شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
بهترین روش‌ها برای تعمیر نشتی کانال کولر
30 اردیبهشت 1403 ساعت: 14:57
شناسه : 280492
1

برطرف نکردن مشکلات مربوط به کانال، تاثیر منفی بر عملکرد این تجهیزات داشته و می‌تواند باعث از بین رفتن انرژی مصرف شده باشد. از این رو تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا مفصل به بررسی بهترین روش های رفع نشتی کانال کولر بپردازیم تا با کمک این روش‌ها، نشتی ایجاد شده را شناسایی و اقدام به رفع آن کنید.

پ
پ

در صنعت کانال سازی تعمیر نشتی کانال کولر به آسانی امکانپذیر و با استفاده از چند روش موثر امکانپذیر است به شرطی که در این زمینه مهارت داشته باشیم. کم کم که به فصول گرمای سال نزدیک می‌شویم، باید به فکر تهویه هوای مطبوع و سالم باشیم؛ اما ممکن است بنا به هر دلیلی با مشکلاتی مثل نشتی و ایجاد سوراخ در کانال های کولر آبی خود رو به رو شویم که این مسئله می‌تواند ما را اذیت کند. به گونه‌ای که حتی سوراخ های کوچک می‌توانند کارایی سیستم را تا حد زیادی کاهش دهند و منجر به بالا رفتن هزینه نگهداری فضای داخلی شوند؛ به عبارتی بهتر، برطرف نکردن مشکلات مربوط به کانال، تاثیر منفی بر عملکرد این تجهیزات داشته و می‌تواند باعث از بین رفتن انرژی مصرف شده باشد. از این رو تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا مفصل به بررسی بهترین روش های رفع نشتی کانال کولر بپردازیم تا با کمک این روش‌ها، نشتی ایجاد شده را شناسایی و اقدام به رفع آن کنید.

علائم نشتی کانال کولر

قبل از اینکه به موثرترین روش های تعمیر نشتی کانال کولر بپردازیم، لازم است در ابتدا با علائمی آشنا شویم که هر کدام از آنها را دیدید، متوجه خواهید شد که کانال کولر شما دچار نشتی شده است:

  1. سرمایش و گرمایش ناهموار: این شرایط زمانی اتفاق خواهد افتاد که متوجه خواهید قسمتی از منزل و اتاق خواب خود در تابستان به اندازه مناطق دیگر گرم و یا در تابستان خنک نمی‌شوند که امکان دارد کانال کولر دچار نشتی شده باشد.
  2. افزایش ناگهانی قبض برق: بدیهی است که قبض برق خانه نباید طی یکسال تغییرات چندان زیادی داشته باشد. به محض اینکه متوجه افزایش قبض برق خانه خود نسبت به سال های قبلی شدید، بهتر است کانال ها را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که کانال دارای نشتی باشد، به سیستم فشار زیادی وارد می‌شود و منجر به کارکرد بیشتر آن می‌شود تا سرما یا گرمای مورد نیاز تامین شود.
  3. غبار آلود شدن منزل: سومین عاملی به شما نشان می‌دهد احتمال کانال های انتقال هوا دچار نشتی شده‌اند، ورد حجم زیادی از گرد و غبار به داخل خانه است؛ سیستم تهویه هوای مطبوع و یا کولر در صورتی که به درستی کار کنند، کار خود را در جذب گرد و غبارها به خوبی انجام می‌دهند.
  4. کانال های قدیمی و کهنه: با وجود حساسیت بالا در نصب و نگهداری از کانال های هوا، باز هم در اثر مرور زمان ممکن است کانال های شما نیاز به تعمیر و یا حتی رفع نشتی داشته باشند.

word image 280492 2 - بهترین روش‌ها برای تعمیر نشتی کانال کولر -

تعمیر نشتی کانال کولر

اینکه کانال های کولر یا کانال های دیگر سیستم های تهویه هوا به موقع و زمان های منظم سرویس و یا تعمیر شوند، از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی ایجاد یک سوراخ کوچک هم می‌تواند کارایی سیستم شما را کاهش دهد و به دنبال آن مشکلات زیادی اعم افزایش هزینه انرژی، ورود گرد و خاک و… ایجاد شوند. در خصوص رفع نشتی کانال کولر، راه حل های زیادی وجود دارد که برخی از آنها موقتی و برخی دیگر دائمی هستند. حال اگر موافق باشید بدون اتلاف وقت به بررسی بهترین روش های تعمیر نشتی کانال کولر بپردازیم:

