شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
اخبار روز هوش مصنوعی در سال 2024
9 اسفند 1402 ساعت: 20:59
شناسه : 275076
1

هوش مصنوعی Adobe Firefly قبلا توسط شرکت ادوبی معرفی شده بود که پلتفرم جدید هوش مصنوعی کمپانی قدرتمند ادوبی است adobe firefly یک هوش مصنوعی تصویری مانند دیگر AI های است که به تازگی راه خود را بین انسان‌ها باز کرده و قصد دارد تا حد بسیار زیادی فعالیت‌های که برای انسان‌ها پیچیده یا زمان بر هستند را در عرض چند دقیقه انجام بدهد.

پ
پ

هوش مصنوعی ادوبی adobe firefly چیست؟

هوش مصنوعی Adobe Firefly قبلا توسط شرکت ادوبی معرفی شده بود که پلتفرم جدید هوش مصنوعی کمپانی قدرتمند ادوبی است adobe firefly یک هوش مصنوعی تصویری مانند دیگر AI های است که به تازگی راه خود را بین انسان‌ها باز کرده و قصد دارد تا حد بسیار زیادی فعالیت‌های که برای انسان‌ها پیچیده یا زمان بر هستند را در عرض چند دقیقه انجام بدهد.

هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای فعلاً در نسخه آزمایشی است و گفته شده است کاربران می‌توانند از adobe firefly beta به صورت رایگان استفاده کرده و آن را به چالش بکشند. ادوبی با این کار قصد دارد تا حد امکان هوش مصنوعی خود را با کاربران مختلف معرفی کند و اخبار آن مانند chatGPT به سرعت در فضای مجازی پیچیده شود.

اگر به خاطر داشته باشید در سال ۲۰۲۲ شرکت ادوبی قابلیت AI Sensei را با برخی از نرم افزارهای خود ادغام کرد و باعث شد که در نسخه‌های ۲۰۲۲ به بعد این شرکت بیشتر نرم افزارها هوش مصنوعی بهتری داشته باشند. اما این شرکت تصمیم خود را گرفت تا بر روی AI جدیدی فعالیت کنند که اکنون آن را با نام Firefly می‌شناسیم. ادامه مقاله را در سایت پارس اینفوتک می توانید مطالعه کنید https://parsinfotech.com/adobe-ai/

C:\Users\IT\Desktop\pit205.jpg

میزان هوش استثنایی برندن برمر

برندن برمر یا براندون برمر در سال ۱۹۹۱ در ایالت نبراسکا در کشور آمریکا متولد شد. وی نابغه ای بود که خیلی فرصت نکرد مشهور شود. وقتی تازه راه رفتن را یاد می‌گرفت، می‌توانست کلمات را بخواند. او از ۳ سالگی شروع به تمرین پیانو کرد و در ۱۰ سالگی از دبیرستان فارغ التحصیل شد. پیش بینی می شد که برندن آینده روشنی داشته باشد. برمری که در ۱۸ ماهگی بدون هیچ آموزشی خواندن بلد بود در سن بسیار پایین پیانو می نواخت و در ۱۰ سالگی از فارغ التحصیل شده بود متاسفانه در ۱۴ سالگی با گلوله به سر خودش شلیک کرد. سرنوشت تکان دهنده نابغه ای که می توانست انیشتین زمان خودش باشد و چه بسا بسیار معروف تر، اما ماجرای تاسف بار این است که زندگی او در سال ۲۰۰۵ ناگهان به پایان رسید، زیرا در سن ۱۴ سالگی خودکشی کرد. ادامه این داستان غم انگیز را در اینجا مشاهده کنید https://parsinfotech.com/brandenn-bremmer/

C:\Users\IT\Desktop\pit71.jpg

صداسازی با هوش مصنوعی

سرعت بالای پیشرفت هوش مصنوعی طی سال‌های گذشته کمی ترسناک به نظر‌ می‌رسد. اکنون شرکت‌های مختلف در حال ساخت ابزارهای مختلف با فناوری مذکورند و به همین دلیل هرروز افراد بیشتری در حال آگاه شدن از این پدیده هستند.

برای تغییر صدا یا صداسازی با هوش مصنوعی و مشخصا یادگیری عمیق از الگوریتم‌های پردازش گفتار استفاده می‌ شود تا صدای ورودی را تحلیل کرده و پس از آن به صدای دیگری با استفاده از الگوریتم‌های پردازش سیگنال صوتی و تولید صداهای مصنوعی تبدیل می‌کند. برای تغییر صدا، الگوریتم‌های هوش مصنوعی از دو روش مختلف استفاده می‌کنند: روش مبتنی بر مدل و روش مبتنی بر فیلتر.

