شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41458 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کشف ۷۰۰ تُن مواد غذاییِ فاسد در طرح نوروزی
    03 فروردین 1403 - 22:11
    شناسه : 276698
    1

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا روز دوم فروردین، حدود ۷۰۰ تن مواد غذایی فاسد کشف شد. همچنین ۲۳۰۰ واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

    پ
    پ

    ۷۰۰ تُن مواد غذاییِ فاسد در طرح نوروزی - کشف ۷۰۰ تُن مواد غذاییِ فاسد در طرح نوروزی -

    به گزارش تسنیم،بهرام عین‌اللهی تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی امسال تا پایان روز گذشته یک میلیون و پانصد هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که از این تعداد 270 هزار نفر از آنها بستری شدند؛ همچنین 85 هزار عمل جراحی انجام شده که 20 هزار مورد آن در زمره اعمال اورژانسی بودند.

    وی با ذکر این نکته که تاکنون 80 هزار بیمار از طریق اورژانس 115 به بیمارستان‌ها منتقل شدند که از این میزان 60 هزار نفر از آنها بیمار معمولی، داخلی، سکته‌ای، قلبی و مغزی شهری بوده و 20 هزار مورد دیگر هم بیماران جاده‌ای بوده است، تاکید کرد: البته بیماران جاده‌ای تنها مربوط به تصادفات نبودند و با توجه به استقرار پایگاه‌‌های جاده‌ای اورژانس 115، مسافرانی که در حین سفر دچار مشکل می‌شوند به نزدیک پایگاه جهت دریافت خدمات اورژانسی و درمانی موردنیاز مراجعه می‌کنند.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در طول سال ارائه و انجام اعمال و خدمات درمانی اورژانسی و غیراورژانسی را در بیمارستان‌ها داریم، اما در ایام تعطیلات نوروزی تمرکز بیشتر بر خدمات اورژانسی بوده و به همین جهت پزشکان، پرستاران و دیگر پرسنل حوزه درمان موظف هستند که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در محل خدمت حضور داشته باشند؛ همچنین در این ایام اعمال جراحی غیراورژانسی انجام نمی‌شود و این کار به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شده است.

     عین‌اللهی با اشاره به اینکه یکی از موارد بسیار مهم و مورد تاکید رعایت مسائل بهداشتی در ایام نوروز بوده است، بیان کرد: در همین راستا و تا به این لحظه که نزدیک به 710 هزار بازدید از مراکز و مجموعه‌‌های مختلف خدمات رسان در حوزه‌‌‌های اسکان، پذیرایی و غیره داشته‌ایم. حدود 700 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم سازی شده است و در کنار آن پلمب 2300 مرکز متخلف در حوزه بهداشت را داشتیم و صاحبان این مراکز به مراجع قضائی جهت رسیدگی و برخورد قانونی معرفی شدند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.