شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • استراتژی اسکالپ طلا “Gold scalp” [معامله نماد طلا در متاتریدر4 و 5]
    28 اسفند 1402 - 12:57
    شناسه : 276493
    0

    اسکالپ طلا یکی از بهترین روش ها برای انجام معاملات طلا در فارکس است که سود زیادی را به همراه دارد. انتخاب استراتژی اسکالپ طلای مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد.

    پ
    پ

    استراتژی اسکالپ طلا

    برای کنترل و مدیریت ریسک استراتژی اسکالپ طلا باید از اندیکاتور ها و ابزار های مدیریت ریسک استفاده کنید.

    اسکالپینگ در بازار طلا یک استراتژی معاملاتی سود آور برای افرادی است که به دنبال کسب درآمد از تغییرات کوتاه مدت قیمت این فلز گرانبها هستند. طلا به حفظ ارزش خود، نقدشوندگی بالا و نوسانات قیمتی اش شناخته می شود و این موضوع فرصت های معاملاتی فراوانی را برای تریدر ها فراهم می کند تا از طریق «استراتژی اسکالپ طلا» به درآمد برسند. در این مقاله درباره بهترین استراتژی اسکالپ طلا می گوییم.

    بهترین استراتژی اسکالپ طلا چیست؟! آشنایی با استراتژی اسکالپ!

    اسکالپ یکی از پیشرفته ترین استراتژی های معاملاتی است که تریدر ها در زمان بسیار کوتاه [معمولا بین 1 تا 15 دقیقه] اقدام به باز کردن معامله و بستن آن می کنند. در این مدت کوتاه قیمت هیچ نمادی تغییر بزرگی نمی کند و تریدر ها از معاملات با حجم بالا هم به سود نمی رسند؛ به همین دلیل یک اسکالپر در طول روز تعداد بسیار زیادی پوزیش باز می کند که گاهی اوقات تعداد آن ها به بیش از 100 مورد در روز می رسد.

    برای استفاده از استراتژی اسکالپ طلا باید زمان زیادی را پای سیستم و در پلتفرم های معاملاتی سپری کنید. این کار استرس و فشار زیادی به شخص وارد می کند و معامله گر باید تسلط کاملی به دنیای معاملات و محاسبات عددی داشته باشد؛ در نتیجه استفاده از استراتژی اسکالپ طلا برای تریدر های حرفه ای و با تجربه مناسب است.

    نکات مهم در انجام معاملات طلا به روش اسکالپینگ که باید بدانید!

    اگر قصد استفاده از استراتژی اسکالپ طلا را دارید، باید به نکات مهم درباره آن توجه کنید. این نکات مهم شامل موارد زیر می شوند.

    استراتژی اسکالپ طلا

    به طور کلی حساب های ECN بهترین شرایط را برای معاملات اسکالپ طلا ارائه می دهند.

    معاملات اسکالپ طلا

    استراتژی اسکالپ طلا و دیگر نماد ها به دلیل اجرای معاملات با حجم بالا میتواند تاثیر منفی در بازار داشته باشد، به همین دلیل برخی از بروکر ها بسته به شرایط و قوانین خود محدودیت هایی برای این معاملات در دستور کار خود قرار میدهند که می بایست آن را در نظر داشت.

    اسپرد معاملات طلا

    پیش از شروع اسکالپ طلا در فارکس حتما بروکر مد نظر خود را از لحاظ اسپرد در حساب های معاملاتی، مورد بررسی قرار دهید، اسپرد بالا در معاملات 1 دقیقه ای طلا در فارکس نه تنها بر میزان سود تاثیر گذار است بلکه می تواند حتی به ضرر نیز ختم شود.

    پلتفرم معاملاتی برای اسکالپ طلا

    پلتفرم های معاملاتی بستری برای اجرای دستورات در بازار ها بحساب می آید، تنوع بالای این پلتفرم ها امکان دسترسی از طریق تلفن های همراه، نسخه های تحت وب را در اختیار تریدر ها قرار میدهند که هر یک ابزار های معاملاتی متفاوتی را در خود جای داده اند. بهترین پلتفرم که بیشترین اندیکاتور اسکالپ طلا در آن تعبیه شده، پلتفرم تحت وب لایت فارکس و پس از آن متاتریدر 4 و 5 بحساب می آید.

    کارمزد اسکالپ طلا

    کارمزد معاملات یکی دیگر از هزینه های معاملاتی است که اهمیت زیادی در انتخاب استراتژی معاملاتی مناسب دارد. اسکالپر ها بیشتر برای ورود به معاملات به سراغ حساب های (ECN) می روند چرا که میزان کمیسیون این حساب ها بسیار کم است.

    معرفی بهترین استراتژی اسکالپ برای طلا در فارکس؛ کدام استراتژی را انتخاب کنیم؟!

    انتخاب بهترین استراتژی اسکالپ طلا به موارد مختلفی مانند میزان سرمایه، ابزار ها، اهداف معاملاتی و… بستگی دارد. معروف ترین استراتژی های اسکالپ طلا، استراتژی های یک دقیقه ای، پنج دقیقه ای و پانزده دقیقه ای هستند. به طور کلی می توان گفت در هر کدام از استراژی های اسکالپ از اندیکاتور های معروف و پر کاربرد استفاده می شود. مثلا برای اسکالپ یک دقیقه ای طلا از اندیکاتور های زیر استفاده می شود.

