شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
اشتباهات رایج در خرید اینورتر
25 اردیبهشت 1403 ساعت: 18:04
شناسه : 280157
5
رپورتاژ آگهی؛

در حال حاضر، با پیشرفت علم و فناوری و استفاده گسترده از انواع پمپ‌ها و موتورهای الکتریکی در صنایع مختلف، کنترل دقیق این تجهیزات در هنگام عملکرد، از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

پ
پ

در حال حاضر، با پیشرفت علم و فناوری و استفاده گسترده از انواع پمپ‌ها و موتورهای الکتریکی در صنایع مختلف، کنترل دقیق این تجهیزات در هنگام عملکرد، از اهمیت چشمگیری برخوردار است. مثلاً، تبدیل برق مستقیم به برق متناوب و بالعکس، کنترل سرعت موتور، مدیریت جریان ورودی، کنترل قدرت و گشتاور، و حتی افزایش عمر و کارایی موتور از جمله مسائل مهمی هستند. تمام این عوامل با استفاده از یک اینورتر مناسب امکان‌پذیر است.

بنابراین، قبل از خرید اینورتر، نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. در ادامه، به معرفی چهار اشتباه رایج در زمان خرید اینورتر می‌پردازیم.

از ورودی سه فاز استفاده کنید

در برخی موارد خاص، ممکن است موتورهای سه فاز را با استفاده از اینورتورهای تک فاز به سه فاز راه‌اندازی کرد، اما این بدان معنا نیست که در هر شرایطی می‌توان از درایوهای تک فاز به سه فاز استفاده کرد. به همین دلیل، برای الکتروموتورهای سه فاز، بهتر است از اینورتورهای سه فاز به سه فاز استفاده کنید.

از آنجایی که ورودی این نوع اینورتورها 220 ولت است، می‌توان گفت که بیشترین جریان را از سیستم برق می‌کشند. همچنین، در کاربردهای سنگین که موتور توان بالایی می‌طلبد، استفاده از اینورتور با برق تک فاز می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در توان و کارایی موتور شود. بهتر است در این صورت از یک درایو با توان بیشتر، مثلاً یک یا دو رنج بالاتر از توان موتور، استفاده کنید و قیمت اینورتر را تنها به عنوان معیار خرید در نظر نگیرید. به عنوان مثال، اگر حداکثر توان الکتروموتور شما 15 کیلووات (20 اسب) است، مناسب است که هنگام خرید اینورتر، یکی با توان بیشتر از 15 کیلووات، مثلاً 18.5 کیلووات، را انتخاب کنید.

نمایندگی اینورتر اینوت

متناسب با کاربری خود، اینورتر مناسب بخرید

درایوهای الکتروموتور در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف برای کاربردهای خاصی طراحی و تولید می‌شوند. به عنوان مثال، اینورتر CP2000 از دلتا به‌عنوان درایو مخصوص بوستر پمپ‌ها طراحی شده است، و یا اینورتر GD200L اینوت که مخصوص برای استفاده در آسانسورها، بالابرها، و جرثقیل‌هاست، تولید و تنظیم می‌شود.

بنابراین، قبل از خرید یک اینورتر صنعتی، مهم است که کاربری موردنظر خود را مشخص کرده و درایو موتور متناسب با آن را انتخاب کنید. همچنین، با مراجعه به فروشگاه‌های مختلف اینورتر، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره کاربردهای مختلف اینورترها به دست آورید. در این راستا، متخصصان و مشاوران ماناموتور آماده‌اند تا به شما در انتخاب بهترین درایو موتور برای نیازهای خاص شما کمک کنند. این مشاوره‌ها به صورت 24 ساعته و رایگان در دسترس مشتریان است، تا پیش از خرید اینورتر، شما را راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را درباره محصول موردنظرتان فراهم کنند.

