جمعه, 14 اردیبهشت 1403 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41544 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با انواع پی اس فایو هنگام خرید قسطی کنسول بازی آشنا شوید
    01 اردیبهشت 1403 - 14:58
    شناسه : 278461
    0

    PS5 سونی، پرفروش‌ترین کنسول حاضر بازار است. خریدارانی که قصد خرید پی اس 5 قسطی را دارند، می‌توانند بین دو مدل اصلی، یکی را انتخاب کنند؛ نسخه استاندارد یا دیسک‌خور و نسخه دیجیتال.

    پ
    پ

    مدل استاندارد، 500 دلار قیمت داشته و دارای یک درایو بلوری 4K جهت اجرای دیسک‌های بازی است. این در حالی است که نسخه دیجیتال PS5، 450 دلار قیمت دارد؛ اما، در عوض، دیسک‌خور نبوده و شما محدود به اجرای بازی‌های دانلود‌شده هستید. با این حال، شما قادر خواهید بود تا یک دیسک درایو قابل اتصال را به قیمت 80 دلار خریداری نمایید.

    نسخه دیجیتال کنسول‌های PS5 بسیار پرطرفدار هستند؛ اما، هنوز مزایایی وجود دارد که از پرداخت مقدار بیشتری پول برای نسخه استاندارد، حاصل می‌شود. مهم‌تر از همه، بازی‌های فیزیکی را می‌توان با تخفیف خریداری کرد، مجدداً فروخت یا با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشت. نسخه استاندارد PS5، همچنین، به شما امکان می‌دهد تا بتوانید فیلم‌های Blu-ray را نیز پخش کنید؛ در حالی که امکانات نسخه دیجیتال، کمی محدودتر است.

    پیش از خرید قسطی کنسول بازی، لازم است تا با ویژگی‌های هر دو مدل آشنا شوید. در ادامه مقاله، شما را با انواع پی اس فایو آشنا خواهیم کرد.

    نسخه دیجیتال PS5 چه تفاوتی با نسخه استاندارد دارد؟

    مدل‌های فت پلی‌استیشن 5 که در سال 2020 منتشر شدند، طراحی و مشخصات تقریباً یکسانی را ارائه می‌کنند. مهم‌ترین تفاوت میان آن‌ها عدم وجود درایو بلوری 4K در نسخه دیجیتال است؛ اما، نسخه دیجیتال، کمی نازک‌تر بوده و وزن آن حدود 1.3 پوند کمتر از نسخه استاندارد است.

    نسخه باریک یا اسلیم PS5 که در نوامبر 2023 منتشر شد، حدود 30 درصد کوچک‌تر از مدل‌های فت بوده و درایوهای با ظرفیت 1ترابایتی دارند. در مدل‌های باریک نیز، مهم‌ترین تفاوت میان نسخه دیجیتال و استاندارد مربوط به درایو دیسک است؛ با این حال، نسخه دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت تمایل بتوانید یک درایو Blu-ray 4K اکسترنال به آن اضافه کنید. این ویژگی در نسخه دیجیتال سری فت PS5 پشتیبانی نمی‌شود.

    با وجود تفاوت‌های نامبرده، همه نسخه‌های PS5 عملکرد یکسانی را در اجرای بازی‌ها ارائه می‌کنند. این شامل پشتیبانی از گیم‌پلی تا رزولوشن 4K و 120 فریم‌درثانیه در نمایشگرهای سازگار می‌شود. هر کنسول PS5 با یک کنترلر DualSense ارائه می‌شود که یک میکروفون داخلی نیز دارد.

    وجود درایو نوری

    همان‌طور که گفته شد، نخستین و مهم‌ترین وجه تمایز، وجود یک درایو نوری در نسخه استاندارد PS5 است. این یک مزیت برای افرادی که علاقه‌مند به آرشیو کردن نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها هستند، به‌شمار می‌رود. توجه داشته باشید که هر دو نسخه دیجیتال و استاندارد دارای حافظه داخلی هستند؛ بنابراین، اجرای بازی‌های دانلودشده در هر دو نسخه امکان‌پذیر است.

