شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41556 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2375×
روز ۱۳ فروردین فکر کنید پدرتان را از دست داده‌اید، به تفریح نروید
12 فروردین 1403 - 22:38
شناسه : 277199
1

دژکام، امام جمعه شیراز گفت: روز شهادت امیرالمومنین، ۲۱ ماه رمضان امسال مصادف با روز طبیعت، ۱۳ فروردین شده و طبیعتاً آنکه احساس کند پدر از دست داده اگر روز طبیعت هم باشد به تفرج نمی‌رود و این احترام را غیرمسلمانان هم برای امیرالمومنین قائل هستند و حرمت می‌گذارند.

پ
پ

۱۳ فروردین فکر کنید پدرتان را از دست داده‌اید، به تفریح نروید - روز ۱۳ فروردین فکر کنید پدرتان را از دست داده‌اید، به تفریح نروید - 13 فروردین

 آیت الله لطف الله دژکام بمناسبت ۱۲فروردین ماه روز جمهوری اسلامی افزود: ملت ایران در این روز به پا خاستند تا دین و اسلام را به میدان اقدام و عمل اجتماعی بیاورند و خوشبختانه در ۴۵ سال گذشته توفیقات زیادی داشته‌ایم، البته کارهای زمین مانده هم داریم.

آیت الله دژکام گفت : ما خواسته‌ایم که دین اجرا و زمینه برای ظهور فراهم شود این هدف گذاری خیلی کار می‌برد و وای به حال کسانی که به این هدف مقدس خیانت می‌کنند، خدا می‌داند که اینها روز قیامت چه خواهند کشید؟

امام جمعه شیراز ادامه داد: باید حواسمان به جرم و جنایات و حق مردم را خوردن و ناراضی کردن مردم که طومار بلندی می‌شود باشد، امروز گناه این کارها خیلی بیشتر از قبل از انقلاب است‌ برای اینکه در آن زمان این کارها به اسم طاغوت گذاشته می‌شد اما امروز ممکن است گردنگیر مومنان شود، به هیچ‌وجه نباید اجازه این کارها را بدهیم.

۱۲فروردین ۱۳۵۸چه روزی است ؟

۴۵ سال پیش یعنی ۱۲فروردین سال ۱۳۵۸مردم ایران با حضور در انتخاباتی بی نظیر، جمهوری اسلامی را به عنوان نظام حکومتی خود برگزیدند.

روزهایی که در بحبوحه بعد از انقلاب اسلامی بسیاری فکر می کردند که این حکومت به زودی از پا می‌افتد، ملت ایران یکپارچه تنها ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در روز دهم فروردین ۱۳۵۸ در یک همه پرسی شرکت کردند.

نتیجه رای گیری روز دوازدهم فروردین اعلام شد و از آن پس این روز جمهوری اسلامی ایران شناخته شد. در این روز حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود

در این روز ساختار جدید سیاسی- اجتماعی ایران بر مبنای آرای اکثریت قریب به اتفاق مردم یعنی ۹۸.۲ درصد آرای ملت مسلمان ایران تثبیت شد و ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس گفت: روز شهادت امیرالمومنین، ۲۱ ماه رمضان امسال مصادف با روز طبیعت، ۱۳ فروردین شده و طبیعتاً آنکه احساس کند پدر از دست داده اگر روز طبیعت هم باشد به تفرج نمی‌رود و این احترام را غیرمسلمانان هم برای امیرالمومنین قائل هستند و حرمت می‌گذارند.

وی ضمن تاکید بر این مساله که هتک حرمت نسبت به وجود مقدس امیرالمومنین علی (ع) در هیچ فضایی انجام نشود افزود: ۸ روز بعد از آن تعطیلات عید فطر است و ما با تفرجی که در آن گناه نشود مخالف نیستیم.

امام جمعه شیراز افزود: مردم می‌توانند به جای آن در تعطیلات عید فطر تفریح و تفرج کنند که اول اردیبهشت ماه جلالی هم هست.

وی همچنین گفت: مناسبت دیگر روز ۱۲ فروردین یعنی روز عیدی است برای مسلمانان و مخصوصاً مردم ایران؛ که به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شده زیرا رأی مردم به جمهوری اسلامی در این روز تثبیت شد و از این جهت برای ما یک روز بسیار بسیار ارزشمند است و امام خمینی (ره) فرمود از ایام الله بوده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.