شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41556 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2375×
راه های پولدار شدن در ایران + چگونه ثروتمند شویم؟
02 اردیبهشت 1403 - 14:30
شناسه : 278548
3
رپورتاژ آگهی؛

یکی از پرجستجوترین عبارات در موتور جستجوی گوگل، مربوط به راه های پولدار شدن است که هر روز افراد زیادی با هدف پیدا کردن راهکاری برای افزایش ثروت در گوگل جستجو می‌کنند. احتمالا سوال شما نیز این است که چطور پولدار شویم و چگونه ثروت را به سمت خودمان جذب کنیم؟

پ
پ

یکی از پرجستجوترین عبارات در موتور جستجوی گوگل، مربوط به راه های پولدار شدن است که هر روز افراد زیادی با هدف پیدا کردن راهکاری برای افزایش ثروت در گوگل جستجو می‌کنند. احتمالا سوال شما نیز این است که چطور پولدار شویم و چگونه ثروت را به سمت خودمان جذب کنیم؟ هرچه شرایط اقتصادی و تورم سخت‌تر نیز می‌شود، همه ما تکاپو می‌افتیم تا درامدمان را افزایش دهیم. در این مقاله به بررسی راه های پولدار شدن در ایران و افزایش درامد با تکنیک‌های به ظاهر ساده اما کاربردی می‌پردازیم؛ اگر سوالتان این است که چگونه پولدار شویم، با بینشی نو همراه باشید.

راه های پولدار شدن در ایران + چگونه ثروتمند شویم؟

چرا به پول نیاز داریم؟

یک جمله کلیشه‌ای در زبان فارسی وجود دارد و آن هم این است که “پول خوشبختی نمی‌آورد”؛ اما بیایید امروز این جمله کلیشه‌ای غلط را اصلاح کنیم و با خود بگوییم که: “پول به تنهایی خوشبختی نمی‌آورد”. واقعیتی که ما در زندگی روزمره با آن مواجه هستیم به ما ثابت می‌کند که همه انسان‌ها برای تامین هزینه‌های جاری زندگی و هزینه‌های اضطراری نظیر هزینه درمان و تحصیل و یا هزینه تفریح و… به پول نیاز دارند. حتی تصور اینکه یکی از عزیزانمان دچار بیماری سختی شده باشد و ما توان مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان او را نداشته باشیم و تنها شاهد مشقت و تحمل درد او باشیم، ترسناک است.

جنبه دیگر داشتن پول و ثروت این است که با داشتن پول، می‌توانیم اعتبار اجتماعی بالاتری کسب کنیم و در جامعه از مقبولیت بیشتری برخوردار باشیم. البته همان‌طور که پیشتر نیز ذکر شد، ثروت به تنهایی خوشبختی نمی‌آورد و همچنین ثروت به کسی شخصیت نمی‌دهد. ما باید در کنار کسب ثروت، روی رشد جنبه‌های دیگر شخصیتمان نیز کار کنیم.

چگونه می‌توانیم در ایران پولدار شویم؟

با وجود چالش‌های اقتصادی، تحریم‌های بین‌المللی، وضع مالیات‌های جدید، تورم و… که هر روزه در کشورمان با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، ایران از نظر اقتصادی و قابلیت رشد هنوز هم یک کشور مناسب است و می‌توان با یک ایده خوب، به‌سرعت در آن رشد کرد و ثروتمند شد. همه ما در اطرافمان افرادی را می‌شناسیم که در عرض مدت کوتاهی با یک ایده و شغل نه‌چندان خاص، به ثروت رسیده‌اند و تبدیل به الگویی برای دیگران شده‌اند. در ادامه به چند راهکار ساده و کاربردی برای پولدار شدن اشاره می‌کنیم.

