سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41512 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا باید از پشم سرامیک به عنوان عایق استفاده کنیم؟
    23 فروردین 1403 - 14:06
    شناسه : 277812
    0
    رپورتاژ آگهی؛

    الیاف سرامیکی نتیجه حاصل از فرایند ذوب مواد پودری است که در دنیای صنعت مصارف گسترده ای دارد. این الیاف در شکل ها و اندازه های مختلفی تولید و آماده سازی می شوند. نوع استفاده مصرف کنندگان تعیین کننده ابعاد و اشکال این متریال خواهد بود.

    پ
    پ

    یکی از الیاف معدنی که در زمینه عایق کاری حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد، پشم سرامیک نام دارد که در صنایع نساجی، کارخانه جات صنعتی، پتروشیمی و… به کار می رود. این الیاف را رشته های ظریف و کوچک تولید شده و در ابعاد و اندازه های گوناگون در اختیار کاربران قرار می گیرند. این الیاف را به نام پشم نسوز نیز می شناسند. قابلیت های ویژه این عایق در زمینه پیشگیری از نفوذ حریق در محیط از مهمترین دلایل افزایش روز افزون استفاده از این متریال عایق به شمار می رود. این الیاف دمای بالا را تا 1260 درجه سانتی گراد تحمل می کنند.

    word image 277812 1 - چرا باید از پشم سرامیک به عنوان عایق استفاده کنیم؟ - پشم سرامیک

    روش تولید الیاف پشم سرامیک

    برای این که به لزوم استفاده از این الیاف در عرصه های صنعتی پی ببرید، ابتدا باید به روش های تولید و آماده سازی آن ها آشنا شوید. در فرایند ساخت و آماده سازی الیاف عایق پشم سرامیک از سیلیس و آلومینیوم به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. این دو ماده به صورت پودری مورد استفاده قرار گرفته و از صافی های مخصوص در صنایع تولیدی عبور می کنند. در بخش بعدی نسبت مشخصی از این مواد تشکیل دهنده با هم ترکیب خواهند شد. این مواد پودری در کوره ها ذوب شده و تحت شرایط دمایی بالایی قرار می گیرند. این روش تولیدی استقامت متریال نهایی را در برابر گرمای شدید و حرارت بالا افزایش می دهد.

    الیاف سرامیکی نتیجه حاصل از فرایند ذوب مواد پودری است که در دنیای صنعت مصارف گسترده ای دارد. این الیاف در شکل ها و اندازه های مختلفی تولید و آماده سازی می شوند. نوع استفاده مصرف کنندگان تعیین کننده ابعاد و اشکال این متریال خواهد بود.

    شما می توانید برای خرید پشم سرامیک به عنوان عایق اینجا کلیک کنید.

    مشخصات کیفی پشم سرامیک

    چرا باید از پشم سرامیک به عنوان عایق استفاده کنیم؟ این پرسش پرتکرار دغدغه بسیاری از مردم در زمینه ساخت و سازهای ساختمانی، تولید الیاف نساجی و کارخانه جات صنعتی است. دلایل استفاده از این متریال تا حد قابل توجهی به مشخصات کیفی آن ها مربوط می شود. برخی از این مشخصه های کیفی را در زیر مشاهده می کنید:

    1. اولین ویژگی مفید این الیاف، بدون بو بودن آن ها است که مزایای بی شماری در عرصه های مختلف به همراه دارد. با به کارگیری آن ها هیچ بوی بدی در محل استفاده به وجود نخواهد آمد.
    2. تحمل دمایی بالا و نسوز بودن این الیاف بر همه مصرف کنندگان ثابت شده است و یکی از اساسی ترین دلایل گسترش میزان استفاده از این اقلام به شمار می رود.
    3. ضریب انتقال حرارتی در این متریال در حدود 0.033 وات بر متر بر درجه سانتی گراد محاسبه می شود که میزان مناسبی برای این تجهیزات صنعتی به شمار می رود و این عایق ها را به یک عایق گرمایی قدرتمند تبدیل می کند.

    word image 277812 2 - چرا باید از پشم سرامیک به عنوان عایق استفاده کنیم؟ - پشم سرامیک

    مهمترین مزایای استفاده از پشم سرامیک به عنوان عایق

    دلایل استفاده از پشم سرامیک به عنوان عایق بسیار زیاد هستند و در دنیای صنعت توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. در این بخش به برخی از پررنگ ترین مزایای کیفی و کمی این الیاف اشاره می کنیم. به موارد زیر توجه داشته باشید:

    تنوع در میان الیاف پشم سرامیک

    عایق پشم سرامیک با تنوع گسترده ای در دنیای صنعت ارائه می شود و هر یک از مدل ها و دسته بندی های این محصولات در عرصه های صنعتی به خصوص مورد استفاده خواهند بود. برخی از مهمترین دسته بندی های این الیاف را در زیر مشاهده می کنید:

