سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41512 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تقویت هویت و فرهنگ شهری ایران با حضور پررنگ مبلمان شهری مدرن
    20 فروردین 1403 - 14:39
    شناسه : 277652
    1
    رپورتاژ آگهی؛

    به طور کلی مبلمان شهری مجموعه ای از اشیا و تجهیزاتی است که در فضاهای عمومی شهری مانند پارک ها، زمین های بازی، فضای سبز و … استفاده می شود. برای استفاده انسان از جمله این مبلمان و تجهیزات شهری می توان به انواع میز و صندلی، سطل زباله، ساختمان های شهری و سایر تجهیزاتی اشاره کرد که در اماکن عمومی شهری قرار می گیرند.

    پ
    پ

    در سال های اخیر انواع مبلمان شهری اهمیت زیادی در صنعت شهرسازی پیدا کرده اند و همچنین طی این سال ها شاهد پیشرفت های چشمگیری در تولید انواع مبلمان شهری بوده ایم! در این میان شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که مبلمان شهری چیست و چه معنایی دارد؟

    هر شهری برای ایجاد رفاه ساکنان خود به تجهیزات و ابزار خاصی نیاز دارد. با استفاده از این امکانات و وسایل، محیط برای فعالیت های روزانه و شبانه ساکنان آماده می شود. همچنین مبلمان شهری جدا از افزایش امکانات رفاهی شهری به زیبایی محیط زندگی شهری نیز کمک زیادی می کند. اگر می خواهید با انواع مبلمان شهری و اهمیت آنها در ایجاد فضاهای شهری و تاثیر مبلمان شهری برای تقویت هویت شهری، بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

    1089612 - تقویت هویت و فرهنگ شهری ایران با حضور پررنگ مبلمان شهری مدرن - مبلمان شهری

    مقدمه ای بر مبلمان شهری

    به طور کلی مبلمان شهری مجموعه ای از اشیا و تجهیزاتی است که در فضاهای عمومی شهری مانند پارک ها، زمین های بازی، فضای سبز و … استفاده می شود. برای استفاده انسان از جمله این مبلمان و تجهیزات شهری می توان به انواع میز و صندلی، سطل زباله، ساختمان های شهری و سایر تجهیزاتی اشاره کرد که در اماکن عمومی شهری قرار می گیرند.

    هدف اصلی از قرار دادن و نصب تجهیزات و اثاثیه شهری در اماکن عمومی، تسهیل فعالیت شهروندان و ساکنان در فضاهای عمومی شهری است. همچنین یکی از اهداف دیگر نصب این نوع تجهیزات و دستگاه ها افزایش زیبایی و جذابیت شهر و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی شهروندان می باشد.

    در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با کاربردها و مزایای اصلی مبلمان و تجهیزات شهری آشنا کنیم تا بتوانید مبلمان شهری و کاربران آن را بیشتر و بهتر بشناسید.

    مزایای مبلمان شهری

    اثاثیه و تجهیزات شهری با عناصر و ویژگی های منحصر به فرد خود نقش بسیار مهمی در تقویت هویت و فرهنگ شهری ایفا می کند و همچنین می تواند محیط شهری را جذاب تر کند. ایجاد محیطی آرام و کم استرس و فرهنگ سازی یکی از کاربردهای اصلی مبلمان شهری است و این امر باعث جذب گردشگران بیشتر و در نتیجه درآمدزایی می شود.

    مبلمان شهری می تواند تاثیر زیادی بر ذهن شهروندان و ساکنان بگذارد. به طور کلی شهروندان و حتی گردشگران می توانند با مبلمان شهری به گشت و گذار در نقاط مختلف شهر بپردازند! شکل، فرم و همچنین تناسب عناصر مبلمان شهری باید به گونه ای باشد که حس خوبی را در افراد حاضر در محل ایجاد کند. از مزیت های اصلی استفاده از مبلمان و تجهیزات شهری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    افزایش زیبایی محیط شهری

    اصلی ترین و مهمترین مزیت استفاده از مبلمان شهری زیباسازی فضاهای مختلف شهری است! یکی از وظایف اصلی شهرداری ها بهبود زیبایی فضاهای مختلف شهری است. شهرداری ها می توانند با استفاده از انواع مبلمان شهری متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در پارک ها و فضاهای عمومی شهری به راحتی محیط شهری را زیبا کنند و در زمینه توسعه فرهنگی نیز گام بلندی بردارند!

    بهبود کیفیت زندگی ساکنین

    همچنین مبلمان و تجهیزات شهری مانند نیمکت پارک، سنگفرش پارک و …. می تواند کیفیت زندگی شهروندان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. یکی از بهترین امکانات شهری که می تواند کیفیت زندگی را در محیط های مختلف شهری به میزان قابل توجهی بهبود بخشد سطل های زباله هستند. سطل های زباله شهری در مدل ها و طرح های مختلفی ساخته می شوند تا شهرداری ها بتوانند بر اساس فرهنگ و محیط شهری سطل های زباله مناسب را در این محیط نصب کنند. با قرار دادن سطل های زباله شهری زیبا با طراحی منحصر به فرد، علاوه بر افزایش کیفیت و تمیزی محیط زندگی، فضاهای مختلف شهری را زیباتر می کنند.