انتخاب اینورتر ارزان قیمت

اینورترها به عنوان یکی از دستگاه‌های گران‌قیمت شناخته می‌شوند که قیمت آن‌ها بسته به نوع، کیفیت و برند تولیدکننده متغیر است. هنگام خرید و انتخاب اینورتر، اگر با یک قیمت پایین مواجه شدید، باید مقداری تردید کنید. زیرا در چنین مواردی، قیمت پایین ممکن است نشانه کیفیت ناپایدار و عدم معتبر بودن برند باشد. برای آگاهی از محدوده قیمت اینورترها، بهتر است قبل از خرید به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کرده و قیمت آن‌ها را استعلام کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ارزش خرید را به درستی بررسی کنید و از قیمت‌های غیر واقعی جلوگیری کنید.

توصیه می‌شود که هنگام انتخاب و خرید اینورتر، به دنبال یک محصول با کیفیت بالا و برند معتبر باشید، و قیمت را در درجه اول به عنوان ملاک قرار ندهید. با گذشت زمان و افزایش تقاضا برای خرید اینورتر، تولیدکنندگان سعی می‌کنند تا دستگاه‌های با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب‌تر را تولید کرده و به بازار عرضه کنند. همچنین، انتخاب یک درایو مناسب با بررسی‌های فنی و نیازسنجی صحیح، می‌تواند منجر به کاهش مصرف انرژی و در نتیجه، هزینه‌های خرید درازمدت را کاهش دهد. به همین دلیل، تلاش کنید تا حد امکان به دنبال ارزان‌ترین محصول نباشید و به جای آن، روی کیفیت و عملکرد محصول تمرکز کنید.

توجه به برند محصول

در دنیای امروز و با پیشرفت فناوری، تولیدکنندگان بسیاری اینورترها را تولید می‌کنند. نوع برند، اعتبار، و استفاده از مواد با کیفیت می‌تواند در قیمت‌گذاری اینورترها تأثیرگذار باشد. عدم توجه به برند سازنده می‌تواند موجب افزایش هزینه‌های مصرفی شود. در حال حاضر، انواع اینورترها از برندهای مختلف در بازار ایران موجود است، از جمله:

1. اینورتر اینوت و یاسکاوا: برندهای چینی

2. یونیک استنسون: برند ایرانی

3. اینورتر هایتک و تکو: برندهای تایوانی

4. زیمنس، اشنایدر، و جفران: برندهای اروپایی

5. اینورتر ال اس، هیوندای، و ال اس: برندهای کره‌ای

علاوه بر برند، باید به مواد مرغوب مورد استفاده در ساختار اینورتر، خدمات پس از فروش، سرویس‌دهی، و پشتیبانی‌های فنی و سخت‌افزاری در هنگام خرید اینورتر توجه کنید. این عوامل می‌توانند به شما کمک کنند تا انتخاب بهتری داشته باشید و از عملکرد بهتر و پایدارتری از اینورتر خود بهره‌مند شوید.

نمایندگی اینورتر ال اس

جمع بندی

اینورترها به منظور کاهش مصرف انرژی، افزایش بازدهی سیستم‌های صنعتی، بهبود کنترل لحظه‌ای، و افزایش طول عمر و کارایی موتورها تولید و در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب صحیح و آگاهانه این محصول می‌تواند علاوه بر ایجاد کارکرد مناسب برای موتور، به افزایش طول عمر آن نیز کمک کند.

علاوه بر اینکه باید دقت داشته باشید که اینورتر خریداری‌شده برای شما مناسب است یا خیر، باید پارامترهای دیگری را نیز در نظر بگیرید. این شامل محل نصب و قرارگیری اینورتر، شناخت موتور مورد استفاده، بررسی توان موتور، و انتخاب اینورتر با توجه به قیمت و برند تجاری تولیدکننده آن است.

انتخاب یک اینورتر مناسب می‌تواند از وارد شدن آسیب و خسارات جبران‌ناپذیر به موتور جلوگیری کند و در عین حال، به بهبود عملکرد و کارایی سیستم کمک کند. بنابراین، مطمئن شوید که در هنگام خرید اینورتر، تمامی این عوامل را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا بهترین تصمیم را انتخاب کنید و از عملکرد بهینه سیستم خود بهره‌مند شوید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.