    اگر قصد خرید کنسول بازی قسطی به‌عنوان یک دستگاه چندرسانه را دارید، نسخه استاندارد، انتخاب بهتری است؛ چرا که امکان پخش نسخه‌های فیزیکی فیلم و سریال را نیز در آن خواهید داشت.

    word image 278461 2 scaled - با انواع پی اس فایو هنگام خرید قسطی کنسول بازی آشنا شوید -

    طراحی

    تفاوت دوم در طراحی دو کنسول است. نسخه دیجیتال PS5، طراحی کاملاً متقارنی دارد. این در حالی است که در نسخه استاندارد، یک درایو نوری به قسمت جلویی کنسول اضافه شده است؛ هرچند که این افزونه باعث نمی‌شود که ظاهر کنسول، بد به نظر برسد. لازم به ذکر است که هر دو نسخه پلی استیشن دارای پورت‌های USB و ارتفاع یکسان هستند.

    قیمت

    در عمده بازارها از جمله ایران، نسخه استاندارد پلی استیشن 5، قیمت بیشتری نسبت به نسخه دیجیتال دارد. این تفاوت قیمت به‌سبب وجود درایو نوری 4K در مدل استاندارد است. برخی ارائه‌دهندگان وام‌های اینترنتی نظیر دیجی‌شهر، امکان خرید پی اس 5 قسطی را از طریق دریافت وام بدون ضامن برای شما فراهم آورده‌اند؛ اما، همچنان برای خرید نسخه استاندارد باید هزینه بیشتری بپردازید.

    خرید قسطی کدام یک بهتر است؟ نسخه دیجیتال PS5 یا نسخه استاندارد؟

    هر دو نسخه دیجیتال و استاندارد PS5، کنسول‌های بازی خوبی هستند؛ بنابراین، کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. اگر قصد دارید همه بازی‌های پلی استیشن خود را از فروشگاه آنلاین سونی خریداری نمایید، نسخه دیجیتال انتخاب به‌صرفه‌تری است؛ اما، باید توجه داشته باشید که در صورت خریداری این مدل، دیگر قادر به اجرای نسخه فیزیکی بازی‌ها نخواهید بود. این در حالی است که نسخه استاندارد پلی استیشن 5، امکانات بیشتری ارائه داده و شما را قادر می‌سازد تا از ترکیب بازی‌های فیزیکی و دیجیتال بهره ببرید.

    اگر قصد خرید پی اس 5 قسطی از طریق دریافت وام بدون ضامن را دارید، توجه داشته باشید که هر دو نسخه آن در دسترس هستند؛ اما، پیدا کردن نسخه دیجیتال کمی سخت‌تر است. اگر به هر دو نسخه در کنار هم نگاه کنید، بررسی مشخصات آن‌ها به شما نشان خواهد دهد که از بسیاری جهات شبیه به هم هستند. درحال‌حاضر، هر دو مدل در بازار یافت شده و شرکت سونی نیز، همچنان در حال ساخت هر دو نسخه است؛ با این حال، یافتن نسخه دیجیتال کمی سخت‌تر است.

    جمع بندی

    در مقاله فوق، چندی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان انواع مدل‌های پلی استیشن 5 را برشمردیم. به‌طور خلاصه، نوع بازی‌ها است که می‌تواند یکی از این مدل‌ها را برای شما بر دیگری ارجحیت دهد. اگر علاقه‌مند به خرید و آرشیو کردن نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها هستید، بهتر است خرید اقساطی کالا استاندارد را در دستور کار خود قرار دهید؛ اما، اگر ترجیح می‌دهید بازی‌های خود را از فروشگاه سونی دانلود نمایید، نسخه دیجیتال، انتخاب بهتری خواهد بود. توجه داشته باشید که شما امکان دریافت وام بدون ضامن برای خرید هر یک از مدل‌های فوق را دارید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.