1- سرمایه گذاری

آیا سرمایه گذاری با مبالغ کم شدنی است؟ با سرمایه‌گذاری چگونه پولدار شویم؟ نخستین کاری که انسان‌ها در هر سطح مالی که هستند، برای پولدار شدن باید انجام دهند، سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه است. احتمالا خاطرتان هست که در گذشته والدن ما هر زمان که مبلغی را پس‌انداز می‌کردند، بلافاصله این مبالغ را به تکه‌ای طلا با وزن هرچند پایین می‌کردند. والدین ما آموزش اقتصادی ندیده بودند، اما به‌خوبی می‌دانستند که در اقتصاد تورمی، برای اینکه ارزش پولشان را حفظ کنند، باید پول خود را به شکلی غیر از پول نقد نگهداری کنند.

این فرمول هنوز هم صدق می‌کند؛ برای اینکه بر اثر تورم، ارزش اندوخته‌هایتان کاهش نیابد، فوراً پول خود را هر مقدار که هست، در یک حوزه امن سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه‌گذاری بسته به علم و دانشی که دارید، می‌تواند در بازارهای مختلف نظیر طلا، ملک، بورس و… باشد.

2- راه‌اندازی کسب‌وکار

آیا با راه اندازی کسب‌وکار هم می‌توان پولدار شد؟ آیا بدون سرمایه هم می‌توان کسب‌وکار راه انداخت؟ با راه‌اندازی استاارتاپ چگونه پولدار شویم؟ به‌دلیل شرایط اقتصادی که کشور ما با آن مواجه است، دولت موظف به حمایت از کارافرینان شده است؛ سعی کنید یک ایده کسب‌وکار پیدا کنید. حتماً لازم نیست که یک کارخانه راه‌اندازی کنید تا کارافرین باشید، شما می‌توانید تنها با راه‌اندازی یک کارگاه خانگی و اشتغال خود و اعضای خانواده‌تان، یک کارافرین لقب بگیرید و از حمایت‌های اقتصادی دولت بهره ببرید.

بسیاری از استارتاپ‌های موفقی که امروز در فضای کسب‌وکار کشورمان فعالیت می‌کنند، کار خود را از یک اتاق کوچک و با پرسنل حداکثر دونفره آغاز کرده‌اند.

3- آموزش و بهبود مهارت‌های تخصصی

یک کارمند ساده و یک مدیر ارشد، چه تفاوتی با یکدیگر دارند که یکی از آنها حقوق معادل حداقل دستمزد دریافت می‌کند و دیگری چندین برابر حقوق حداقل دستمزد؟ تفاوت این دو نفر، در مهارت‌های تخصصی است که دارند. زمانی که شما مهارت‌های بیشتری داشته باشید، کارفرمایان بیشتری به‌دنبال استخدام شما بوده و حقوق و مزایای بیشتری نیز به شما پرداخت می‌نمایند.

پولدار شدن با آموزش و بهبود مهارت‌های تخصصی

بنابراین یکی از مهمترین راه های پولدار شدن این است که مهارت‌های تخصصی خود را افزایش دهید تا با توجه به توانمندی‌های بیشتری که کسب کرده‌اید، افزایش حقوق نیز بگیرید.

4- مدیریت هزینه‌ها

تا به حال هزینه‌های روزمره خود را یادداشت کرده و تخمین زده‌اید که ماهیانه چقدر پول خرج می‌کنید؟ یادداشت کردن کمک می‌کند تا بفهمید چقدر از پول خود را خرج هزینه‌های غیر ضروری می‌کنید.

سعی کنید برای مدتی حداقل یک ماهه، هر برداشتی که از پول خود کرده و خرج می‌کنید را در یک دفترچه یادداشت کنید و پس از پایان دوره، هزینه‌های خود را تفکیک کنید و ببینید چقدر از هزینه‌ها غیر ضروری بوده و می‌توانستید از آنها چشم‌پوشی کنید.

به این ترتیب یاد خواهید گرفت که هزینه‌های خود را مدیریت کنید و در نتیجه با صرفه‌جویی در هزینه‌های غیر ضروری، میزان پس‌انداز خود را افزایش می‌دهید.

