سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41501 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکاتی درباره بلیط قطارهای سیمرغ که باید بدانید
    28 فروردین 1403 - 16:37
    شناسه : 278217
    1
    رپورتاژ آگهی؛

    هر زمان‌ که تصمیم داشتید قطار را به‌عنوان وسیله نقلیه مناسب سفر انتخاب کنید، باید انواع قطارها را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید.

    پ
    پ

    هر زمان‌ که تصمیم داشتید قطار را به‌عنوان وسیله نقلیه مناسب سفر انتخاب کنید، باید انواع قطارها را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید. حتما دیده‌اید که در پلتفرم خرید بلیط قطار، نام‌های مختلفی از قطارها نوشته شده‌اند. حقیقت این است که هر کدام از این موارد بسته به قیمت، شرکت ارائه‌دهنده و مواردی از این دست، امکانات مختلفی را ارائه می‌دهند؛ به‌همین‌دلیل، برای داشتن سفری دلچسب و ایده‌آل، لازم است هر نوع قطاری را پیش از انتخاب بشناسید. یکی از محبوب‌ترین قطارها در سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور ما، قطار سیمرغ است که همه‌روزه مسافران را در مسیرهای مختلف جابه‌جا می‌کند. در این مقاله، به معرفی این نام معتبر خواهیم پرداخت.

    word image 278217 1 - نکاتی درباره بلیط قطارهای سیمرغ که باید بدانید -

    معرفی قطارهای سیمرغ و شرکت ارائه‌دهنده آن‌ها

    در سفر با قطار، بخش مهمی از کیفیت سفر شما به نوع قطاری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. هر‌قدر قطار بهتری را در نظر بگیرید، سفری آرام‌تر و دلچسب‌تر نیز خواهید داشت. در ارائه سفرهای دلپذیر و باکیفیت، شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا در ایران پیشتاز است. این مجموعه، نخستین شرکت ریلی مسافربری به‌حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده و همواره ایده‌های نوینی را در این سیستم اجرا می‌کند. شرکت رجا برای اولین بار قطارهای ویژه را وارد کشور کرد. این اتفاق با ورود قطار سیمرغ به این سیستم رخ داد. سیمرغ یکی از قطارهای ویژه‌ای است که خدمات باکیفیتی را با هزینه‌ای معقول و اقتصادی ارائه می‌کند.

    بسیاری از افراد، قطار ویژه را با قطار لوکس و پنج‌ستاره اشتباه می‌گیرند. قطارهای سیمرغ با پسوند «نوین» معرفی می‌شوند که نشان از درجه‌یک بودن واگن‌های آن‌هاست. این قطارهای درجه‌یک با قطارهای لوکس متفاوت‌اند. در‌حقیقت، قطار سیمرغ یک قطار چهار‌ستاره محسوب می‌شود و به‌مراتب ارزان‌تر از قطارهای لوکس پنج‌ستاره است. این قطارها در هر واگن، ۸ کوپه دارند و هر کوپه دارای ۴ تخت است؛ به‌عبارت‌دیگر، ۳۲ مسافر در هر واگن با یکدیگر همسفر می‌شوند. مشخصه اصلی قطارهای سیمرغ، ۳ خط قرمزی هستند که روی بدنه قطار کشیده شده‌اند. باید بدانید که این قطارها ساخت کشور آلمان هستند و ازاین‌رو کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند.

    چه امکاناتی در قطار سیمرغ ارائه می‌شوند؟

    قطارهای چهار‌ستاره و درجه‌یک امکانات قابل‌توجهی را عرضه می‌کنند و برای یک سفر ایده‌آل کاملا مناسب‌اند. کافیست یک بار سفر با این قطارها را تجربه کنید. قطارهای سیمرغ به‌سبب ۴تخته‌بودن، امکانات بیشتری در مقایسه با قطارهای تخته دارند. سرویس خواب بهداشتی برای خوابی آرام به هر مسافر داده می‌شود؛ همچنین دو سرویس بهداشتی در هر واگن تعبیه شده‌ است. برای سرگرمی مسافران، دو مانیتور در هر کوپه با امکان استفاده از هندزفری وجود دارد. در‌صورت تمایل به مطالعه می‌توانید از کتابخانه قطار نیز استفاده کنید. درباره واگن و بدنه قطار باید بگوییم که سیمرغ بدنه‌ای عایق صدا و حرارت دارد؛ از‌این‌رو، نه گرما و سرما به داخل قطار نفوذ می‌کنند و نه صدای حرکت قطار بر روی ریل مسافران را آزار می‌دهد؛ همچنین وجود پنجره‌های دوجداره به این امر کمک خواهند کرد. البته این پنجره‌ها قابلیت باز‌شدن دارند و در‌صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را باز کنید. تهویه مطبوع نیز از دیگر امکانات قطارهای سیمرغ است.

