شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42790 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2422×
خرید دوچرخه ثابت
12 اسفند 1402 ساعت: 19:37
شناسه : 275340
4

دوچرخه ثابت نوعی دستگاه ورزشی است که برای تمرینات هوازی، تقویت عضلات پا و پایین تنه، چربی سوزی و تقویت قلب و عروق، استفاده می شود.

پ
پ

دوچرخه ثابت نوعی دستگاه ورزشی است که برای تمرینات هوازی، تقویت عضلات پا و پایین تنه، چربی سوزی و تقویت قلب و عروق، استفاده می شود. این دستگاه شامل یک صندلی، دسته ها، پدال ها و مکانیزمی برای تنظیم درجه سختی است و می توان از آن در خانه، سالن های ورزشی و دیگر محیط ها استفاده کرد. دوچرخه ثابت از نظر نحوه طراحی و چگونگی عملکرد، دارای انواع متفاوتی می باشد تا خریداران بتوانند بر اساس نیاز خود و هزینه ای که برای خرید این دستگاه در نظر گرفته اند، مدل مناسب را تهیه کنند. در ادامه این مطلب می خواهیم راهنمای خرید دوچرخه ثابت را ارائه کنیم همچنین یک فروشگاه بزرگ فروش دستگاه های بدنسازی را به شما معرفی خواهیم کرد تا برای خرید دوچرخه ثابت با کیفیت و قیمت مناسب، به این فروشگاه مراجعه کنید. لطفا همراه ما باشید.

دوچرخه ثابت باشگاهی مدل BG-8229 برند SEG تایوان

دوچرخه ثابت چیست؟

در لیست دستگاه های مخصوص تمرینات هوازی، دو دستگاه دوچرخه و تردمیل، بیشترین طرفداران را دارند زیرا میزان چربی سوزی این دستگاه ها بالاست و کاربری آنها نیز آسان است. اکثر باشگاه های بدنسازی و افرادی که ورزش در خانه دارد، از دوچرخه ثابت استفاده می کنند. این دستگاه همانطور که از نام آن نیز مشخص است، به صورت ثابت در محل خود قرار می گیرد و می توان در محیط کوچکی حتی خانه هم از آن استفاده کرد.

دوچرخه ثابت، عملکردی شبیه به دوچرخه های معمولی دارد و باعث افزایش ضربان قلب، تقویت عضلات پا، چربی سوزی در نواحی پا، شکم و پهلو می شود همچنین به تقویت عضلات لگن هم کمک می کند. افراد می توانند به هدف تناسب اندام و لاغری، از دوچرخه ثابت استفاده کنند و نگران مشکلاتی مثل دیسک گردن یا دیسک کمر هم نباشند.

دوچرخه باشگاهی مدل UG-8020 برند اورجینال تایوان Seg

فواید استفاده از دوچرخه ثابت

استفاده از دوچرخه ، مزایای زیادی دارد و فوایدی را به بدن می رساند. از جمله آنکه :

  • کالری سوزی بالا و سوزاندن چربی های غیرمفید بدن
  • تقویت عضلات شکم
  • تقویت عضلات پا
  • تقویت قلب و عروق
  • افزایش استقامت و تحمل فیزیکی
  • و…

انواع دوچرخه ثابت از نظر مکانیزم عملکرد

دوچرخه ثابت از نظر مکانیزم عملکرد، شامل انواع مدل هاست از جمله آنکه :

دوچرخه با پدال عادی

دوچرخه ثابت با پدال عادی مناسب تمرینات کاردیو، چربی سوزی و تقویت عضلات پا می باشد. این مدل دوچرخه شبیه دوچرخه های معمولی است و صندلی آن به صورت عمودی قرار دارد. در دوچرخه ثابت پدال عادی، ران ها به صورت عمودی بر روی پدال ها قرار می گیرند.

دوچرخه اسپینینگ باشگاهی مدل BC4713 برند اورجینال POWERMAX

دوچرخه با پشتی

یک مدل دوچرخه ثابت که برای استفاده در باشگاه مناسب تر است، دوچرخه با صندلی بزرگ و پشتی است تا استفاده از آن با احساس راحتی بیشتری همراه باشد. در این مدل دوچرخه، صندلی به صورت خوابیده است و پاها جلوتر از بدن قرار می گیرند به همین دلیل کمترین فشار به مفاصل و کمر وارد می شود.

دوچرخه رکابی

دوچرخه ثابت رکابی، مشابه با دوچرخه های مسابقه ای می باشد و بیشترین تمرکز آن بر روی عضلات پا، شکم و کمر است. صندلی این مدل دوچرخه ثابت، قابلیت تنظیم شدن به سمت پایین، بالا، جلو و عقب را دارد و سیستم آن به نسبت دوچرخه های دیگر، مقاوم تر است.

