شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون ال جی
20 فروردین 1403 ساعت: 14:10
شناسه : 277620
4

نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون ال جی چگونه است؟ این روزها با پیشرفت تکنولوژی اغلب افراد تمایل به پخش صدا از باندهای سینما خانگی دارند. با این کار میتوانید از شنیدن صدا با کیفیت بالا لذت ببرید. در این مقاله نکات نحوه نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون ال جی و همچنین شرایط تعمیر تلویزیون و سینما خانگی توضیح داده می‌شود.

پ
پ

روش های اتصال سینمای خانگی به تلویزیون

برای این که بتوانید بین سینمای خانگی و تلویزیون خود ارتباط برقرار کنید، نخست باید مطمئن شوید که هر دو دستگاه از این قابلیت پشتیبانی می‌ کنند. اصل مهم در اتصال دو سیستم به یکدیگر این است که صدای خروجی تلویزیون از طریق سینمای خانگی شنیده شود. لذا از رابط ‌هایی استفاده می‌ گردد که بتواند صدا را از تلویزیون به سینمای خانگی منتقل کند. به طور کلی با تحقیقات انجام شده از وبسایت service-lg.ir برای اتصال سینمای خانگی به تلویزیون چندین روش مورد استفاده قرار می‌ گیرد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI

برای پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI از طریق پورت HDMI ARC (پورتی است که برای کاهش تعداد کابل‌های بین تلویزیون و سینمای خانگی طراحی شده است) باید تلویزیون و سینمای شما هر دو این تکنولوژی را داشته باشند، برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

اول باید کابل HDMI با ورژن 1.4 به بالا را تهیه کنید.

یک سر کابل را به پورت (HDMI ARC) موجود در تلویزیون وصل کنید.

سر دیگر کابل را به پورت( HDMI OUT(TV-ARC موجود بر روی بلندگوی مورد نظرتان وصل کنید.

حالا بلندگوهای متصل به تلویزیون را روشن و صدا را از طریق بلندگوهای خارجی بشنوید.

چگونه سینما خانگی را به تلویزیون وصل کنیم؟ | پلازا

اتصال سینما خانگی به تلویزیون از طریق کابل AV

اولین و شاید بتوان گفت قدیمی ترین روشی که برای اتصال سینمای خانگی به تلویزیون lg و دیگر برندها وجود دارد، اتصال از طریق کابل AV یا کابل دو به دو است. کابل AV به رنگ سفید و قرمز است و می توان از آن برای اتصال دستگاه هایی که به پورت AV مجهزند استفاده کرد.

کافی است یک سر کابل ها را به سینمای خانگی و سر دیگر را به تلویزیون وصل کنید تا اتصال بین دو دستگاه برقرار شود. در این روش وصل کردن سینما خانگی به تلویزیون نباید توقع کیفیت صدای بسیار بالایی را داشت. در نظر داشته باشید که شاید برای اتصال به انجام یک سری تنظیمات در دو دستگاه نیز احتیاج باشد.

اتصال سینمای خانگی به تلویزیون از طریق کابل اپتیکال

یکی از رایج ترین روش های پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی، استفاده از کابل اپتیکال (optical) است. این روش که به انتقال صدای دیجیتال نیز معروف است، شما به یک کابل اپتیکال احتیاج دارید. پیش از تهیه این کابل باید مطمئن شوید که این درگاه در تلویزیون شما طراحی شده است یا خیر.

پس از آن با کمک کابل، اتصال سینمای خانگی به تلویزیون را برقرار کرده و صدای تلویزیون را از سینمای خانگی دریافت کنید. در غیر این صورت لازم است به تنظیمات هر دو دستگاه مراجعه کنید و تغییراتی را در تنظیمات آن ها اعمال نمایید.

به همین منظور می توانید به تنظیمات صدای تلویزیون رفته و تنظیمات مربوط به صدای خروجی تلویزیون را روی حالت اپتیکال قرار دهید. علاوه بر این، در تنظیمات مربوط به صدای سینمای خانگی، صدای ورودی آن را روی وضعیت اپتیکال یا AUX Opt قرار دهید. چنانچه تنظیمات صدای تلویزیون شما فاقد گزینه اپتیکال بود، گزینه بلندگوهای تلویزیون را خاموش کرده و بلندگوهای خارجی را فعال سازی نمایید.

نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون |روش اتصال سینمای خانگی به ...

انتقال صدای تلویزیون ال جی با کابل ۱ به ۲

گاهی قصد داریم با اتصال تلویزیون ال جی به سینمای خانگی صدای تلویزیون را انتقال دهیم. اما متاسفانه تلویزیون پورت‌های مربوط و خروجی‌های صدای تلویزیون را ندارد. در این حالت اگر تلویزیون پورت خروجی هدفون داشته باشد، می‌توان با کابل گفته شده صدا را انتقال داد. با این روش صدای پرقدرت و با کیفیت خیلی بالایی نمی توان دریافت کرد. اما اگر تلویزیون هیچ پورت دیگری برای خروجی صدا نداشته باشد تنها راهی است که می‌توان پیشنهاد داد. برای انجام این روش باید مراحل گفته شده در ادامه را انجام داد.

در ابتدا باید کابل 1 به 2 را از پورت هدفون تلویزیون به ورودی AUX سینما خانگی وصل کرد. در منوی تلویزیون در قسمت صدا، خروجی صدا را بر روی پورت هدفون تنظیم کنید. در بیشتر مدل‌ها پس از اتصال هدفون، به طور خودکار صدا بر روی خروجی هدفون قرار می‌گیرد و نیازی به انتخاب گزینه نیست. با کلید Function، F و یا Input کنترل دستگاه صوتی، ورودی صدا را بر روی گزینه AUX قرار دهید. service-lg.ir در زمینه اتصال تلویزیون ال جی به سینمای خانگی می تواند به شما راهنمایی ارائه دهد.

نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون - تکراتو

انتقال صدای تلویزیون LG بدون سیم

انتقال صدای تلویزیون به سینما به صورت بی سیم و وایرلس در صورتی امکان پذیر است که هر دو دستگاه قابلیت «همگام سازی صدای ال جی/ LG Sound Sync» را داشته باشد. روش فعال سازی این قابلیت به شکل زیر است:

  • در منوی صدای تلویزیون، خروجی صدا را بر روی حالت «همگام سازی صدای ال جی (بی سیم)» قرار دهید.
  • ورودی دستگاه صوتی را با انتخاب کلید Input، Function و یا F بر روی گزینه‌ی LG TV قرار دهید.

اگر تلویزون الجی با هیچ روشی به سینما خانگی وصل نشد چه باید کرد؟

برای رفع مشکل و تعمیر سینما خانگی الجی در گام اول باید عیب سیستم را پیدا کرده، بعضی مواقع با جا به جا کردن یک کابل سیستم درست می‌شود و نیازی نیست به تعمیرات سینما خانگی مراجعه شود ولی گاهی نیاز به تخصص و دانش است. در صورت بروز این دسته از مشکلات، پیشنهاد داده می‌شود از خدمات تعمیر سینمای خانگی الجی در تهران استفاده شود:

  • در صورتی که صدا و تصویر در سینما خانگی با هم هماهنگ نباشند.
  • در صورتی که باندها از کار افتاده‌اند.
  • در صورتی که دستگاه، سی دی، دی وی دیريا، فلش و یا هارد را نمی‌خواند.
  • در صورتی که به نصب و تنظیم کردن باندها احتیاج داریم.
  • در صورت کار نکردن ساب دستگاه.
  • در صورتی که تصویر قطع شده ولی صدا داریم.
  • در صورتی که بلوتوث یا وای فای سینما خانگی کار نمی‌کند.

تکنسین‌های اعزامی مجموعه service-lg.ir ابزار آلات و قطعات اورجینال تلویزیون را با خود به محل می‌برند تا تا اگر نیاز شد قطعاتی را که خراب شده‌اند را تعویض نمایند. اين کار باعث صرفه‌جویی در وقت و انجام سریعتر تعمیر تلویزیون الجی می‌گردد. در این نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی محدود به مورد خاصی نمی‌شود و کلیه مشکلات و عیوب در همه تلویزیون‌ها توسط کادر مجرب این نمایندگی برطرف می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.