شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قبل از خرید تور نجات به چه نکاتی باید توجه کرد؟
    28 اسفند 1402 - 20:04
    شناسه : 276521
    0

    تور ایمنی یا تور نجات به اطراف شخص می‌پیچد و مانع از سقوط وی می‌گردد. در مواقع بحران این تور نجات می‌تواند یک راه مناسب برای کمک به دیگران و ممانعت از سقوط آن‌ها از ارتفاع باشد.

    پ
    پ

    word image 276521 1 - قبل از خرید تور نجات به چه نکاتی باید توجه کرد؟ -

    تور ایمنی یا تور نجات به اطراف شخص می‌پیچد و مانع از سقوط وی می‌گردد. در مواقع بحران این تور نجات می‌تواند یک راه مناسب برای کمک به دیگران و ممانعت از سقوط آن‌ها از ارتفاع باشد. تور‌های نجات برای افرادی یا گروهی که در خطر هستند حس امنیت ایجاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تور نجات، تحمل بسیار بالای بار است. این نوع تور‌ها برای ایجاد حفظ امنیت و جلوگیری از صدمات بدنی کاربرد دارند. تورهای نجات در انواع مختلفی چون عمودی، کنسولی و گسترده در بازار موجود هستند.

    تور نجات

    تور نجات از شبکه‌ای مشابه تور ساخته شده که از میله و قلاب‌ برای نصب برخوردار است. مقاومت و استحکام این نوع تورها بسیار بالا بوده و از سقوط افراد در برابر پروژه‌های ساختمانی در حال اجرا جلوگیری می‌کنند. در برخی از مشاغل مانند ساختمان‌سازی که لازم است تا کارگران در ارتفاع بالایی قرار بگیرند و فعالیت لازمه را انجام دهند که ریسک بسیاری داشته، استفاده از تور نجات می‌تواند تا حدی از سقوط آن‌ها جلوگیری نماید. تور نجات از تجهیزاتی تشکیل شده که توان تحمل بار بسیار زیاد را دارند.

    word image 276521 2 - قبل از خرید تور نجات به چه نکاتی باید توجه کرد؟ -

    تور نجات از چه جنسی تشکیل شده است؟

    تور‌های نجات در انواع مختلفی وجود دارند که براساس نیازها در محیط‌های کاری متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. موادی که در تورهای نجات به‌کار می‌روند، متفاوت هستند اما مهم‌ترین آن‌ها پلی پروپیلن است. مواد پلی پروپیلن وزن کمی دارند؛ اما در برابر بار و فشار زیاد، تحمل بالایی از خود نشان می‌دهند. تور نجات به‌گونه‌ای ساخته شده که در صورت وجود تورفتگی و هر صدمه دیگر پس از سقوط، با گذشت مدت زمانی به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

    انواع تور نجات

    تور نجات دارای تجهیزات ایمنی مختلفی است. تورهای نجات همگی از یک هدف پیروی می‌کنند و برای جلوگیری از سقوط و ضربات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع تور از لحاظ تعداد لایه و شکل به چند نوع مختلف تقسیم می‌شود. تورهایی که سه‌لایه هستند کارایی بیشتری دارند و از بروز خطراتی مانند سقوط مصالح ساختمانی، افراد و ابزارها جلوگیری می‌کنند. برای تحمل وزن افراد و جلوگیری از سقوط ابزارهای کاری همچنین از تورهای دو لایه استفاده می‌کنند. برای کاهش سقوط کارگران و نجات افراد از تور نجات یک‌لایه استفاده می‌شود.

    تور نجات عمودی

    تور نجات عمودی برای کارهایی که در روی دیوارها و سطوح عمودی انجام می‌گیرند بسیار مناسب است. نحوه نصب این نوع تور به‌صورت عمودی بوده و از اطراف دیوار محافظت می‌کند تا سقوطی رخ ندهد.

    تور نجات کنسولی

    به تور نجات کنسولی، تور محیطی نیز گفته می‌شود. این تورها معمولاً در پایین‌ترین قسمت ساختمان کاربرد دارند. در ساخت این تور، یک فریم فلزی قرار داده شده که از تور محافظت می‌کند.

    تور نجات گسترده

    این تور به‌صورت افقی نصب می‌گردد. تور گسترده برای فضاهای باز در پروژه ساختمانی مانند آپارتمان‌هایی که به‌صورت نیمه‌کاره هستند مناسب است. این نوع تور بیشترین ایمنی را فراهم می‌سازد.

