شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
ماینینگ بیت کوین (Bitcoin Mining) چیست؟ و با چه هدفی انجام می شود؟
6 اسفند 1402 ساعت: 18:29
شناسه : 274842
2

ماینینگ بیت کوین (Bitcoin mining) فرآیندی است که طی آن با حل معما یک بیت کوین جدید ایجاد میشود. این فرآیند شامل سیستم های محاسباتی مجهز به تراشه های تخصصی است که برای حل معما های ریاضی با هم رقابت می کنند.

پ
پ

ماینینگ بیت کوین چقدر انرژی مصرف میکند؟

ماینینگ بیت کوین (Bitcoin mining) فرآیندی است که طی آن با حل معما یک بیت کوین جدید ایجاد میشود. این فرآیند شامل سیستم های محاسباتی مجهز به تراشه های تخصصی است که برای حل معما های ریاضی با هم رقابت می کنند. اولین ماینر بیت کوین که معما را حل می کند، بیت کوین پاداش می گیرد. فرآیند ماینینگ همچنین تراکنش های موجود در شبکه ارز دیجیتال را تایید می کند و آنها را قابل اعتماد می کند.

ماینینگ بیت کوین (Bitcoin Mining) چیست؟ و با چه هدفی انجام میشود؟

ماینینگ بیت کوین چیست؟

ماینینگ بیت کوین (Bitcoin mining) فرآیندی است که طی آن با حل معما یک بیت کوین جدید ایجاد میشود. این فرآیند شامل سیستم های محاسباتی مجهز به تراشه های تخصصی است که برای حل معما های ریاضی با هم رقابت می کنند. اولین ماینر بیت کوین که معما را حل می کند، بیت کوین پاداش می گیرد. فرآیند ماینینگ همچنین تراکنش های موجود در شبکه ارز دیجیتال را تایید می کند و آنها را قابل اعتماد می کند.

بیت کوین مدت کوتاهی پس از رونمایی، با رایانه‌های رومیزی دارای واحدهای پردازش مرکزی معمولی (CPU) ماینینگ شد. اما این روند بسیار کند بود. اکنون این ارز دیجیتال با استفاده از استخرهای ماینینگ بزرگی که در بسیاری از مناطق جغرافیایی پخش شده اند، تولید می شود. ماینرهای بیت‌کوین، برای ماینینگ ارز دیجیتال از سیستم‌های ماینینگی استفاده میکنند که مقادیر زیادی برق مصرف می‌کنند.

در مناطقی که برق با استفاده از سوخت های فسیلی تولید می شود، ماینینگ بیت کوین برای محیط زیست مضر تلقی می شود. در نتیجه، بسیاری از ماینرهای بیت‌کوین، عملیات خود را به مکان‌هایی با منابع تجدیدپذیر انرژی منتقل کرده‌اند تا تأثیر بیت‌کوین بر تغییرات آب و هوایی را کاهش دهند.

بیشتر بدانید>> تاریخچه هاوینگ بیت کوین

نکات مهم

  • ماینینگ بیت کوین فرآیند ایجاد بیت کوین جدید با حل یک معمای محاسباتی است.
  • ماینینگ بیت کوین برای حفظ دفتر کل تراکنش هایی که بیت کوین بر آن استوار است، ضروری است.
  • ماینرها در چند سال گذشته بسیار پیچیده شده اند و از ماشین آلات پیچیده برای سرعت بخشیدن به عملیات ماینینگ استفاده می کنند.
  • ماینینگ بیت کوین به دلیل اینکه با محیط زیست سازگار نیست، بحث و جدل ایجاد کرده است.

 

همانطور که طلا با استفاده از ابزار و ماشین آلات بزرگ ماینینگ می شود، ماینینگ بیت کوین نیز از سیستم های بزرگ مشابه مراکز داده استفاده می کند. این سیستم ها معما های ریاضیِ بیت کوین را برای تولید کوین های جدید حل می کنند.

ماینرهای بیت‌کوین با حل مسائل ریاضی محاسباتی، شبکه ارز دیجیتال را با تأیید اطلاعات تراکنش‌های آن قابل اعتماد می‌کنند. آنها تراکنش های 1 مگابایتی به اندازه یک بلوک را تأیید می کنند. این تراکنش‌ها از نظر تئوری می‌توانند به کوچکی یک تراکنش باشند، اما بسته به مقدار داده‌ای که هر تراکنش ذخیره می‌کند، اغلب چندین هزار هستند. ایده تایید اطلاعات تراکنش بیت کوین، برای جلوگیری از دوبار خرج کردن است. در ارزهای فیات، جعل همیشه یک معضل بوده است. عموما، وقتی 20 دلار در فروشگاه خرج می کنید، آن پول در دست فروشنده است. اما، در مورد ارز دیجیتال، داستان متفاوت است.

اطلاعات دیجیتالی را می توان نسبتاً به راحتی بازسازی کرد، بنابراین در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، این خطر وجود دارد که مصرف کننده بتواند از بیت کوین خود کپی کرده و آن را برای شخص دیگری بفرستد در حالی که هنوز نسخه اصلی را نگه داشته است.

نکته: بیت کوین برای سومین بار در 11 می 2020، پاداش ماینینگ خود را نصف کرد (از 12.5 به 6.25).

