×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ایرباس01 - فرود اولین هواپیمای صفر در فرودگاه مهرآباد | پایان ۳۷ سال تحریم هواپیما به لطف برجام + تصاویر - اولین هواپیمای صفر

هواپیمای ایرباس A321 سفارشی ایران بعد از تحویل از ایرباس در فرانسه، لحظاتی قبل در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست. این هواپیما در مالکیت شرکت ایران ایر است.

این اولین هواپیمای خریداری شده از شرکت ایرباس است که ایران تحویل می گیرد.

این برای نخستین بار پس از حداقل ۳۰ سال است که ایران به صورت رسمی و مستقیم از یکی از دو غول هواپیماسازی بزرگ جهان (ایرباس و بوئینگ) هواپیما خریداری می کند.

قرارداد ایران و ایرباس برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری در اوایل دی ماه ( ماه جاری ) امضا شد. قرار است ۱۰۰ هواپیما در مدت ۱۰ سال تحویل ایران شود.

ایران قبل از این هم قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای مسافربری را با شرکت آمریکایی بوئینگ امضا کرده بود.

آمریکا ۳۷ سال قبل ایران را تحت تحریم فروش هواپیما قرار داد. به همین دلیل در چند دهه اخیر ایران نتوانست هیچ هواپیمای نو را به صورت مستقیم از بوئینگ یا ایرباس خریداری کند. ایران دارای یکی از قدیمی ترین ناوگان هوایی جهان است.

ایرباس012 - فرود اولین هواپیمای صفر در فرودگاه مهرآباد | پایان ۳۷ سال تحریم هواپیما به لطف برجام + تصاویر - اولین هواپیمای صفر

در مراسم امروز «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی، «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی، معاونان وزیر راه وشهرسازی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مقام‌های صنعت هوایی کشور حضور دارند.
هنگام ورود این هواپیما به آشیانه انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و خلبانان با پرچم و نشانه ایران ایر برای خبرنگاران دست تکان دادند.
در این مراسم تعداد زیادی خبرنگار داخلی وخارجی حضور دارند.
پس از توقف این هواپیما در آشیانه انقلاب و بازشدن درهای آن وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از همراهان به پای هواپیما رفتند و از نخستین مسافران این هواپیما استقبال کردند.
مدیرعامل ایران ایر و مدیرعامل شرکت ایرباس و شماری از کارکنان این شرکت از جمله مسافران این هواپیما بودند که پس از خارج شدن از هواپیما و گرفتن عکس یادگاری در جایگاه خود در مراسم استقبال قرار گرفتند.
تعدادی از کار‌شناسان شرکت ایرباس همراه این پرواز به تهران آمدند.
نخستین فروند از ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس خریداری شده از شرکت اروپایی ایرباس، عصر روز چهارشنبه (دیروز) با برگزاری مراسمی در شهر تولوز فرانسه تحویل مقام‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) شد.
«فرهاد پرورش» مدیرعامل ایران ایر در این مراسم گفته بود: امروز روز بزرگی برای این شرکت و همچنین ارتباط ایران و اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.
این هواپیما ۱۹۰ نفره نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده ایرباس است که پیش قرارداد آن اواخر پارسال با سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس بین شرکت‌های ایران ایر و ایرباس امضا و پس از مدتی، قرارداد خرید یکصد فروند هواپیما نهایی شد.
«فابیس برژیر» مدیرعامل ایرباس روز چهارشنبه (دیروز) در مراسم تحویل هواپیما ابراز امیدواری کرد با تحویل این هواپیما‌ها توسعه اقتصادی ایران با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی گفت: طبق قراردادی که با ایران ایر امضا شده است، هواپیماهای بعدی نیز بتدریج به شرکت هواپیمایی ایران ایر تحویل می‌شود.
برژیر اعلام کرد از یکصد فروند هواپیمای خریداری شده ایران، ٩٨ فروند سفارش جدید و ٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده یک شرکت هواپیمایی دیگر است.
وی افزود: قرارداد ایران ایر با ایرباس برای خرید این هواپیما‌ها با مجوز خزانه داری آمریکا و قوانین بین المللی امضا شده است و درصددیم طبق این قرارداد، هواپیماهای خریداری شده را به ایران ایر تحویل دهیم و امسال نیز شماری از این هواپیما‌ها به این شرکت تحویل می‌شود.
به گفته مدیرعامل شرکت ایرباس، قرارداد این شرکت با ایران‌ایر یک هفتم کل سفارش‌هایی است که ایرباس در سال ۲۰۱۶ میلادی دریافت کرده است.
این هواپیما ساعت پنج صبح امروز به وقت محلی فرودگاه تولوز را ترک کرده بود.
جایگاه صنعت هوانوردی ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه برد و افزایش بیش از۵۰ هزار صندلی جدید ارتقا می‌یابد و فرصت‌های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از ۲۰ هزار نفر در داخل فراهم می‌کند.
در این قرارداد‌ها افزون بر خرید هواپیما، موضوع‌های دیگری چون آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ای. تی. ام-ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری و هماهنگی مقررات رگولاتوری برای ایران ایر منظور شده است.
خرید همه این هواپیما‌ها به صورت اجاره به شرط تملیک است و ایران ایران ۸۵ درصد منابع مالی آن را از فایناس خارجی و ۱۵ درصد آن را از منابع داخلی وتسهیلات صندوق توسعه ملی به وسیله بانک صنعت و معدن تامین می‌کند.

ایرباس0132 - فرود اولین هواپیمای صفر در فرودگاه مهرآباد | پایان ۳۷ سال تحریم هواپیما به لطف برجام + تصاویر - اولین هواپیمای صفر نخستین ایرباس برجامی به زمین نشست 3 - فرود اولین هواپیمای صفر در فرودگاه مهرآباد | پایان ۳۷ سال تحریم هواپیما به لطف برجام + تصاویر - اولین هواپیمای صفر نخستین ایرباس برجامی به زمین نشست 2 - فرود اولین هواپیمای صفر در فرودگاه مهرآباد | پایان ۳۷ سال تحریم هواپیما به لطف برجام + تصاویر - اولین هواپیمای صفر نخستین ایرباس برجامی به زمین نشست 1 - فرود اولین هواپیمای صفر در فرودگاه مهرآباد | پایان ۳۷ سال تحریم هواپیما به لطف برجام + تصاویر - اولین هواپیمای صفر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.