شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
نوع کابینت آشپزخانه راحت‌تر تمیز می‌شود؟ + نکات نگهداری و نظافت کابینت
13 اسفند 1402 ساعت: 19:33
شناسه : 275401
2

آشپزخانه در هر خانه ‌ای مرکز و قلب آن خانه محسوب می ‌شود و در این مکان، آشپزی و طبخ غذا، فرایندی است که به صورت همیشگی انجام می شود. به همین دلیل نیاز به تمیزی و نظافت هر روزه دارد.

پ
پ

نوع کابینت آشپزخانه راحت‌تر تمیز می‌شود؟ + نکات نگهداری و نظافت کابینت

اهمیت تمیز کردن کابینت های آشپزخانه

آشپزخانه در هر خانه ‌ای مرکز و قلب آن خانه محسوب می ‌شود و در این مکان، آشپزی و طبخ غذا، فرایندی است که به صورت همیشگی انجام می شود. به همین دلیل نیاز به تمیزی و نظافت هر روزه دارد. کابینت ‌های متنوعی که امروزه در آشپزخانه‌ ها تعبیه می ‌شوند، ممکن است گران قیمت یا ارزان قیمت باشند و در نهایت نیاز به نظافت و تمیزی هم بیشتر می ‌شود. چرا که امکان دارد لکه ‌های چربی و غذا روی آنها نفوذ کند و اگر توجهی به آن نشود، موجب آسیب و نازیبایی این مکان ‌شود. پس ابتدا باید با نکات نظافت کابینت آشپزخانه آشنایی پیدا کرد؛ زیرا با وجود متنوع بودن متریال ساخت کابینت ‌ها نحوه تمیزی و نظافت هر کدام هم متفاوت است.

images 1709459583 65e4487f15740 - نوع کابینت آشپزخانه راحت‌تر تمیز می‌شود؟ + نکات نگهداری و نظافت کابینت -

معرفی انواع کابینت آشپزخانه

در زمان تهیه کابینت برای آشپزخانه‌ ها توجه به متریال و جنس آنها از نکات پر اهمیت محسوب می ‌شود. زیرا هر کدام از این کابینت ‌ها یک سری معایب و مزایایی را دارا هستند که در تمیز کردن آنها باید به نکات نظافت کابینت آشپزخانه مخصوص به آن توجه کرد. انواع کابینت آشپزخانه عبارت اند از:

کابینت ام دی اف

این نوع کابینت ‌ها از خرده های چوب و ضایعات آن ساخته می ‌شود. از روش ‌های مفید در کاهش قطع شدن درختان و حفظ کردن محیط زیستپ، استفاده از کابینت ‌های ام دی اف است. این کابینت ‌ها قیمت ‌های مناسبی دارند و به دلیل منعطف بودن و رنگ بندی ‌های مناسب بسیار رایج شده اند؛ زیرا می ‌توان با دیگر عناصر خانه به راحتی آنها را هماهنگ کرد. همچنین نوع باکیفیت این ام دی اف ‌ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم تر است.

کابینت پلی اورتان

کابینت ‌های پلی اورتان بسیار پرطرفدار هستند و بیشتر از جنس چوب تولید می ‌شوند که در آن ها از رنگ‌ های پلی اورتان اجرا می ‌شود. می ‌توان روی این کابینت ‌ها انواع طرح‌ ها را به زیبایی اجرا کرد. کیفیت رنگ این کابینت‌ ها بسیار مرغوب بوده و در مقابل نم و رطوبت حتی اشعه uv مقاومت خوبی دارد. کابینت ‌های تمام چوب پلی اورتان نسبت به متریال ‌های ام دی اف یا روکش دار ‌ها بسیار کیفیت بالاتری داشته و برای تمیزی آنها باید به نکات نظافت کابینت آشپزخانه نوع پلی اورتان توجه کرد.

images 1709459583 65e4487f27058 - نوع کابینت آشپزخانه راحت‌تر تمیز می‌شود؟ + نکات نگهداری و نظافت کابینت -

کابینت آشپزخانه های گلاس

از محبوب ‌ترین نوع کابینت ‌ها ، های گلاس ها هستند که کمی شبیه کابینت ‌های ام دی اف بوده و نوع پرطرفدار آن کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید اکلیلی است. قیمت این کابینت ‌ها نسبت به نوع ممبران مناسب ‌تر بوده و دارای سطحی براق ظاهری جذاب و زیبا هستند.

کابینت ممبران

کابینت ‌های چوبی کلاسیک که روی آن از روکش ‌های ممبران به کار می ‌رود، بسیار پیشرفته ‌تر و جدید تر هستند. روی این کابینت ‌ها تحت شرایطی حکاکی انجام می ‌شود و روکش آنها از جنس پی وی سی بوده و روی ام دی اف ‌های خام اجرا می ‌شوند. سمت دیگر این کابینت ‌ها ام دی اف است که دارای روکش پی وی سی بوده و به دلیل نوع متفاوت تولید و ساخت این کابینت ‌ها دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر کابینت ‌ها هستند.