    1. پشم سرامیک Blanket به عنوان منعطف ترین نوع این متریال عایق معرفی می شود که به آن عایق رولی یا پتویی هم گفته می شود.
    2. الیاف سرامیکی تخته ای که در دنیای صنعت با نام Board نیز معرفی می شود. عایق Board در اشکال و اندازه های گوناگونی در دسترس مشتریان قرار می گیرد که هر یک کارایی خاص خود را در صنایع امروزی به همراه دارند.
    3. کاغدهای نسوز سرامیکی که اغلب به صورت ورقه ای تولید و آماده می شوند.
    4. انواع پنبه نسوز که با اشکال هندسی گوناگونی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
    5. طناب های سرامیکی برای نگه داشتن اشکال و لوله های داغ مورد استفاده قرار می گیرند.
    6. پارچه های نسوز و سرامیکی که کاربردهای گوناگونی در بخش های مختلف صنعت دارند.

    استحکام بالای عایق پشم سرامیک

    استفاده از پشم سرامیک به عنوان عایق استحکام متریال ضد حرارتی مورد نیاز شما را در محل نصب افزایش می دهد. این لایه های عایق تا سال ها در برابر پارگی و کشش های سطحی مقاومت اولیه خود را حفظ می کنند. آسیب های محیطی همواره لایه های عایق به کار رفته در تجهیزات صنعتی و الیاف نساجی را تحت تاثیر قرار می دهند؛ اما به کارگیری این متریال عایق مورد استفاده شما را در برابر خوردگی و پوسیدگی نیز مصون نگه می دارد. شما می توانید این الیاف را بدون کوچکترین مشکلی تا سال های سال مورد استفاده قرار دهید.

    قابلیت انعطاف بالا

    اگر از پشم سرامیک به عنوان عایق استفاده کنید، از مزایای نصب ساده این الیاف بهره مند خواهد شد. قابلیت انعطاف الیاف پشم سرامیک سبب می شود که نصب آن ها بر روی سطوح مختلف با اشکال گوناگون به سادگی انجام شود؛ با وجود این قابلیت مهم هیچ مشکلی در روند استفاده از این الیاف به وجود نمی آید. اغلب مصرف کنندگان برای نصب این الیاف بر سطوح کوچک، به صورت شخصی اقدام می کنند. در صورت نصب عایق توسط نصابان، پروژه نصب و استفاده در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. به این ترتیب نصب این متریال برای مشتریان عزیز هزینه بالایی به همراه نخواهد داشت.

    word image 277812 3 - چرا باید از پشم سرامیک به عنوان عایق استفاده کنیم؟ - پشم سرامیک

    مقاومت در برابر اشعه فرابنفش

    قدرت عمل بالای پشم سرامیک در برابر آسیب های حرارتی، شامل انرژی حرارتی خورشید و اشعه های مضر آن نیز خواهد شد. این قابلیت ویژه به شما کمک می کند که از تجهیزات صنعتی در برابر نور خورشید و تابش های مستقیم و غیر مستقیم خود حفاظت کنید. اشعه فرابنفش بر روی انواع تجهیزات صنعتی، الیاف نساجی و… تاثیر نامطلوبی بر جای می گذارد. اما استفاده از الیاف پشم سرامیک به عنوان عایق این مشکل را به کلی از بین می برد. لایه های عایق پشم سرامیک در برابر این مضرات آسیب نمی بینند و از ایجاد خسارت و پوسیدگی بر سطوح مورد استفاده نیز پیشگیری خواهند کرد.

    کاربردهای گسترده پشم سرامیک به عنوان عایق

    پشم سرامیک به عنوان عایق حرارتی و صوتی در بخش های مختلف نصب شده و آرامش را در محیط برقرار خواهد کرد. این متریال با کمترین میزان محدودیت ها و معایب ساختاری تولید می شوند. استفاده از آن ها برای پیشگیری از هدررفت انرژی مزایای بی شماری خواهد داشت. امروزه از الیاف پشم سنگ در صنایع حمل و نقل، ساخت و تجهیز کوره های حرارتی، درزگیری صنایع فولادسازی، صنایع ریخته گری و… استفاده می شود. این الیاف به مواد اولیه برای ساخت عایق های ضد اشتعال و نسوز تبدیل شده اند.

    جمع بندی

    در سال های اخیر استفاده از پشم سرامیک به عنوان یک متریال عایق قوی در حال افزایش است. قابلیت های خارق العاده این محصولات با نازل ترین قیمت ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و همین مسئله توجه افراد را جلب می کند. در این بخش به برخی از دلایل افزایش میزان استفاده از این عایق در دنیای صنعت پرداختیم. به علاوه برخی از کاربردهای ویژه این متریال را ارزیابی کرده و به قدرت عمل این عایق معدنی اشاره کردیم.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.