    • اندیکاتور بولینگر باند

    • اندیکاتور RSI

    • اندیکاتور مکدی

    • اندیکاتور ایچیموکو.

    هرکدام از این اندیکاتور ها در برخی از استراتژی های معاملاتی طلا و دیگر نماد های فارکس کاربرد دارند اما کدام استراتژی ها؟! برای آشنایی بیشتر با استراتژی های مناسب معاملات فارکس مقاله های بهترین بروکر برای اسکالپینگ در فارکس، بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس، بهترین استراتژی اسکالپ فارکس، آموزش معامله طلا در فارکس، نماد طلا در فارکس چیست، بهترین بروکر برای معاملات طلا در بازار فارکس و … را در آموزش صفر تا 100 فارکس و باینری آپشن – سیگنال، استراتژی و ریبیت تاپ بروکر ایران irantopfxbrokers، اینوستینگ Investing.com، تریدرز یونیون Traders Union و دیگر وب سایت های تخصصی فارکس مطالعه کنید.

    آشنایی با نماد طلا در متاتریدر؛ طلا با چه نمادی در متاتریدر معامله می شود؟!

    همانطور که اشاره شد، نماد طلا در متاتریدر را میتوان از پر طرفدار ترین نماد های معاملاتی فارکس دانست. به همین منظور نیز بسیاری از کاربران بدنبال دسترسی به چارت طلا در متاتریدر می باشند. به همین دلیل پیش از هر چیز ابتدا به نماد طلا در متاتریدر می پردازیم. معامله گرانی که قصد معامله طلا در فارکس را دارند، می توانند شاخص طلا در متاتریدر را با سمبل [XAUUSD] در زیر مجموعه نماد های اسپات (Spot Metals) مشاهده نمایند.

    استراتژی اسکالپ طلا

    متاتریدر 4 و 5 از پر استفاده ترین پلتفرم های معاملاتی در میان اسکالپر ها هستند.

    نحوه اضافه کردن نماد طلا در متاتریدر چگونه است؟

    از آن جایی که بیشتر بروکر های فارکس پلتفرم های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 را ارائه می دهند، اکثر اسکالپر ها از این دو پلتفرم برای ورود به معاملات طلا استفاده می کنند. برای اضافه کردن نماد طلا در متاتریدر باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

    1. ابتدا در یک بروکر مناسب برای اسکالپ طلا ثبت نام کنید و حساب معاملاتی بسازید؛

    2. فایل متاتریدر را از سایت بروکر موردنظر و متناسب با سیستم عاملتان دانلود و نصب کنید؛

    3. پس از ورود به متاتریدر، اطلاعات حساب را وارد کنید تا به برنامه به حساب معاملاتی متصل شود؛

    4. برای اضافه کردن نماد طلا از نوار بالای برنامه و بخش (View) گزینه (Symbols) را انتخاب کنید؛

    5. در پنجره باز شده از بخش فلزات (Metals) به دنبال نماد طلا به دلار یا همان (XAUUSD) بگردید و گزینه (Show) را بزنید.

    سخن پایانی درباره بهترین استراتژی اسکالپ طلا و نظر نویسنده:

    انتخاب بهترین استراتژی اسکالپ برای طلا به اهداف معاملاتی، میزان سرمایه و موارد اینچنینی بستگی دارد. اسکالپینگ یکی از خاص ترین روش های معاملاتی است و افراد باید با مطالعه، تجربه کافی و تسلط کامل درباره جریانات بازار به سراغ آن بروند. انتخاب بازه زمانی مناسب معاملات، استفاده از اندیکاتور های مناسب برای تحلیل بازار، مدیریت سرمایه، مدیریت ریسک و توجه به هزینه های معاملاتی در کسب موفقیت از معاملات اسکالپ طلا در فارکس ضروری هستند. شما چه تجربه ای از معاملات اسکالپ طلا دارید؟!

    منابع: آموزش صفر تا 100 فارکس و باینری آپشن – سیگنال، استراتژی و ریبیت تاپ بروکر ایران irantopfxbrokers – رسانه تخصصی فارکس اینوست و پدیا Investopedia 

    سوالات متداول:

    آیا می توان روشی را به عنوان بهترین استراتژی اسکالپ طلا معرفی کرد؟

    به طور کلی خیر؛ با اینکه به عقیده بسیاری از تریدر ها استراتژی یک دقیقه ای بهترین راه برای اسکالپ طلا است اما سایر استراتژی های اسکالپینگ هم برای معاملات این نماد مناسب هستند.

    آیا می توان بدون استفاده از اندیکاتور وارد معاملات اسکالپ طلا شد؟

    خیر؛ در استراتژی اسکالپینگ حتما باید از اندیکاتور های تکنیکال استفاده کنید تا ریسک معاملات کنترل شوند.

    آیا تریدر های مبتدی می توانند به سراغ اسکالپ طلا بروند؟

    اسکالپ طلا به دلیل فشار زیاد معاملات و نیاز به تسلط کامل روی جریان بازار و محاسبات دقیق برای تریدر های مبتدی مناسب نیست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.