و همچنین بدانید>> مقایسه بیت کوین و بورس

پاداش بلوک هر 210،000 بلوک (یا تقریباً هر چهار سال) نصف می شود. پاداش بلوک در سال 2009، 50 بود. در سال 2013، مقدار پاداش به 25 کاهش یافت و در سال 2016، 12.5 شد. در جدیدترین رویداد هالوینگ بیت کوین، به 6.25 تغییر یافت.

یکی دیگر از انگیزه های ماینرهای بیت کوین برای مشارکت در این فرآیند، کارمزد تراکنش است. ماینرها علاوه بر پاداش، از هر تراکنش موجود در آن بلوک نیز کارمزد دریافت می کنند. از آنجایی که بیت کوین به سقف برنامه ریزی شده 21 میلیون کوینی خود می رسد، ماینرها برای پردازش تراکنش هایی که کاربران شبکه می پردازند، پاداش دریافت می کنند. این هزینه ها تضمین می کند که ماینرها همچنان انگیزه ماینینگ و حفظ شبکه را دارند.

 

 

ماینینگ بیت کوین (Bitcoin Mining) چیست؟ و با چه هدفی انجام میشود؟

 

سیستم های ماینینگ: برخلاف روایت رایج، رایانه های رومیزی و سیستم های بازی معمولی برای ماینینگ بیت کوین مناسب یا کارآمد نیستند. این فرآیند می تواند چنین سیستم هایی را گرم کند و باعث مشکلات پهنای باند در یک شبکه خانگی شود. سیستم های مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC)، که ماشین‌های مخصوص ماینینگ بیت‌کوین هستند، سرمایه‌گذاری زیرساختی اصلی برای ماینرهای بیت‌کوین هستند. محدوده قیمت برای چنین ماشین هایی می تواند از 4،000 دلار تا 12،000 دلار متغیر باشد. حتی با چنین هزینه های بالایی، یک سیستم مجهز به مدارهای مجتمع با کاربرد خاص، کمتر از یک بیت کوین تولید می کند. ماینرهای بیت‌کوین هزاران سیستم از مدارهای مجتمع با کاربرد خاص را در استخرهای ماینینگ، سازماندهی می‌کنند که شبانه روز کار می‌کنند تا عدد 64 رقمی هگزادسیمال مورد نیاز برای حل یک معمای هش را تولید کنند.

بیشتر بخوانید>> آموزش خرید بیت کوین

ساختار شبکه: سرعت شبکه، تفاوت زیادی در فرآیند ماینینگ بیت کوین ایجاد نمی کند. با این حال، داشتن اینترنتی که 24 ساعته و بدون وقفه در دسترس باشد بسیار مهم است. اینترنت همچنین باید از استخرهای ماینینگ مجاور تأخیر داشته باشد. شبکه های اختصاصی وابستگی خارجی را کاهش می دهند و تضمین می کنند که تاخیر به حداقل می رسد. آفلاین بودن لزوماً روند همگام سازی تراکنش ها را متوقف نمی کند. اما می‌تواند فرآیند را زمان‌بر و احتمالاً پس از اتصال مجدد، مستعد خطا کند.

مجموع هزینه‌های این سه باید کمتر از خروجی قیمت بیت‌کوین باشد تا ماینرها از سرمایه‌گذاری خود سود دریافت کنند. با توجه به قیمت سرسام آور بیت کوین، ایده ماینینگ ارز دیجیتال ممکن است پیشنهاد جذابی به نظر برسد.

با این حال، علیرغم آنچه که طرفداران بیت کوین به شما می گویند، ماینینگ ارز دیجیتال یک سرگرمی نیست. این یک سرمایه گذاری گران قیمت با احتمال شکست بالا است. همانطور که در بخش سختی ماینینگ نشان داده شده است، هیچ تضمینی وجود ندارد که حتی پس از صرف هزینه‌ها و تلاش‌های فراوان، پاداش بیت‌کوین را به دست آورید. جمع آوری سیستم‌های ماینینگ برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک ماینینگ بیت‌کوین، ممکن است غیرعادی به نظر برسد. با این حال، حتی چنین کسب و کارهایی تحت تاثیر نوسان قیمت ارزهای دیجیتال قرار دارند. اگر قیمت ارز دیجیتال مانند سال 2018 سقوط کند، اجرای سیستم های ماینینگ بیت کوین  مقرون به صرفه نیست و ماینرهای کوچک مجبور به ترک کار خواهند شد. کاهش تعداد بیت‌کوین‌هایی که هر چهار سال یک بار به ماینرها اعطا می‌شود، این فعالیت را جذاب‌تر می‌کند.

بهتر است بدانید>> فرصت استثنایی خرید بیت کوین قبل از تایید ETF ها

با توجه به دشواری قابل توجهی که در اقتصاد ماینینگ بیت کوین وجود دارد، این فعالیت در حال حاضر تحت سلطه شرکت های ماینینگ بزرگی است که عملیاتی را در قاره های مختلف انجام می دهند. آنت پول (AntPool)، بزرگترین شرکت ماینینگ بیت کوین در جهان، استخرهای ماینینگ را در بسیاری از کشورها راه اندازی می کند. بسیاری از شرکت های ماینینگ بیت کوین نیز به صورت عمومی درآمده اند، اگرچه ارزش گذاری آنها نسبتاً متوسط است.

 

 

gpu shortage 2 1024x512 1 - ماینینگ بیت کوین (Bitcoin Mining) چیست؟ و با چه هدفی انجام می شود؟ - بیت کوین

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/what-is-bitcoin-mining/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.