اعم از سیمانی، آجری، گچی، چوبی و … تنها با رنگ مخصوص به خود سازگاری دارد. علاوه بر جنس نما، شرایط جوی در انتخاب مناسب ترین رنگ برای نمای خارجی ساختمان تاثیر بسزایی دارد. توجه به شرایط جوی از آن جهت مهم است که یک رنگ مقاوم در برابر گرما، رطوبت و .. انتخاب شود تا ماندگاری بالایی داشته باشد.

اگر در انتخاب رنگ نما مناسب ساختمان خود به مشکل خورده‌اید، نگران نباشید! ما از یک تیم متخصص در زمینه رنگ آمیزی نمای ساختمان مشاوره گرفته‌ایم تا به شما در این زمینه کمک کنیم. این مقاله به کمک مشاورین تیم رنگ کاری نما ارسباران نگاشته شده است. با توجه به سابقه کاری این تیم در رنگ کاری نما، می‌توانید از صحت مطالب ارائه شده اطمینان داشته باشید.

انواع رنگ نمای ساختمان

در بازار انواع رنگ نما وجود دارد که هر یک پایه و اساس منحصر به فرد خود را دارند. برخی از آنها بر پایه روغن و آب هستند، برخی تنها بر اساس آب ساخته شده‌اند. گروهی در برابر رطوبت مقاومت دارند، گروهی بیشتر برای شرایط جوی گرم و سوزان انتخاب می‌شوند. همچنین هر یک از این رنگ‌ها (رنگ نمای ساختمان) تنها برای یک نوع جنس از نما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

word image 274693 1 - بهترین رنگ نمای ساختمان؛ نمای سیمانی، آجری و ... -

انواع رنگ مناسب نمای خارجی انواع ساختمان‌ها عبارتند از:

  • رنگ اکریلیک
  • رنگ آلکیدی
  • رنگ الاستومری
  • رنگ کنیتکس
  • رنگ روغنی
  • رنگ لاتکس
  • رنگ نانو
  • رنگ اپوکسی
  • رنگ رزین اکریلیک

در ادامه نکات لازم برای انتخاب مناسب‌ترین رنگ نمای بیرونی ساختمان ارائه خواهد شد.

انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان براساس سطح نما

اگرچه عوامل متعددی در انتخاب بهترین رنگ نما دخیل هستند، اما بدون شک مهمترین عامل در زمان خرید رنگ مناسب نمای خارجی، جنس نمای ساختمان یا ویلا است. از آنجا که نمای هر ساختمانی جنس متفاوتی دارد، رنگ نمای مناسب هر ساختمان نیز با ساختمان دیگر فرق خواهد کرد.
به طور واضح‌تر بهترین رنگ نمای ساختمانی با نمای آجری با بهترین رنگ نمای ساختمانی با نمای چوبی یکسان نخواهد بود. در ادامه به معرفی رنگ نمای مناسب نمای سیمانی، آجری، گچی، سنگی و چوبی می‌پردازیم.

بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان برای نمای سیمانی

رنگ مناسب نمای سیمانی رنگ رزین اکریلیک است. این نوع رنگ که بر پایه آب و روغن ساخته می‌شود و خاصیت ضد قارچ دارد، به خوبی روی سیمان می‌نشیند. همچنین رنگ رزین اکریلیک به دلیل مقاومت بالا در برابر اشعه فرابنفش از نمای ساختمان شما در برابر نور خورشید و شرایط جوی محافظت می‌نماید.

word image 274693 2 - بهترین رنگ نمای ساختمان؛ نمای سیمانی، آجری و ... -

بهترین رنگ نمای خارجی ساختمان برای نمای آجری

بهترین رنگ نمای ساختمان آجری رنگ اکریلیک است. رنگ اکریلیک مقاومت نسبتا خوبی در برابر رطوبت داشته و نمای خارجی را در برابر کپک زدن محافظت می‌کند. البته برای رنگ آمیزی نمای بیرون ساختمان آجری می‌توان از رنگ الاستومری هم استفاده کرد، منتهی این نوع رنگ به نسبت گران‌تر است.