    استانداردهای تور نجات

    یک تور نجات مناسب دارای انعطاف‌پذیری بالایی است. تور نجات در برابر فشار، تحمل بسیار زیادی داشته و مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. این نوع تور در برابر شرایط آب‌وهوایی و دما بسیار بادوام بوده و از استحکام بالایی برخوردار است. فاصله استاندارد نصب تور نجات از محل مورد نظر 2 الی 4 متر است. در هر هفته می‌بایست شرایط تورها مورد بررسی قرار گیرند. شبکه‌های توری باید با فاصله‌های مناسب متصل گردند که اندازه آن‌ها معمولاً 6 اینچ تخمین زده شده است. تور باید وزنی بیش از 2000 کیلوگرم را تحمل نماید.

    کاربرد تور نجات

    نکاتی که در خرید تور نجات به آن باید توجه کرد، فاصله مرکز و منافذهای تور ایمنی از یکدیگر هستند. این فاصله‌ها جدای از محل استفاده آن‌ها یا کاربرد تورهای نجات، نباید بیش‌تر از 6 اینج در راستای یک جهت باشند. اگر فردی در ارتفاع 10 متری در حال کار است، علاوه‌بر استفاده از تور نجات باید از تجهیزات دیگری برای حفظ سلامت خود استفاده نماید. اکثر تورهای نجات قابلیت تحمل وزن تا 180 کیلوگرم را دارند.

    word image 276521 3 - قبل از خرید تور نجات به چه نکاتی باید توجه کرد؟ -

    نکات قبل از خرید تور نجات

    نیاز است تا پیش از خرید تور نجات، اطلاعاتی را کسب کرده و بررسی نمایید. به مواد مورد استفاده در هر نوع تور توجه کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید. استانداردهای تور را جهت استفاده بررسی نموده و از کیفیت و مقاوم بودن آن اطمینان یابید. نوع تور را نیز مشخص کنید. با کسب این اطلاعات تا حدودی از هزینه آن آگاه خواهید شد.

    تجهیزات ایمنی ایران (ایران سیفتی) با بیش از یک دهه تجربه و افتخار تکمیل صدها پروژه موفق، به عنوان یکی از معتبرترین مراجع در زمینه تامین تجهیزات ایمنی شناخته می‌شود. کارشناسان مجرب ایران سیفتی در انتخاب و استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی، شما را به صورت رایگان برای خرید تور نجات راهنمایی می‌کنند. جهت راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09126432677 تماس بگیرید.

    علت استفاده مواد پلی پروپیلن در تور نجات

    ماده استفاده شده در ساخت تور نجات که پلی پروپیلن نام دارد، باعث می‌شود تا این تجهیز ایمنی در برابر ضربه و صدمات، مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد. زمانی که افراد در ارتفاع بالایی مشغول به فعالیت هستند، این تور به‌طور کلی و به‌صورت ایمن می‌تواند از سقوط جلوگیری کند و به نحوی سقوط را خنثی کرده و آسیب‌دیدگی و صدماتی احتمالی را کاهش می‌دهد.

    نکات نصب تور نجات

    به‌عنوان کارفرما لازم است که برای حفظ سلامت و ایمنی کارکنان از تور ایمنی مناسب استفاده نمایید. با توجه به ارتفاع کار و شرایط کاری، نوع تور انتخاب می‌شود. تورهایی با مقاومت و استحکام بالاتر، برای شرایط‌ سخت‌تر مناسب هستند. نصب تور نجات اصول خاصی داشته و جهت نصب می‌بایست از یک فرد ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای نصب همچنین متخصصین باید در حین اجرا، از کیفیت آن اطمینان یابند. از دیگر نکات مهم، کنترل مداوم تور است. قبل از شروع کار، کارگران هرروزه باید تورها و تجهیزات را در وضعیت سالم قرار دهند. این اقدام به جلوگیری از خطرات احتمالی می‌انجامد.

    سخن پایانی

    استفاده از تورهای نجات در حفظ ایمنی کارگران مشغول به فعالیت در فضاهای کاری با ارتفاع بالا بسیار حائز اهمیت است. تور نجات سه نوع دارد که شامل تور گسترده، عمودی و کنسولی می‌شوند. تور نجات برای جلوگیری از سقوط در ارتفاعات بالا کاربرد دارد. با نصب و استفاده صحیح از تورهای نجات‌ می‌توان ایمنی افراد را تضمین کرد. پیش از استفاده می‌بایست به‌صورت روزانه تورهای نجات را مورد بررسی قرار داد تا از ایمن بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود. استفاده از تورهای نجات می‌تواند از سقوط افراد و بروز صدمات جبران‌ناپذیر جلوگیری نماید و زندگی آن‌ها را نجات دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.