اکنون می‌توان از ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی برای خلق تصاویر جذاب استفاده کرد یا از آن برای طراحی وب‌سایت کمک گرفت. یکی از این نمونه‌های کاربرد هوش مصنوعی، فناوری تقلید صدا است. می‌توان به کمک چنین ابزاری به معنای واقعی کلمه هر صدایی را شبیه‌سازی و از آن‌ برای مواردی مانند خواندن فیلم‌نامه یا داستان استفاده کرد.

تقلید صدای هوش مصنوعی می‌تواند همه چیز را در دوبلاژ و حوزه‌های مشابه تغییر دهد زیرا دیگر لازم نیست برای استخدام صداپیشگان هزینه کنید. برای مثال،‌ با کمک ابزارهای تقلید صدا می‌توانید روی شخصیت‌های انیمیشنی که به تازگی ساخته‌اید، صداگذاری کنید.

روش مبتنی بر مدل برای صداسازی توسط هوش مصنوعی

در روش مبتنی بر مدل، الگوریتم‌های هوش مصنوعی با استفاده از مدل‌های شبکه‌های عصبی عمیق به طور خودکار و به صورت غیرخطی وابستگی‌های پیچیده بین ویژگی‌های صدا و صدای خروجی را بررسی می‌کنند و با تغییر ویژگی‌های صوتی، صدای ورودی را به صدای دیگری تبدیل می‌کنند. مثلا آهنگ هایی که امروزه بسیار ترند شده اند از خواننده هایی مثل مهستی که متاسفانه سال هاست فوت شده اند ولی با استفاده از صداهای قبلی این خواننده مدل کاملا آموزش می بیند و پس از آن می شود هر متنی را به مدل داد و با صدای مدنظرمان مثل مهستی، هایده، مرتضی پاشایی و یا هر شخص دیگری که مدل با آن آموزش دیده صدای خروجی تولید کرد.

نکته مهم این هست که هر مدل فقط برای یک خواننده آموزش می بیند حتی هر شخص می تواند دیتاستی از صدای خودش آماده کند و به مدل بدهد تا مدل بتواند ویژگی های آن صدا را کامل آموزش ببیند، شاید برای این کار نیاز باشد مثلا ۲۰۰۰ دقیقه با لحن های مختلف صدای خودمان را ضبط کنیم تا مدل دقیقا مطابق صدای ما آموزش ببیند.

C:\Users\IT\Desktop\pit16.jpg

روش مبتنی بر فیلتر برای صداسازی توسط هوش مصنوعی

در روش مبتنی بر فیلتر، الگوریتم‌های هوش مصنوعی با استفاده از فیلترهای مختلف، چهارچوب‌های زمانی و فرکانسی، ویژگی‌های صوتی را تغییر می‌دهند، به منظور تولید صدای دلخواه. در هر دو روش، الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تغییر صدا، نیاز به داده‌های آموزشی و دیتاست دارند تا بتوانند مدل‌های خود را بهبود دهند و صدای خروجی دقیق‌تری تولید کنند. به عنوان نمونه، برای تولید صدای ربات، الگوریتم‌های هوش مصنوعی باید با داده‌های صدای ربات آموزش داده شوند تا بتوانند صدای خروجی را به شکل دقیقی تولید کنند. به طور کلی در تولید این نوع موسیقی هایی که در ادامه چند مورد را مشاهده می کنید هوش مصنوعی تولید صدای فرد مورد نظر (مثل هایده یا مهستی) را یاد میگیرد اما دقیقا آن را جایگزین می کند در واقع خلاقیتی در کار نیست و صدا در همان گام و فرکانسی تولید می شود که صدای اصلی هست، بهترین حالت زمانی اتفاق می افتد که صدا گذاری طوری باشد که خواننده اصلی با فرد جایگزین شده تشابهاتی داشته باشند مانند اهنگ مست عشق از اکبر گلپایگانی که با صدای هایده جالب شده است. در نهایت وارد سایت پارس اینفوتک شوید و انواع مختلف این صداسازی ها را که با هوش مصنوعی انجام شده است را مشاهده کنید. https://parsinfotech.com/how-does-an-ai-algorithm-make-sounds/

منبع سایت پارس اینفوتک مجله هوش مصنوعی https://parsinfotech.com

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.