    نمادی از هویت فرهنگی شهر

    تجهیزات و اثاثیه شهری یکی از عناصر اصلی هویت فرهنگی هر شهری است! شهرداری ها می توانند با استفاده از مبلمان شهری که متناسب با فرهنگ هر منطقه طراحی شده اند، سطح فرهنگ ساکنین و شهروندان را بالا ببرند. از عناصر و نمادهای هویت فرهنگی هر شهر می توان به رویدادهای مهم تاریخی، نمادهای افتخار یک قوم معین و … اشاره کرد.

    جذب گردشگر

    مبلمان و تجهیزات مختلف شهری نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر دارند! یکی از مهم ترین عواملی که باعث افزایش جذابیت توریستی می شود، ظاهر زیبای شهر است! شهرداری ها می توانند با استفاده از مبلمان و تجهیزات مختلف شهری علاوه بر افزایش سطح بهداشت و نظافت شهر، فضاهای عمومی شهری را هر چه بیشتر زیبا کنند.

    آشنایی با انواع مبلمان شهری

    با رشد صنعت شهرسازی، شاهد طراحی و ساخت انواع مبلمان شهری هستیم که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و در محیط ها و فضاهای مختلف شهری قابل استفاده هستند. بنابراین، اگر می خواهید به طور کامل با انواع مبلمان شهری و کاربرد هر یک آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

    البته قبل از هر چیز باید اضافه کرد که به طور کلی مبلمان شهری را می توان به دو دسته اصلی مبلمان ضروری و مبلمان دکوراتیو طبقه بندی کرد. این طبقه بندی تنها بر اساس نوع کاربری و کاربرد مبلمان شهری است. مبلمان ضروری وسایلی هستند که برای استفاده در محیط شهری ضروری هستند وگرنه مشکلات زیادی در محیط شهری ایجاد می کنند. مبلمان دکوراتیو نیز تجهیزاتی هستند که زیبایی محیط های شهری و فضاهای عمومی را افزایش می دهند و انواع مختلفی دارند.

    نیمکت پارکی

    برخی از پرکاربردترین مبلمان و لوازم شهری، انواع نیمکت هایی هستند که در اکثر فضاهای عمومی شهری مورد استفاده قرار می گیرند. هدف اصلی استفاده از این وسایل و امکانات شهری، ایجاد تفریح ​​برای ساکنین و شهروندان است. با توجه به نوع کاربردی مبلمان شهری باید گفت که نیمکت ها از مبلمان اولیه شهری محسوب می شوند.

    نیمکت ها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند! از انواع نیمکت هایی که در فضاهای مختلف شهری استفاده می شود می توان به نیمکت های چوبی، فلزی، بتنی، سنگی و … اشاره کرد.

    parametric lampchairs vincent callebaut architectures 1100x700 1 - تقویت هویت و فرهنگ شهری ایران با حضور پررنگ مبلمان شهری مدرن - مبلمان شهری

     آلاچیق

    یکی دیگر از انواع مبلمان شهری آلاچیق ها هستند که بیشتر در فضاهای سبز شهری مانند باغ ها، پارک ها و … استفاده می شوند. همچنین این نوع تجهیزات در باغ ها و منازل شخصی قابل مشاهده است. آلاچیق ها در مدل ها و طرح های مختلفی ساخته و تولید می شوند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند و در مکان های مختلف قابل استفاده هستند.

    کفپوش پارکی و ورزشی

    در این مقاله از سایت بامردم به این نکته اشاره شد که یکی از مهم ترین امکانات و مبلمان شهری که در پارک ها و فضاهای عمومی نصب می شود و از اثاثیه اولیه شهری محسوب می شود، سطوح پارکی و ورزشی است. هدف از نصب و قرار دادن این کفپوش ها جلوگیری از آسیب های ناشی از برخورد افراد و کودکان به زمین است! کفپوش های پارک نیز انواع مختلفی دارند که به راحتی می توانید آن ها را ببینید و با بهترین قیمت از فروشگاه های معتبری مانند تفریح سازان و… خریداری کنید.

    آخرین کلام

    مبلمان شهری انواع مختلفی دارند که هر کدام می توانند تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و ساکنان داشته باشند. همچنین وجود این تجهیزات در مناطق و فضاهای مختلف شهری بر زیبایی شهر می افزاید. فروشگاه اینترنتی سازران یکی از تامین کنندگان اصلی محصولات و تجهیزات شهری از قبیل انواع نیمکت، کفپوش پارک و … می باشد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم به سایت tafrihsazan.com مراجعه کنید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.