رفع نشتی کانال کولر با چند روش ساده

تشخیص نشتی ایجاد شده در کانال کولر و رفع آن تا حد زیادی به مسیر کانال کشی ساختمان و میزان مهارت فرد بستگی دارد. چنانچه مسیر کانال به شکلی باشد که بتوانید کلیه بخش ها را بررسی کنید، با استفاده از روش های زیر، می‌توانید درزگیری و نشتی سوراخ ایجاد شده را برطرف کنید.

1. استفاده از نوارچسب مخصوص درزبندی برای کانال کولر

برای تعمیر نشتی کانال کولر در مدت زمان سریع، استفاده از چسب مخصوص درزبندی راهکاری کاملا موثر است؛ جنس این نوارچسب‌ها به شکلی است که قابلیت چسبندگی بالایی به کانال دارند و برای مدت زمان زیادی هم در جای خود باقی می‌مانند. اکثر نوارچسب های درزگیری که برای رفع نشتی کانال کولر مورد استفاده قرار می‌گیرند، نسبت به سرما و گرما مقاوم بوده و از این رو می‌توان هم آنها را در کانال کشی خنک کننده و هم در کانال کشی گرمایشی به کاربرد. شاید استفاده از این روش خیلی تضمین شده نباشد اما بدون شک، ارزان ترین و سریع ترین راه برای برطرف کردن نشتی کانال هوا، نوارچسب مخصوص است.

2. استفاده از نوار آب بندی برای کانال کولر

از دیگر روش هایی که می‌تواند به خوبی نشتی کانال کولر را آب بندی کند، استفاده از نوار های آب بندی است. این نوارها، رول شکل بوده و در اکثر ابزار فروشی‌ها موجود می‌باشند. لازم به ذکر است چنانچه کانال هوای شما مدام چرب یا کثیف می‌شود، استفاده از نوار های آب بندی برای رفع نشتی مناسب نیست.

word image 280492 3 - بهترین روش‌ها برای تعمیر نشتی کانال کولر -

3. تعمیر نشتی کانال کولر با ماستیک

شاید با استفاده از دو روش قبلی یعنی نوارچسب مخصوص و نوار آب بندی، می‌توان خیلی سریع نشتی کانال کولر را برطرف کرد اما استفاده از ماستیک به مراتب بادوام تر است. به این شکل که ماستیک روی نشتی سفت می‌شود و به خوبی سوراخ ایجاد شده را رفع می‌کند. زمانی که قصد داشتید برای درزگیری و رفع نشتی کانال کولر خود از ماستیک استفاده کنید، حتما از یک قلم موی ساده برای مالیدن این مایع بر روی نشتی استفاده کنید.

درزگیر مخصوص کانال کولر

با وجود 3 روش قبل که برای برطرف کردن نشتی کانال کولر به آنها اشاره شد، برخی از شرکت های تولید کننده اقدام به تولید انواعی از درزگیرها می‌کنند و ادعا دارند در صورتی که محصول آنها به درستی استفاده شود، مزیت بیشتری نسبت به چسب مخصوص یا نوارهای آب بندی دارند. این مزیت باعث می‌شود تا کانال در معرض دید قرار بگیرد، جذاب دیده شود و از تکه چسباندن روی کانال جلوگیری شود.

آیا تعمیر نشتی های کولر خطرناک است؟

بله خطرناک است؛ به دلیل وجود آب و برق در نزدیکی هم در کولرها. در حین تعمیر نشتی کانال کولر، همواره اقدامات ایمنی را رعایت کنید و از مواد و ابزارها با دقت بالا استفاده کنید. در صورت نیاز بهتر است از یک متخصص حرفه‌ای برای شناسایی و رفع نشتی ایجاد شده کمک بگیرید تا سیستم شما را ارزیابی کند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.