شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
خرید باتری لیفتراک از آدین باتری
6 اسفند 1402 ساعت: 18:30
شناسه : 274845
1

باتری‌های لیفتراک جزو باتری‌هایی هستند که قابلیت شارژ دارند. معمولاً طول عمر آنها محدود است و نمی‌توان به صورت طولانی مدت و دائمی از آنها استفاده کرد.

پ
پ

خرید باتری لیفتراک از آدین باتری

باتری‌های لیفتراک جزو باتری‌هایی هستند که قابلیت شارژ دارند. معمولاً طول عمر آنها محدود است و نمی‌توان به صورت طولانی مدت و دائمی از آنها استفاده کرد. عمر باتری‌های لیفتراک تا حد زیادی بستگی به شرایط نگهداری‌شان هم دارد که روی کارکردشان هم تاثیر می‌گذارد. به خاطر همین از قبل باید در مورد ویژگی‌های باتری و تعداد دفعاتی که می‌توانید انها را شارژ کنید، اطلاعات داشته باشید. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که راجع به این باتری اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم تا اگر قصد خریدشان را دارید، با اطلاعات بیشتری این کار را انجام دهید‌. در این مبحث به طور کامل برایتان توضیح می‌دهیم که نگهداری و تعویض این باتری‌ها چگونه انجام می‌شود تا بتوانید طول عمر آنها را افزایش دهید و چنانچه اگر عمر آن تمام شد با باتری فرسوده لیفتراک خود چکار میتوانید بکنید، آیا قابل بازیافت هستند یا خیر؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

تعریف باتری لیفتراک چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است که اطلاعات کلی در مورد این باتری‌ها داشته باشید. این باتری‌ها مانند همه باتری‌های قابل شارژ طول عمر مشخصی دارند و نمی‌توانید به صورت مادام العمر از آنها استفاده کنید. اینکه چگونه استفاده و نگهداری شوند، اهمیت زیادی در طول عمر باتری خواهد داشت. شرایط کار با این باتری‌ها و نحوه شارژ آنها هم روی نگهداری تاثیرگذار است. این باتری‌ها قابلیت بازسازی دوباره را دارند.

البته بازسازی آنها با استفاده از تجهیزات خیلی پیشرفته‌ای باید انجام بگیرد که باعث می‌شود عمرشان تا حد زیادی افزایش پیدا کند. اگر به هر دلیلی این باتری‌ها خراب شوند که معمولاً به خاطر فرایند شارژدهی نامناسب است، می‌توانید آنها را تعمیر کنید یا حتی به فروش برسانید. البته نادیده نگیرید که گاهی اوقات حجم لجن موجود در این باتری‌ها کاهش پیدا می‌کند و همین می‌تواند عاملی برای افزایش طول عمر باشد.

عمر باتری لیفتراک

نکته‌ای که قبل از خرید باتری لیفتراک از آدین باتری باید در مورد آن اطلاعات داشته باشید، عمر این باتری‌ها است‌. باتری‌های لیفتراک در دو نوع بنزینی یا برقی کار می‌کنند. معمولاً نیاز است که یک بار در روز آنها را شارژ کنید. شما می‌توانید این کار را ۳۰۰ بار در سال انجام دهید. معمولاً این باتری‌ها چرخه عمر ۱۵۰۰ دارند که به آنها چرخه ۵ ساله هم گفته می‌شود؛ یعنی در واقع عمر متوسط این باتری ها ۵ ساله است اما با راهکارهایی می‌توانید عمر آنها را افزایش دهید، به شرطی که نگهداری اصولی داشته باشید که در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد.

اصول نگهداری از باتری لیفتراک

images 1708785376 65d9fee07fc71 - خرید باتری لیفتراک از آدین باتری - باتری فرسوده لیفتراک

اصولی که برای نگهداری از این باتری‌ها باید رعایت کنید، شامل موارد زیر است که می‌تواند عاملی برای افزایش طول عمر آنها باشد:

  • داخل سلول این باتری‌ها باید با سولفات باریم شسته شود.
  • سطح شارژ سلولی آنها باید برابر باشد.
  • سلول‌ها را با یک سیستم شارژ می‌کنند و یکسان سازی سطح بالا پر می‌شود.
  • تخلیه ۶ ساعته شارژ سلول با دستگاه می‌شود.
  • قابلیت ترمیم یا جایگزینی سلول‌های معیوب در آنها وجود دارد.
  • امکان بازسازی کامل جعبه باتری با استفاده از مواد ضد اسیدی و پلیمری در آنها نیز هست.
  • قابلیت تعویض درب باتری در صورت خرابی برای آنها وجود دارد.
  • قابلیت رنگ آمیزی و بخارپز کردن کامل جعبه با رنگ مخصوص هم امکان دارد.

پروسه تعویض باتری لیفتراک

زمانی که قصد خرید باتری لیفتراک از آدین باتری را دارید، حتما باید تعویض باتری فرسوده با باتری جدیدی که خریداری کرده‌اید، انجام شود. تعویض آن نیازمند رعایت یک سری اصول است. فردی که به عنوان اپراتور در این زمینه فعالیت می‌کند و کار تعویض باتری را برایتان انجام می‌دهد، حتماً باید لباسی پوشیده باشد که به اندازه کافی ایمن بوده و خطری او را تهدید نکند. لیفتراک باید در وضعیت کاملاً ثابت قرار بگیرد.