شغل هایی با درآمد میلیاردی در ایران

برخی شغل‌ها در ایران هستند که در صورت موفقیت و تخصص فرد، می‌توانند درآمد بالایی را عاید شخص کنند. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین شغل‌ها در ایران برای پولدار شدن خواهیم پرداخت:

1- طبابت

پزشکی از گذشته تاکنون یکی از مشاغل بسیار پردرآمد و البته پرزحمت بوده است. اغلب زمانی که به مطب یک پزشک مراجعه می‌کنیم، با مشاهده تعداد مراجعین و اطلاع از ویزیت او، به درآمد پزشکان قبطه می‌خوریم. پزشکی یک شغل بسیار پردرآمد و البته سخت است که راه طولانی برای رسیدن به قله آن را باید پیمود.

اگر شما سن پایینی دارید و سوالتان این است که چگونه پولدار شویم، می‌توانید این مسیر سخت و طولانی را به جان بخرید و با شرکت و پذیرش در کنکورهای دانشگاهی، تحصیلات خود را در این حوزه بگذرانید و به درآمد سرشار حوزه پزشکی برسید.

البته خاطرتان باشد که یک پزشک در وهله اول باید شیفته طبابت و درمان بیماران باشد و کسب درآمد برای پزشکان باید در اولویت‌های بعدی باشد. پزشکی شغلی مقدس و در عین حال سخت و پر استرس است که تنها با داشتن روح و نیتی پاک می‌توان در این مسیر موفق شد.

2- وکالت

وکالت نیز در ایران شغلی پردرآمد است که می‌تواند در یک پرونده درآمدی سرشار را عاید شخص وکیل نماید. البته وکالت در حال حاضر به‌دلیل افزایش افراد فارغ‌التحصیل در رشته حقوق، به اندازه قبل بازدهی لازم را ندارد و فضای این شغل به‌شدت رقابتی شده است. راز موفقیت و کسب ثروت در شغل وکالت نیز مانند طبابت، خلوص نیت در خدمت به مردم و همچنین داشتن علم و تخصص بالا است.

بدون شک وکیلی که علم بالایی داشته باشد و با هدف خدمت به مردم و کمک به احقاق حق مردم پای به عرصه وکالت گذاشته باشد، در این راه موفق دشه و به درآمد بالایی خواهد رسید.

برای اشتغال در شغل وکالت، لازم است تا در ابتدا در دانشگاه مدرک کارشناسی حقوق را بگیرید و پس از آن در آزمون‌های وکالت شرکت کنید. پس از پذیرش در آزمون وکالت، شما مجاز به اخذ پرونده و دفاع از موکلین در دادگاه‌های سراسر کشور خواهید بود.

3- تجارت

اسم شغل تاجر بیانگر همه چیز است؛ تجارت یکی از مشاغل بسیار سودده است که از گذشته‌های بسیار دور تاکنون، درآمد بالایی داشته است. درآمد شغل تجارت بسته به نوع تجارت و حوزه فعالیت از داخلی تا بین‌المللی متفاوت است. به‌عنوان مثال بدیهی است که اگر شما بتوانید برای محصولی در خارج از کشور خریدار پیدا کرده و محصولتان را صادر کنید، سود خیلی بیشتری عایدتان خواهد شد.

اما نگران نباشید، شغل تجارت محدود به واردات و صادرات نمی‌شود. شما می‌توانید حتی محصولی که در شهر خودتان تولید و عرضه می‌شود را به استان‌های دیگر کشور صادر کنید و از این طریق با واسطه‌گری سودی را برای خود بردارید. اگر رفته‌رفته بتوانید محصولاتی که خرید‌وفروش می‌کنید را خودتان تولید نیز بکنید، سود شما بیشتر نیز خواهد شد و در تقابل با رقبا، توان رقابتی بیشتری خواهید داشت.