دوچرخه هیبریدی

دوچرخه ثابت هیبریدی از نظر طراحی، ترکیبی از دوچرخه پدال عادی و دوچرخه رکابی است. در این مدل دوچرخه، صندلی به صورت عمود طراحی شده است و پاها به شکل عمودی بر روی پدال قرار می گیرند. دوچرخه ثابت هیبریدی مناسب تقویت عضلات پا و شکم است همچنین برای تمرینات کاردیوواسکولر نیز کاربرد دارد.

دوچرخه هوشمند

دوچرخه ثابت هوشمند دارای صفحه نمایش لمسی می باشد و بعضی از مدل ها امکان اتصال به اینترنت را هم دارند. این مدل دوچرخه ثابت، برنامه های تمرینی متنوعی را ارائه می دهد و می توان بهترین نوع تمرین را متناسب با شرایط خود، انتخاب کرد.

انواع دوچرخه ثابت از نظر طراحی

دوچرخه ثابت از نظر طراحی دارای انواع مدل هاست که عبارتند از :

دوچرخه نشسته

دوچرخه ثابت نشسته، مناسب افراد دارای ضعف حرکتی می باشد همچنین کسانی که دارای مشکلاتی همچون کمردرد و زانو درد هستند می توانند از دوچرخه ثابت نشسته استفاده کنند. این دوچرخه می تواند عضلات بدن را درگیر و تقویت کند و در صورت استفاده منظم، تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد.

دوچرخه ثابت خانگی مدل EFIT 41800B برند اورجینال PowerMax

دوچرخه‌ خوابیده

طراحی دوچرخه ثابت خوابیده به این شکل است که صندلی آن خوابیده است و فرد پس از خوابیدن بر روی صندلی، پاهای خود را روی پدال ها قرار می دهد. دوچرخه خوابیده هم برای افراد دارای کمر درد مناسب است و می تواند باعث تقویت عضلات پا و کمر شود.

دوچرخه‌ اسپینینگ

دوچرخه ثابت اسپینینگ، حرفه ای ترین نوع دوچرخه است که از نظر ظاهری، قدرت و سرعت شبیه به دوچرخه های مسابقه ای می باشد. افراد برای آمادگی مسابقات دوچرخه سواری می توانند از این مدل دوچرخه ثابت در باشگاه یا در خانه استفاده کنند و رکاب زدن به صورت نیم خیز نیز با آن امکان پذیر است.

نکات مهم خرید دوچرخه ثابت

همانطور که بررسی کردیم، دوچرخه ثابت دارای انواع مختلف با ویژگی های متفاوت می باشد به همین دلیل شما برای خرید این دستگاه باید به موارد زیادی توجه داشته باشید از جمله آنکه :

سهولت استفاده

اگر می خواهید دوچرخه ثابت را برای باشگاه خود تهیه کنید، مدلی را انتخاب نمایید که کاربری آسانی داشته باشد و مشتریان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

قابلیت تنظیم سختی

دوچرخه را می توان در درجات سبک تا سنگین استفاده کرد و باید قابلیت تنظیم مقاومت را داشته باشد.

دوچرخه مبله خانگی مدل EFIT 61705R برند اورجینال Powermax

زین قابل تنظیم

یکی از نکات مهم خرید دوچرخه ثابت، قابل تنظیم بودن زین آن است تا افراد با توجه به راحتی خود در استفاده از دوچرخه و کوتاه یا بلند بودن قد خود بتوانند زین را بالاتر یا پایین تر قرار دهند.

قابلیت جابجایی آسان

دوچرخه ثابت بهتر است دارای چرخ هایی در قسمت انتهایی خود باشد تا جابجا کردن آن آسان باشد.

مجهز به صفحه نمایشگر

دوچرخه در صورت مجهز بودن به صفحه نمایشگر، امکان مشاهده زمان، کالری، سرعت، ضربان قلب و مسافت را فراهم می کند.

توجه به اندازه دوچرخه

برای خرید دوچرخه ثابت، ابعاد را آن هم در نظر بگیرید که متناسب با فضای در اختیار شما باشد. هر دوچرخه ثابت به حدود 1.5 تا 2 متر فضا نیاز دارد و در صورت خرید چند دوچرخه برای باشگاه، باید فضای لازم را برای قرار دادن آنها داشته باشید.

خرید دوچرخه ثابت از طاها لند

شما می توانید برای خرید دوچرخه ثابت خانگی و باشگاهی، به فروشگاه بزرگ طاها لند مراجعه کنید. این فروشگاه، عرضه کننده انواع تجهیزات و دستگاه های بدنسازی همچون تردمیل، دوچرخه، الپتیکال و … می باشد و مدل های مختلف را برای کاربری های متفاوت دارد. لطفا با مراجعه به سایت فروشگاه طاها لند (tahaland.com)، قیمت و مشخصات دوچرخه ها و دیگر دستگاه های بدنسازی مورد نیاز خود را مشاهده کنید و اگر تمایل به خرید داشتید، فروشگاه به صورت حضوری و آنلاین در خدمت شماست. دستگاه های موجود در فروشگاه طاها لند، همراه با گارانتی عرضه می شوند و خدمات پس از فروش هم دارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.