جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بودجه سال ۹۶ استان گیلان نسبت به سال جاری افزایش یافته است
    23 دی 1395 - 22:56
    شناسه : 27986
    0

    نهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان به ریاست استاندار و حضور اعضا راس ساعت ۸ صبح مورخ ۹۵/۱۰/۲۳ در سالن اجتماعات استانداری تشکیل شد. به گزارش «بامردم»، در ابتدای جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و دبیر شورا، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به حاضران تسلیت گفت و افزود: قطعاً فقدان آیت الله […]

    پ
    پ

    2 1 - بودجه سال ۹۶ استان گیلان نسبت به سال جاری افزایش یافته است - آیت‌الله هاشمی

    نهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان به ریاست استاندار و حضور اعضا راس ساعت ۸ صبح مورخ ۹۵/۱۰/۲۳ در سالن اجتماعات استانداری تشکیل شد.

    به گزارش «بامردم»، در ابتدای جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و دبیر شورا، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به حاضران تسلیت گفت و افزود: قطعاً فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی برای رهبری معظم انقلاب بیش از همه دردآور بود، زیرا پایانی بود بر یک دوستی و رفاقت تقریباً شصت ساله.

    کیوان محمّدی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی اسوه و اسطوره انقلاب و صبر و وفاداری به امام و رهبری بود ادامه داد: روح بزرگ او آنچنان عظیم و باشکوه بود که دوستان و حتی منتقدان در کنار او احساس آرامش و امید می‌کردند و مخالفانش در مقابل عظمت شخصیت هاشمی خود را کوچک می یافتند . به همین دلیل در واقع با فرافکنی، ناسزاگویی و تهمت، عقده های حقارت فرو خورده خود را التیام می بخشیدند. حضور کم نظیر مردم در بدرقه او به سرای باقی، بیانگر مهر تایید و تاکید بر راه اوست. امیدواریم که با اتحاد همه ملت زیر سایه رهبر معظم انقلاب با همدلی، همفکری و همگامی در راه عقلانیت و اعتدال و تحقق آرمان های بلند امام راحل گام برداریم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در بخش دیگر از سخنان خود به توصیف بودجه پیشنهادی سال ۹۶ پرداخت و گفت: لایحه بودجه سال ۹۶ به صورت پیشنهادی به مجلس ارائه شده است و طرح و بحث آن بدون اطلاعات کافی و بررسی کارشناسی در مجامع و رسانه های عمومی مشکلی را حل نمی‌کند بلکه در سال پایانی دولت موجب سوءاستفاده جریانات پوپولیستی، ابهام در قشر متوسط و نگرانی در توده مردم می شود.

    وی تصریح کرد: بودجه‌ریزی کشور مبتنی بر فرمول‌های پیچیده آمار و ریاضی است و ساده‌سازی آن مقدور و میسر نیست.

    محمّدی در توصیف بودجه پیشنهادی ۹۶ گفت: بودجه سال ۹۶ در حدود ۱،۰۸۵،۰۰۰ میلیارد تومان است که تقریبا ۷۰ درصد آن در اختیار شرکت‌های دولتی، بانک ها و موسسات غیرانتفاعی است و ۳۰ درصد به عنوان بودجه عمومی در ختیار دولت است.

    وی خاطرنشان کرد: بودجه عمومی دولت با درآمدها و سایر منابع در حدود ۳۵۰،۰۰۰ میلیارد تومان است که ۸۲ درصد هزینه‌ای (۲۸۷،۰۰۰ میلیارد تومان) و ۱۸ درصد آن تملک یا عمرانی (۶۳،۰۰۰ میلیارد تومان) است. از ۲۸۷،۰۰۰ میلیارد تومان بودجه هزینه‌ای ۹۶٫۹ درصد ملی و ۳٫۱ درصد (یعنی ۸،۸۲۲ میلیارد تومان) استانی است و از ۶۳،۰۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور ۸۷٫۲ درصد ملّی و ۱۲٫۸ درصد استانی است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان گفت: در غایت بودجه استان‌ها معادل معادل ۴٫۸ درصد بودجه عمومی دولت است و عموماً بحث مدیران استانی و فراز و فرودها در خصوص این سهم اندک است و درحالیکه توسعه استان‌ها بیشتر منوط به جذب بودجه از ۹۵٫۲ درصد یعنی سهم عمده بودجه است و همه مدیران و نمایندگان محترم باید به دنبال جذب آن باشند.

    محمّدی در خصوص افزایش بودجه هزینه‌ای بعضی از استان‌ها گفت: این تغییرات مربوط به جذب نیروهایی است که در آزمون استخدامی سال های ۹۰ به بعد موفق شده‌اند یا ناظران گندم، و یا خروج بازنشستگان در سال ۹۶ از لیست حقوقی سال ۹۵ است. فرضاً اصفهان از نیمه دوم سال ۹۵ به جذب استخدامی‌های ۹۰ به بعد مبادرت کرده و خراسان شمالی یا قم بعد از گیلان (ناظران برنج) به جذب نیرو (ناظران گندم) پرداخته اند. افزایش بودجه هزینه‌ای این استان‌ها موجب افزایش میانگین کشوری شده است.