    word image 278217 2 - نکاتی درباره بلیط قطارهای سیمرغ که باید بدانید -

    انواع بلیط قطارهای سیمرغ و تفاوت آن‌ها

    هنگامی‌که برای خرید آنلاین بلیط قطار اقدام کنید، خواهید دید که دو نوع بلیط قطار سیمرغ در سیستم وجود دارد. یکی از آن‌ها با همین نام معرفی می‌شود و دیگری پسوند «نوین» را نیز یدک می‌کشد. این نوع بلیط در‌حقیقت امکانات مضاعفی را در قسمت پذیرایی به مسافران ارائه می‌دهد و محل استقرار مسافر تفاوتی نخواهد داشت. در‌حقیقت اگر بلیط سیمرغ نوین را خریداری کنید، در کنار سایر مسافران خواهید نشست؛ اما وعده شام برای‌تان سرو می‌شود. در بلیط‌های معمولی، اغلب با آب‌معدنی، چای، کیک، آبمیوه و قند، پذیرایی صورت می‌گیرد. سیمرغ نوین یک وعده غذایی را نیز شامل می‌شود و از این نظر، گزینه بهتری محسوب می‌شود. البته در قطارهای سیمرغ، رستورانی وجود دارد که می‌توانید در ساعاتی خاص به آن مراجعه کرده و غذای موردنظرتان را از منو سفارش دهید. معمولا مهماندار قطار از شما درباره تمایل برای صرف غذا و نوع آن سؤال می‌پرسد و از ساعاتی قبل می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید. هزینه غذا را نیز همان‌جا پرداخت خواهید کرد.

    نکات مهم درباره خرید بلیط قطارهای سیمرغ

    پیش از آن‌که نسبت به خرید بلیط قطار اقدام کنید، لازم است چند نکته تکمیلی را نیز بدانید. با دانستن این نکات سفری راحت‌تر و دلچسب‌تر را تجربه خواهید کرد. چند مورد از مهم‌ترین نکات، به شرح زیر هستند:

    • در هر واگن از قطارهای سیمرغ، یک کوپه به مهماندار و وسایل پذیرایی اختصاص داده شده است. در‎صورت نیاز به خدمات می‌توانید از مهماندار کمک بگیرید.
    • در حین سفر، امکان خرید تنقلات از بوفه قطارهای سیمرغ را خواهید داشت.
    • در هر کوپه، ۲ پریز برق قرار داده شده‌ است تا لوازم الکترونیکی خود را شارژ کنید.
    • قطارهای سیمرغ معمولا به‌سرعت توسط مسافران رزرو می‌شوند؛ ازاین‌رو، تا حد امکان از پیش فروش شرکت‌های معتبر مثل فلای تودی برای خرید بلیط استفاده کنید.
    • بلیط سیمرغ نوین در مقایسه با سیمرغ معمولی گران‌تر است. اگر می‌خواهید هزینه سفر را کاهش دهید، به این نکته توجه داشته باشید.
    • اگر قصد استفاده از منوی رستوران را دارید، درباره زمان فعالیت آن و منوی غذایی از مهماندار سؤال کنید.

    word image 278217 3 - نکاتی درباره بلیط قطارهای سیمرغ که باید بدانید -

    بلیط بهترین قطارهای ناوگان ریلی در پلتفرم فلای تودی

    پلتفرم فلای تودی نه‌تنها بلیط سیمرغ و سیمرغ نوین را با قیمتی اقتصادی عرضه می‌کند، بلکه سایر قطارهای شبکه حمل‌ونقل ریلی را نیز تحت پوشش قرار داده و امکان خرید آن‌ها را فراهم کرده است. پیش فروش قطار فلای تودی فرصتی استثنایی است تا بدون معطلی، بلیط قطار موردنظرتان را خریداری کنید و نگران هیچ‌چیز نباشید. علاوه‌بر بلیط قطار و هواپیما، امکان رزرو هتل و اقامتگاه در این وب‌سایت نیز وجود دارد. کافیست وارد اپلیکیشن یا سایت فلای تودی شوید و دسته خدمات موردنظرتان را انتخاب کنید. رابط کاربری ساده و دوست‌داشتنی این پلتفرم به‌سادگی شما را به خدمات موردنظرتان خواهد رساند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.