4- تریدینگ

20 سال پیش کسی معنی واژه‌هایی نظیر ترید کردن، بیت‌کوین، ارز دیجیتال، اتریوم و… را نمی‌دانست و هنوز این بازارها راه نیوفتاده بودند؛ اما امروزه این کلمات حداقل یک بار به گوشتان خورده است و شاید حتی تا حدودی در این زمینه‌ها اطلاعاتی داشته باشید.

پولدار شدن با تریدینگ

با گسترش اینترنت و رونق بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال، یک شغل بسیار سودآور نیز در دسترس قرار گرفت و آن‌هم تریدینگ می‌باشد. تریدر یا معامله‌گر، کسی است که در بازارهای مالی جهانی نظیر فارکس یا بازر ارزهای دیجیتال، اقدام به خرید و فروش انواع ارز کرده و از محل نوسان‌های موجود در این بازارها، درآمد کسب می‌کند. برای بیان میزان درآمدی که یک تریدر می‌تواند کسب کند، برای شما یک مثال عددی می‌زنیم. قیمت یک بیت‌کوین در ماه‌های آغازین سال 1402 بین حدود 27 هزار دلار آمریکا بود. در زمان تالیف این مقاله در اردیبهشت 1403، قیمت بیت‌کوین بیش از 63 هزار دلار آمریکا می‌باشد.

با این تفاسیر اگر یک تریدر، پارسال در همین ماه اردیبهشت، یک بیت‌کوین خریده بود، تا امروز سودی بیش از 130 درصد کرده بود و به‌عبارتی روی هر بیت‌کوین بیش از 2 میلیارد تومان سود در جیب مالکان رفته است.

البته تریدینگ و کسب درآمد در این حوزه، نیازمند دانش بسیار بالاست و در صورتی که بدون علم وارد این حوزه شوید، ممکن است بجای سود، سرمایه خود را نیز از دست بدهید.

افزایش ثروت با کمک قانون جذب

چگونه با قانون جذب پولدار شویم؟ قانون جذب، یکی از باورهای روانشناسی مثبت‌گرا است و بر اساس این عقیده استوار است که ذهن ما قدرت این را دارد که با کمک باور و ایمان خود، خواسته‌ها و آرزوهای ما ارا به سمت ما جذب کند.

همان‌طور که ذکر شد، قانون جذب بر پایه ایمان و باور فرد استوار است؛ بنابراین اگر به قانون جذب اعتقاد دارید، سعی کنید به‌صورت روزانه زمانی را صرف تمرکز و تصور خواسته‌هایتان کنید و این امیال و آرزوهای خود را در شرف تحقق یافتن تصور کنید. البته قانون جذب به‌صورت علمی به اثبات نرسیده است؛ اما بدیهی است زمانی که ما چیزی را قلباً بخواهیم و برای دستیابی به آن تلاش کنیم، به آن خواهیم رسید.

در نتیجه

راه های پولدار شدن بسیار بیش از این مواردی بود که در طول مقاله ذکر شد و می‌توان بینهایت ایده دیگر برای کسب ثروت را نوشت. ما این سوال را همواره از خود می‌پرسیم که چگونه پولدار شویم و چگونه درآمد خود را افزایش دهیم؛ اما باید حتماً به این نکته توجه کنید که مغز ما یک موجود منطقی است و زمانی که از او می‌پرسیم چگونه پولدار شوم، دچار ابهام می‌شود؛ چرا که ماا برای مغز مشخص نکرده‌ایم منظورمان از پول، پقدر پول است.

بنابراین سعی کنید برای خود یک هدف کمیت‌یافته ترسیم کنید تا مغز براای شما راهکار پیدا کند. به‌عنوان مثال ممکن است پولدار بودن از نظر شما، داشتن یک خانه، یک خودرو و یک حساب بانکی با موجودی مناسب باشد؛ اما از نظر شخصی دیگر، داشتن یک کارخانه و چندین ماشین و خانه و ویلا به معنای پولدار بودن تلقی شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.