کابینت ‌های ممبران دارای طرح ‌های پر زرق و برقی بوده و محفظه و کشوهای زیادی را دارند. در بخش ‌های دستگیره و ستون آنها از اکسسوری ‌های جذاب و ابزار خورده استفاده می ‌شود و مناسب آشپزخانه ‌های کلاسیک هستند. با توجه به نکات نظافت کابینت آشپزخانه می‌ توان از این کابینت ‌ها به خوبی نگهداری کرد.

کابینت ‌های فلزی

از انواع کابینت ‌های ارزان قیمت بوده و می ‌توان در رنگ ‌های متنوع آنها را تهیه کرد. به دلیل متریالی که دارد، بسیار با دوام و مقاوم است. این کابینت ‌ها قابل شستشو است که البته زیاده روی در این کار موجب پوسیدگی و زنگ زدگی آنها می ‌شود. در برابر ضربه نیز ممکن است دچار فرورفتگی و تغییر شکل شوند.

images 1709459583 65e4487f2e590 - نوع کابینت آشپزخانه راحت‌تر تمیز می‌شود؟ + نکات نگهداری و نظافت کابینت -

woman in yellow gloves washes the door in kitchen cabinet

چه کابینتی نظافت راحت ‌تری دارد؟

در بین انواع متنوع کابینت ‌ها، کابینت ‌های ام دی اف کمتر کثیف و دچار لک می ‌شوند؛ زیرا دارای روکش ‌های مات هستند و کثیفی را کمتر انعکاس می ‌دهند. کابینت ‌های ام دی اف را می‌توان با یک دستمال مرطوب بسیار راحت و تمیزتر کرد. بهتر است برای تمیز کردن این نوع کابینت ‌ها از مواد تمیز کننده شیمیایی هم کمتر استفاده شود؛ زیرا موجب خرابی کابینت می ‌شود.

از دیگر کابینت هایی که با توجه به نکات نظافت کابینت آشپزخانه دارای نظافت آسانی هستند، کابینت ‌های فلزی بوده که می ‌توان به غیر از جوش شیرین از مواد دیگر برای تمیز کردن کابینت ‌ها استفاده کرد. از محلول ‌هایی مانند: سرکه و آب، صابون و مایع ظرفشویی، آب و محلول شوینده خانگی، پاک کننده ‌های چند منظوره می ‌توان برای کابینت ‌های فلزی به کار برد و حتی می‌ توان این کابینت‌ ها را مورد شستشو قرار داد؛ البته نباید زیاده روی کرد و بعد از شستشو آنها را خوب خشک کرد.

نکات نگهداری و بهداشت کابینت آشپزخانه

هر کدام از انواع کابینت ‌ها دارای روکش‌ های خاصی برای نظافت و تمیزی هستند. در نکات نظافت کابینت آشپزخانه می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بعد از انجام پخت و پز اجازه ندهید که مایع و چربی ‌های ریخته شده روی کابینت خشک شود. زیرا به سختی پاک می ‌شود و کابینت ‌ها را دچار آسیب می‌کند.

  • کابینت ‌ها را باید به طور منظم تمیز و گردگیری کرد تا گرد و غبار روی آنها جمع نشود. بهتر است از پارچه‌ های نم دار و نرم برای تمیزی آنها به کار برد.

  • برای پاک کردن کابینت ‌ها از پاک کننده ‌های شیمیایی یا اسپری ‌های براق کننده کمک نگیرید؛ زیرا به برخی از کابینت ‌ها آسیب می ‌رسانند.

  • از نکات نظافت کابینت آشپزخانه این است که وسایلی مانند: توستر، قهوه ساز و وسایلی که گرما ایجاد می ‌کنند را در زیر کابینت ‌ها قرار ندهید؛ زیرا رطوبت و گرما به کابینت ‌ها آسیب می‌ رساند.

  • برای اینکه کابینت ‌های ام دی اف را براق کنید از دستمال ‌های نانو بهره ببرید و پولیش روی آنها استفاده کنید تا دچار خط و خش نشود.

بهترین شرکت ساخت کابینت

مجموعه نیودیزاین در نصب، ساخت و اجرای کابینت ‌های آشپزخانه با متریال ‌های متنوع و در زمینه دکوراسیون ‌های داخلی منازل تجربه طولانی مدتی دارد. می ‌توانید برای ساخت و اجرا و نصب کابینت ‌های با کیفیت و استاندارد از مجموعه با تجربه نیودیزاین کمک بگیرید. مجموعه نیودیزاین محصولات با کیفیت مختلفی مانند: پارتیشن ‌های اداری، تجاری، کابینت ‌های مرغوب با تنوع بالا، تخت و کمد کمجا طبق متد های جدید و به روز تولید می کند که دارای خلاقیت ‌های زیادی است. نکات نظافت کابینت آشپزخانه از نکاتی است که این مجموعه برای نگهداری از کابینت ‌ها توصیه می کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.