شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41462 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خرید اینترنتی امن کالا از فروشگاه های اینترنتی داخل ایران
    10 فروردین 1403 - 10:17
    شناسه : 277078
    1

    در‌صورتی‌که در سنوات قبلی مراحل تهیه یک کالا عبارت بود از تصمیم برای خرید، فراهم شدن و طی کردن مسیر منزل تا مغازه یا این که بازار، جست و جو در پی کالای متبوع، مقایسه ارزش ریالی کالای مزبوردر میان تعدادی مغازه، خرید و در غایت رجوع به منزل، اکنون و به لطف وب و شاپینگ های اینترنتی، میتوانید در عین حالی که روی مبل دراز کشیده اید و در حال تماشای سریال تلویزیونی دلخواهتان می‌باشید، هر کالایی را به راحتی می توانید از میان انبوه وبسایت های خرید اینترنتی تهیه نمائید.

    پ
    پ

    در‌صورتی‌که در سنوات قبلی مراحل تهیه یک کالا عبارت بود از تصمیم برای خرید، فراهم شدن و طی کردن مسیر منزل تا مغازه یا این که بازار، جست و جو در پی کالای متبوع، مقایسه ارزش ریالی کالای مزبوردر میان تعدادی مغازه، خرید و در غایت رجوع به منزل، اکنون و به لطف وب و شاپینگ های اینترنتی، میتوانید در عین حالی که روی مبل دراز کشیده اید و در حال تماشای سریال تلویزیونی دلخواهتان می‌باشید، هر کالایی را به راحتی می توانید از میان انبوه وبسایت های خرید اینترنتی تهیه نمائید. اما این سادگی خالی از خلل نیست در این مقاله قصد داریم تا اشکالات و مزایای خرید از فروشگاه های اینترنتی داخل ایران را در شرایط گوناگون خدمت شما عرض نماییم.

    انتخاب فروشگاه با سابقه و خوش نام

    مغازه‌های مشهور و‌ کهن شاید تولیدات را با بها بالاتری نسبت به رقبای خرد‌ خود به عرضه نمایند البته خطر خرید ناموفق در آنها غالباً معدود‌ میباشد. فروشگاه های معتبرتر با مکان ثابت و قدیمی، منابع مالی بیشتر برای جبران ضرر و زیان و فروش مارک های اصلی از دلایل پیشنهاد به خرید از فروشگاه های اینترنتی شناخته‌گردیده‌ میباشد. الزاماً جدید ‌تأسیس بودن یک مغازه نشانه غیر قابل اطمینان بودن آن نیست و مغازه های اینترنتی بزرگ نیز گاهی قانون شکنی‌ می‌نمایند. معمولاً اصلی ترین دلیل خرید از مغازه های کوچک قیمت پایین آنها است البته باید توجه داشت در صورتی که این تفاوت قیمت اندک باشد قابل چشم پوشی است و این تفاوت شاید مصرف جبران خسارت در صورت خرابی و … شود. اما اگر تفاوت قیمت بسیار فاحش است پیشنهاد می شود تا پس از بررسی های علمی و دقیق اقدام به خرید نمایید. تا از بروز تجربه بد در زمینه خرید اینترنتی جلوگیری شود.

    برای مثال فروشگاهی را در نظر بگیرید که یک نوع بخارشوی دستی را کمی بالاتر از قیمت متعارف می فروشد اما فروشگاه اسم و رسم داری است و چون این قیمت به نسبت زیاد نیست لذا میتوان اقدام به تهیه آن نموده و از خدمات پس از فروش آن با خیال راحت استفاده نمود.

    word image 277078 1 scaled - خرید اینترنتی امن کالا از فروشگاه های اینترنتی داخل ایران - خرید اینترنتی امن

    بررسی وجود نماد اعتماد الکترونیکی

    یک کدام از شایسته ترین کار هایی که در اخیرا! در درون مملکت شروع گردیده، تصویب و ساماندهی مغازه های فروش آنلاین میباشد. علامت اعتماد الکترونیکی که به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران به مغازه های اینترنتی اعطا می‌شود شایسته ترین رویکرد برای تشخیص و شناسایی یک سایت دارای اعتبار از وبسایت های غیر مطمئن و ناامن برای خرید میباشد. کلیه مغازه های آنلاین می‌توانند با نام نویسی اینترنتی در سامانه نشانه اعتماد الکترونیکی به آدرس www.enamad.ir درخواست تصویب داده ها و تخصیص نشان اعتماد را داشته باشند. شما هم به عنوان خریدار کافی است تا نشان اعتماد الکترونیکی نه از سایت بلکه از سایت نماد اعتماد برای آن نشانی دامنه و فروشگاهی که می خواهید خرید انجام دهید بررسی نمایید، اما چرا از خود فروشگاه بررسی نکنیم زیرا جعل نماد اعتماد کار ساده است و اگر کسی قصد کلاهبرداری داشته باشد به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

    فرض کنیم میخواهیم یک چراغ فضانورد کهکشانی را از فروشگاهی تهیه نماییم اگر قیمت بسیار ارزان مربوط به یکی از فروشگاه مشهوری است که شنیده اید خب کار ساده است با چند کلیک اقدام به خرید می نمایید اما در غیر اینصورت باید موارد گفته شده را مورد بررسی قرار دهید. در مورد وسایل برقی گارانتی را هم مورد بررسی قرار دهید.

    پرداخت در محل و پس از تحویل کالا

    اگر فروشگاه اینترنتی شما را مجبور به خرید آنلاین و پرداخت هزینه قبل از ارسال نمی نماید این یک امتیاز مثبت است چرا که می توانید هنگام مراجعه پیک و یا مامور پست در صورت مغایرت و یا هر گونه مشکل از تحویل گرفتن کالا و پرداخت مبلغ آن خودداری نمایید.

    در صورتی که فروشگاه جدیدی را برای خرید انتخاب کرده‌اید که شناخت و تجربه‌‌ی خریدی از آن ندارید توصیه می‌‌شود که پرداخت در محل را انتخاب کنید. امکان پرداخت در محل (حداقل برای شهر فروشگاه) یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود؛ با این روش شما در صورت تخلف، سرمایه‌ی مالی خود را از دست نداده‌اید. تا حد امکان از پرداخت کارت ‌به‌کارت پرهیز شود و اگر فروشگاهی فاقد پرداخت در محل بود از پرداخت الکترونیکی با درگاه معتبر و مورد تأیید شاپرک (آدرس دامنه شامل shaparak.ir، رعایت پروتکل SSL و استفاده از https در آدرس درگاه) استفاده کنید.

    حال چگونگی این کار را با مثالی خدمتتان عرض میکنیم فرض کنید تصمیم برای خرید پاوربانک خورشیدی گرفته اید لیستی از فروشگاه هایی را که گوگل معرفی می نماید را دسته بندی کنید ابتدا فروشگاه های دارای امکان پرداخت در محل را دسته بندی کنید سپس از میان آنها فروشگاه معتبر و بزرگ و دارای نماد اعتماد را نیز جدا کنید و اقدام به سفارش نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.