شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41460 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اطلاعات شاغلین جدید و جایگاه و حقوق آنان را به مردم ارائه دهید آقای استاندار!
    07 فروردین 1403 - 21:50
    شناسه : 276896
    0

    آقای استاندار در حالی مدعی اشتغال ۱۰۶ درصدی و بیش از ۳۲ هزار نفری گیلان در سال ۱۴۰۲ است که بعید به نظر می‌رسد افکار عمومی و مردم و مشاهدات در کف جامعه، مهر تاییدی بر این آمار و ارقام بزنند.

    پ
    پ

    شاغلین جدید و جایگاه و حقوق آنان را به مردم ارائه دهید آقای استاندار - اطلاعات شاغلین جدید و جایگاه و حقوق آنان را به مردم ارائه دهید آقای استاندار! -

    گیل خبر نوشت: اسدالله عباسی استاندار گیلان روز گذشته در شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری، مدعی شد که «تعهد اشتغال این استان در سال ۱۴۰۲، ۳۲ هزار نفر بود که ۱۰۶ درصد تحقق یافته‌ است.»

    عباسی افزود: «نرخ بیکاری در استان ۶.۲ درصد و کمتر از میانگین کشوری و مشارکت اقتصادی نیز ۴۴.۵ درصد و بیشتر از میانگین کشوری است.»

    آقای استاندار در حالی مدعی اشتغال ۱۰۶ درصدی و بیش از ۳۲ هزار نفری گیلان در سال ۱۴۰۲ است که بعید به نظر می‌رسد افکار عمومی و مردم و مشاهدات در کف جامعه، مهر تاییدی بر این آمار و ارقام بزنند.

    با این حال ضمن تشکر ویژه از تلاش های صورت گرفته برای اشتغال بیش از ۳۲ هزار نفر از گیلانیان در سال گذشته، از استاندار گیلان درخواست می‌شود اطلاعات بیشتری در خصوص شاغلین جدید و جایگاه و حقوق آنان ارائه دهند تا ببینیم اساسا این حجم از اشتغال در کجا و چگونه رخ داده است؟

    این سوال نزد افکار عمومی مطرح است که اگر نرخ بیکاری در استان تنها به ۶ درصد رسیده، پس این همه جوان بیکار از کجا آمده اند؟ چرا این اشتغال‌ها فقط در آمار و ارقام است و در بطن جامعه احساس نمی‌شود؟

    ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص ارگان‌ها، سازمان‌ها و کارخانجات استخدام‌کننده شاغلان جدید از آن جهت اهمیت دارد که این ابهام و ترس وجود دارد که حتی رانندگان اسنپ و تپسی هم در لیست اشتغال آقای استاندار وجود داشته باشند!

    کارشناسان و صاحب‌نظران همواره تاکید دارند که حرف درمانی و بازی با آمار، نه تنها در افزایش امید به آینده در جامعه موثر نیست، بلکه موجب بی اعتمادی بیشتر و ناامیدی مردم از تغییر و بهبود وضع موجود خواهد شد.

    آنچنان که از وضعیت جامعه و کارخانجات و بازار و… مشخص است، ادعای اشغال ده‌ها هزار نفر در گیلان و کاهش نرخ بیکاری، بیش از آن که واقعی به نظر برسد، یک شوخی تلخ با مردم است.

    گفتنی است گیل خبر آماده انتشار هرگونه پاسخ از سوی استانداری گیلان و سایر دستگاه‌های مربوطه است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.