نصب شارژرها باید در مکان‌های مشخصی انجام شود. منطقه‌ای که قرار است شما تعویض باتری را در آنجا انجام دهید، باید علائم ایمنی را رعایت کرده باشد که شامل عدم استعمال دخانیات می‌شود‌. برای اینکه باتری‌ها را حمل کنید، باید از دستگاه بالابر استفاده کنید و مطمئن شوید که نقاط شارژ باتری از جرقه به طور کامل دور باشند. در غیر این صورت آسیب زننده هستند.

اجسام فلزی را روی باتری‌های نصب نشده قرار ندهید. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، اینجاست که بعضی از باتری‌های لیفتراک قابلیت تعمیر ندارند و در نتیجه حتی اگر جعبه باتری سالم باشد، حتماً باید سرویس شود. در بعضی از موارد جعبه سالم هم به درد نمی‌خورد و باید جعبه را هم همراه با خود باتری تعویض کرد، زیرا خطراتی مانند جرقه و آتش سوزی را در پی خواهد داشت.

ابعاد باتری لیفتراک

پروسه خرید باتری لیفتراک از آدین باتری ملزم این است که در مورد ویژگی‌های آن از جمله ابعاد اطلاعات کافی داشته باشید. این باتری‌ها خیلی متنوع هستند. ابعاد آنها هم با یکدیگر فرق دارند و ولتاژ آنها منحصر به فرد است. همه چیز با توجه به ولتاژ در نظر گرفته می‌شود. یعنی ولتاژ می‌تواند ویژگی‌هایی مانند ابعاد را هم تعیین کند.

برای اینکه شما بتوانید یک باتری لیفتراک مناسب داشته باشید، باید اول از همه ابعاد داخلی کانتینر را در نظر بگیرید و ببینید که به چه ولتاژ برقی نیاز دارید تا بتوانید حداکثر کارایی را از این باتری‌ها شاهد باشید. در نتیجه می‌توانید تصمیم بگیرید که باتری لیفتراک را با چه ابعادی خریداری کنید.

در حقیقت سایز و ابعاد باید به صورت دقیق اندازه‌گیری شده باشد؛ یعنی حتی یک میلی‌متر هم در این موضوع اهمیت دارد و می‌تواند تغییر زیادی را در نوع کار ایجاد کند. معمولا دو الی سه روز قبل از اینکه تولید باتری‌ها آغاز شود، کانتینر باتری را به محل مورد نظر می‌فرستند. ابعاد آن را توسط تجهیزات مختلفی که وجود دارد و همچنین کارشناسانی که در آنجا هستند بررسی می‌کنند. اگر استحکام و ابعاد آن تایید شود، روند تولید آغاز خواهد شد اما اگر کانتینر استحکام کافی را نداشته باشد، حتماً ساخت کانتینر جدیدی را پیش می‌گیرند.

توضیحاتی در مورد باتری لیفتراک برقی

باتری‌ها به عنوان اجزای حیاتی و مهم در لیفتراک برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لیفتراک هم جزو ماشین آلات صنعتی است که کاربرد بسیار زیادی دارد و با استفاده از آن لوازم خیلی سنگین را جابجا می‌کنند. لیفتراک برقی نیاز به یک منبع تغذیه کاملاً ثابت دارد که بتواند اقدامات مختلف را انجام دهد. رایج‌ترین نوع باتری‌هایی که داخل لیفتراک‌ها استفاده می‌کنند، باتری‌های سرب اسیدی هستند. اجزای داخل آنها شامل سلول‌های دو ولتی، باتری کانتینر، محلول اسید سولفوریک، آب و کابل است.

اگر به دنبال با کیفیت‌ترین باتری‌های لیفتراک برقی یا لیفتراک بنزینی و هر مورد دیگری هستید، می‌توانید به سایت آدین باتری مراجعه کنید. این مجموعه مدت زمان طولانی در این عرصه فعالیت کرده و یکی از حرفه‌ای‌ترین‌هاست که می‌توانید یک خرید عالی، با کیفیت و با قیمت مناسب را با عتماد به آن تجربه کنید.

جمع‌بندی

احتمالا اگر تجربه کافی نداشته باشید؛ پروسه خرید باتری لیفتراک از آدین باتری کمی برایتان سخت باشد؛ اما اگر اطلاعاتتان را در مورد این باتری‌ها افزایش دهید، متوجه خواهید شد که انجام این کار اصلا پیچیده نیست و اتفاقا می‌توانید یک خرید عالی را هم تجربه کنید! در این مبحث به طور کامل برایتان توضیح دادیم که باتری‌های لیفتراک دقیقاً چه باتری‌هایی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند و اصول نگهداری و تعویض آنها چگونه است. این باطری‌ها طول عمر طولانی دارند اما به شرطی که به درستی از آنها نگهداری شود. راه‌های نگهداری‌شان سخت نیست و اگر در این زمینه تخصص داشته باشید، هم خیلی راحت می‌توانید باتری‌های با دوامی از آنها بسازید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.