پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41529 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • واکنش کاربران توئیتر به ماجرای کاظم صدیقی و باغ ازگل: فضای یکدست توئیتر علیه صدیقی در سایه سکوت نسبی کاربران ارزشی
    17 فروردین 1403 - 23:28
    شناسه : 277436
    2

    ماجرای کاظم صدیقی و انتقال باغ مالکیت باغ ازگل، در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین سال جدید یکی از داغ‌ترین موضوعات توییتر فارسی و فضای رسانه‌ای بود؛ آنچنان که در نهایت کاظم صدیقی را وادار به‌عذرخواهی کرد. اما فضای توییتر تا پیش از این عذرخواهی چگونه بود؟

    منبع : تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی
    پ
    پ

    ماجرای کاظم صدیقی و انتقال باغ مالکیت باغ ازگل، در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین سال جدید یکی از داغ‌ترین موضوعات توییتر فارسی و فضای رسانه‌ای بود؛ آنچنان که در نهایت کاظم صدیقی را وادار به‌عذرخواهی کرد. اما فضای توییتر تا پیش از این عذرخواهی چگونه بود؟

    داده‌های توییتری نشان می‌دهد که در روزهای ۱ تا ۷ فروردین، بیش از ۱۵۰۰ توییت با کلیدواژه «صدیقی» منتشر شده که این توئیت‌ها بیش از ۶ میلیون بار دیده شده و ۲۴۰ هزار لایک دریافت کرده است؛ بر اساس شبکه لایک‌های توئیت‌های مربوط به این موضوع می‌توان گفت که فضای توئیتر یکدست علیه کاظم صدیقی بوده است. در ابرکلمات توئیت‌های منتشر شده در این مقطع، دو کلیدواژه «فساد» و «برخورد» از جمله کلیدواژه‌های پرتکرار بوده است.

    بر این اساس، کاربران برانداز و مخالف جمهوری اسلامی ۳۲٪ از شبکه، کاربران اصلاح‌طلب، میانه‌رو، عدالتخواه و حتی بخشی از اصولگرایان ۵۹٪ از شبکه و کاربران ارزشی و انقلابی ۹٪ از شبکه را به‌خود اختصاص داده‌اند. در میان همه این کاربران، فقط بخشی از کاربران ارزشی و انقلابی و نه همه آن‌ها (سمت راست گراف) از صدیقی دفاع کرده و بقیه با ادبیات‌های مختلف علیه صدیقی نوشته‌اند.

    نکته مهم در این ماجرا، سهم کاربران اصلاح‌طلب و میانه‌رو است که در کنار کاربران عدالتخواه و اصولگرایی نظیر وحید اشتری، علی قلهکی مرتضی کیا، بیشترین سهم را در فضای توئیتر داشته‌اند؛ حال آن که کاربران برانداز و مخالف جمهوری اسلامی به اندازه موضوعات دیگر، وارد این موضوع نشده‌اند. این داده‌های به‌خوبی نشان می‌دهد که در بازه زمانی بررسی شده حتی کاربران ارزشی و انقلابی نیز چندان از صدیقی دفاع نکردند و بسیاری از آن‌ها یا علیه او نوشته‌اند و یا سکوت کرده‌اند.

    در بازه زمانی مورد بررسی، توئیت‌های #یاشار_سلطانی بیشترین لایک و بازدید را داشته است. در کنار یاشار سلطانی، توئیت‌های وحید اشتری و وحید حاجی‌پور نیز از جمله توئیت‌هایی بوده که بیشترین جلب توجه را کرده است.

    کاربران توئیتر به ماجرای کاظم صدیقی و باغ ازگل - واکنش کاربران توئیتر به ماجرای کاظم صدیقی و باغ ازگل: فضای یکدست توئیتر علیه صدیقی در سایه سکوت نسبی کاربران ارزشی - باغ ازگل

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.