    وی یادآور شد: بودجه سال ۹۶ استان گیلان نسبت به سال جاری ۱۶٫۲ درصد در بخش هزینه‌ای و حدود ۱۴ درصد در بخش تملک دارایی و عمرانی افزایش یافته است.

    محمّدی در پایان از نمایندگان درخواست کرد که برای پاداش و ذخیره مرخصی بازنشستگان کشور، ردیف خاصی را پیش بینی کنند.

    در ادامه معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه گیلان و مدیران کل ورزش و جوانان، منابع طبیعی، آب و فاضلاب روستایی و آموزش و پرورش استان گزازش عملکرد دستگاه مربوطه خود را در اجرای ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ارائه دادند.

     شاخص آبرسانی روستایی در گیلان ۱۰ درصد افزایش یافته است10 1 - بودجه سال ۹۶ استان گیلان نسبت به سال جاری افزایش یافته است - آیت‌الله هاشمی

    استاندار گیلان هم در این جلسه با تسلیت مجدد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: این مرد بزرگ و تاریخ ساز در قلب همه ملّت جای داشت و حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر این مبارز انقلابی گواه این مدعاست.

    محمدعلی نجفی به حضور چهره‌های مختلف در حسینیه جماران جهت وداع با این مرد بزرگ اشاره کرد وافزود: همه به بزرگی این مبارز انقلابی ایمان داشتند و آثار و خدمات این مرد بزرگ هرگز از اذهان فراموش نمی‌شود.

    وی اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی نزدیک به ۶۰ سال در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش آفرین بوده و در سفر به گیلان که جزو آخرین سفرهای این مرد بزرگ بود توصیه‌های زیبایی در منطقه آزاد انزلی که با اندیشه بلند ایشان شکل گرفت، داشتند و امروز نیز آثار و خدمات این اندیشه را شاهد بوده و در آینده نیز بیشتر خواهیم دید.

    استاندار گیلان به حضور دوستداران گیلانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم اشاره کرد و افزود: سیل عظیمی از تمامی اندیشه‌ها و سلیقه‌ها در این مراسم حضور یافتند و همه به بزرگی این مرد ایمان داشتند.

    نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گزارش‌های ارائه شده از سوی مدیران را گویای توسعه استان در بخش‌های مختلف دانست و افزود: تلاش ویژه‌ای در استان در حال شکل‌گیری است و توفیقات خوبی در بخش‌های مختلف استان حاصل گردیده است.

    وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید کارنامه خوب و قابل قبولی در گیلان دارد افزود: خوشبختانه با تلاش‌های خوب صورت گرفته عقب ماندگی‌های گیلان در ابتدای شروع به کار دولت در بخش‌های مختلف راه روستایی، آسفالت، آبرسانی و بخش‌های خدمات رسان بهبود یافته است.

    وی با بیان اینکه دولت در این مدت در اجرای طرح های عمران و آبادانی اهتمام ویژه‌ای داشته  است که بیشتر شدن شاخص بهره‌مندی از آب و راه روستایی در گیلان از میانگین کشوری نمونه ای از این تلاش‌هاست.گفت : شاخص آبرسانی روستایی در گیلان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

    نجفی ادامه داد: در در ابتدای دولت تدبیر و امید شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی ۶۴ درصد بوده که این آمار هم اکنون به ۷۴ درصد رسیده است.

    وی افزود: باید با تمام توان در جهت کاهش مشکلات مردم تلاش کنیم.

    وی بر ضرورت رسیدگی به مشکلات پرستاران، بهیاران، جامعه داروسازان و داروخانه‌ها تأکید کرد و خواستار پیگیری مسئولین امر جهت حل مشکلات آنان شد.

    استاندار گیلان بر لزوم پیگیری مسائل بودجه‌ای تأکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌ها باید مسائل بودجه‌ای را احصاء و در کمیسیون‌های تخصصی ورود کنند.

    وی با بیان اینکه بخش زیادی از بودجه‌ها در اختیار مرکز قرار دارد خاطرنشان کرد: در سمینارهای مختلف استانداران بر ضرورت افزایش سهم اختیارات استانی و استانداران  در بودجه تأکید شده است.

    استاندار گیلان کاهش بودجه‌های هزینه‌ای در ادارات و افزودن آن به بخش عمرانی را بسیار خوب و مثبت دانست و تصریح کرد: البته این روند نباید موجب شود که به کارمند فشار آید بلکه با صرفه جویی باید کاهش هزینه های جاری را جبران کنیم.

    نجفی  به روند واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: این روند باید سرعت بگیرد.

    وی افزود: به رغم همه تلاش ها  در این زمینه هنوز به درجه ایده آل نرسیده ایم و مدیران استانی باید بیشتر همت کنند.

    15 - بودجه سال ۹۶ استان گیلان نسبت به سال جاری افزایش یافته است - آیت‌الله هاشمی 14 - بودجه سال ۹۶ استان گیلان نسبت به سال جاری افزایش یافته است - آیت‌الله هاشمی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.