شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41550 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تغییر قیمت سمعک در سال 1403
    02 اردیبهشت 1403 - 14:27
    شناسه : 278557
    1

    در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار بر افرایش قیمت سمعک در سال جدید می پردازیم.

    پ
    پ

    سمعک یک وسیله کمک شنوایی است که زیر مجموعه تجهیزات پزشکی محسوب می شود. به همین سبب می توان گفت هم یک کالای پزشکی است و هم یک کالای مربوط به حوزه فناوری است. همین امر موجب شده است که قیمت سمعک با توجه به تغییرات فناوری و پیشرفت فناوری هر سال در برند های با کیفیت سمعک با توجه به ارتقای فناوری آن ها افزایش یابد. اما قیمت سمعک در سال پیش رو یعنی سال 1403 چه تغییری خواهد کرد؟

    به نقل از آقای وحید رستمی ادیولوژیست کلینیک حس دوم، قیمت سمعک با توجه به روند رو به رشد دلار و تورم موجود در کشور در سال جدید افزایش پیدا خواهد کرد. آقای رستمی این چنین تشریح کرد که : ” قیمت سمعک های آزاد در سال جدید بین 25 الی 35 درصد افزایش پیدا می کند؛ چرا که یک کالای وارداتی است و قیمت آن با نرخ دلار رابطه مستقیم دارد و از طرفی با توجه به تورم، هزینه خدمات سمعک نیز قطعا افزایش می یابد. اما با توجه به اینکه در سال 1403 نیز ارز دولتی برای برخی از مدلهای پایه و ارزان کمپانی های مختلف اختصاص داده شده است، قیمت این محصولات بر اساس تعرفه دولتی است و تغییری را شاهد نخواهیم بود. نکته قابل ذکر این است که سمعکهای دولتی در تعداد بسیار محدود و بصورت سهمیه ای به کاربران ارائه می گردد و گاهی متقاضیان برای خرید همین محصولات پایه باید 3 تا 6 ماه صبر کنند.”

    اما در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار بر افرایش قیمت سمعک در سال جدید می پردازیم.

    171361605099 - تغییر قیمت سمعک در سال 1403 - قیمت سمعک

    عوامل موثر در افزایش قیمت سمعک در سال 1403

    زمانی که صحبت از یک وسیله الکترونیکی و کمک شنوایی مانند سمعک می شود. عوامل متعددی می تواند بر افزایش هزینه آن تاثرگذار باشند. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

    تکنولوژی و فناوری سمعک

    با پیشرفت تکنولوژی، سمعک های مختلفی مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده اند و روز به روز فناوری سمعک ها پیشرفت می کند. با توجه به این مورد و اینکه چه سمعک هایی از فناوری جدید پشتیبانی می کنند میزان افزایش قیمت آن ها در انواع سمعک متغییر است و یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سمعک می تواند همین امر باشد.

    سال ساخت سمعک

    سال ساخت سمعک نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سمعک است، زیرا با پیشرفت تکنولوژی عمدتا سمعک هایی که در سال های جدید تولید می شوند، قابلیت های بیشتر و بهتری دارند و ممکن است همین امر سبب شود که قیمت بالاتری نیز داشته باشند.

    کمپانی تولید کننده و برند سمعک

    کمپانی تولید کنند و برند سمعک همیشه یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سمعک بوده است؛ زیرا برند های مختلف کیفیت و تکنولوژی های مختلفی را ارائه می دهند. به عنوان مثال قیمت سمعک های اتیکن بیشتر از قیمت سمعک های تولید شده توسط شرکت ادیفون است.

    قیمت دلار هنگام واردات سمعک

    با توجه به اینکه سمعک یک کالای وارداتی محسوب می شود و هزینه آن هنگام واردات به صورت دلاری محاسبه می شود، بخش عمده افزایش یا کاهش قیمت سمعک های مختلف نیز وابسته به قیمت دلار است.

    171361599062 - تغییر قیمت سمعک در سال 1403 - قیمت سمعک

    تورم با تاثیر بر خدمات سمعک

    زمانی که تورم ایجاد می شود و هزینه های جانبی کلینیک ها و شرکت های ارائه دهنده ی سمعک افزایش می یابد، قطعا در هزینه خدمات سمعک نیز تاثیر دارند و این امر موجب می شود قیمت تمام شده ی سمعک ها برای خریداران افزایش یابد.

    خدمات ارائه شده توسط فروشندگان سمعک

    خدمات ارائه شده و خدمات پس از فروش سمعک روی هزینه های سمعک تاثیر می گذارد. ممکن است یک کلینیک یا شرکت برای خدمات سمعک 5 سال را در نظر بگیرد یا خدمات ویژه ای از جمله تست رایگان سمعک داشته باشد اما شرکت دیگر فقط 6 ماه خدمات پس از فروش ارائه دهد.

    منبع: نامه نیوز

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.