رنگ مناسب ساختمان برای نمای گچی

مناسب‌ترین رنگ برای نمای سیمانی هم رنگ اکریلیک است. با توجه به جلوگیری از رطوبت این نوع رنگ، استفاده از آن در مناطق مربوط توصیه می‌شود. البته برای سطوح نمای گچی می‌توان از رنگ لاتکس یا رنگ روغن نیز استفاده نمود. رنگ لاتکس به سختی زرد می‌شود اما رنگ روغنی ماندگاری بیشتری داشته و برای مناطق شلوغ گزینه مناسب‌تری هستند.

بهترین رنگ نمای ساختمان برای نمای سنگی

برای ساختمانی با نمای سنگی نیز از انواع رنگ نما استفاده می‌شود. رنگ اکریلیک، رنگ کنیتکس و رنگ جوتن از پرطرفدارترین انواع رنگ نما برای ساختمانی با نمای خارجی سنگ کاری شده هستند. هر یک از این نوع رنگ‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که با توجه به شرایط جوی و نیاز مشتری باید از آن استفاده نمود.

رنگ مناسب نمای ساختمان برای نمای چوبی

بهترین رنگ نما برای ساختمان یا ویلاهایی از جنس چوب رنگ پلی یورتان است. البته برای افزایش مقاومت سطح چوب نما می‌بایست ابتدا روی آن را با رنگ سیلر زیرکاری کرد. پس از انجام این مرحله می‌توان از رنگ پلی یورتان جهت زیباسازی نماس ساختمان چوبی استفاده نمود.

word image 274693 3 scaled - بهترین رنگ نمای ساختمان؛ نمای سیمانی، آجری و ... -

نکات مهم قبل از اجرای رنگ نمای ساختمان

پیش از آغاز اجرای رنگ نمای ساختمان حتما به نکات زیر توجه بفرمایید؛

  • رنگ نمای ساختمان یک مهارت تخصصی است، بنابراین هرگز آن را به یک نیروی غیرمتخصص نسپارید.
  • نقاش یا رنگ کار حرفه‌ای بهتر می‌تواند رنگ نمای مناسب ساختمان را انتخاب کند.
  • قبل از رنگ نما باید نمای خارجی به خوبی شسته شود و هرگونه کثیفی از آن جدا گردد.
  • معمولا برای جلوه بهتر رنگ نما می‌بایست عملیات زیرسازی انجام گردد.
  • رنگ نمای ساختمان از بالا به پایین و از چپ به راست انجام می‌شود.
  • در اجرای رنگ نما باید به شرایط جوی توجه نمود، در شرایطی که احتمال بارش وجود دارد، نباید پروژه را آغاز نمود.

این نکات را مدنظر داشته باشید و در زمان اجرای پروژه حتما به آنها توجه بنمایید.

رنگ آمیزی نمای ساختمان با ارسباران

بدون شک رنگ نمای ساختمان یک امر تخصصی است؛ چنانچه تصمیم دارید شخصا اقدام به رنگ آمیزی نمای خارجی ساختمان بنمایید، ممکن است به مشکل بخورید. از همین بابت بهترین راهکار جهت رنگ آمیزی نمای بیرونی، سپردن پروژه به یک تیم متخصص و حرفه‌ای نظیر ارسباران است.
متخصصین ارسباران به لطف دانش و تجربه بالای خود در رنگ کاری، ضمن انتخاب مناسب ترین رنگ نما، پروژه رنگ کاری را با کیفیت بالا پیش می‌برند. به این ترتیب خیال شما از ماندگاری رنگ روی نما نیز آسوده خاطر خواهد بود.
اگر می‌خواهید از دوباره کاری، هزینه‌های اضافی و اتلاف وقت جلوگیری کنید، همین الان جهت دریافت خدمات رنگ کاری نمای ساختمان به سایت ارسباران به آدرس https://aras-baran.com/ مراجعه کرده و سفارش خود را جهت رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان ثبت نمایید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.