شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
شرایط تحصیل در دانشگاه مسینا ایتالیا
8 خرداد 1403 ساعت: 17:19
شناسه : 281257
4
رپورتاژ آگهی؛

دانشگاه مسینا یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی در کشور ایتالیاست. این دانشگاه کار خود را در نوامبر 1548 میلادی در مسینا ایتالیا آغاز کرد.

پ
پ

دانشگاه مسینا یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی در کشور ایتالیاست. این دانشگاه کار خود را در نوامبر 1548 میلادی در مسینا ایتالیا آغاز کرد. جالب است بدانید نخبگان بزرگی چون پیترو كاستلی، جیووان باتیستا كورتسی، جیووانی آلفونسو بورلی، كارلو فراكاساتی و … در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. این دانشگاه را می‌توان یکی از بهترین دانشگاه‌های حال‌حاضر در کشور ایتالیا به‌حساب آورد. شرایط پذیرش در مسینا برای دانشجویان ایرانی هم بسیار مطلوب است و به‌همین‌دلیل، افراد زیادی تمایل به تحصیل در این دانشگاه دارند؛ از این‌رو در این مطلب قصد داریم راجع‌به مسینا بیشتر صحبت کنیم و شرایط پذیرش در آن را به تفصیل توضیح دهیم. اگر شما هم به‌دنبال تحصیل در یک دانشگاه معتبر هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

images 1716804595 66545bf335358 - شرایط تحصیل در دانشگاه مسینا ایتالیا -

با دانشگاه مسینا بیشتر آشنا شویم

با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و پذیرش دانشگاه می‌توانید در مسینا به‌راحتی تحصیل کنید. این دانشگاه براساس سیستم رتبه‌بندی ARWU در جایگاه 850 و براساس سیستم URAP در جایگاه 604 قرار دارد. مسینا توانسته جایگاه دوم را در بین دانشگاه‌های جنوب ایتالیا از آن خود کند؛ از این‌رو برای دانشجویان در رشته‌های مختلف بسیار جذاب است. برای اطلاع از رشته‌های تحصیلی، تاریخچه دانشگاه، دلاین و … باید به وب‌سایت این دانشگاه به آدرس https://international.unime.it/ مراجعه کنید. با این‌حال در ادامه اطلاعات جامعی راجع‌به این دانشگاه ارائه خواهیم داد.

این دانشگاه چهار پردیس اصلی دارد. در ادامه به ترتیب پردیس‌های مسینا را نام خواهیم برد. در هرکدام از پردیس‌ها، دپارتمان‌های مختلفی وجود دارند که به دپارتمان‌های موجود هم اشاره خواهیم داشت.

  • پردیس ساختمان مرکزی که شامل دپارتمان حقوق، دپارتمان اقتصاد، دپارتمان علوم شناختی، روانشناسی، مطالعات فرهنگی و آموزش، دپارتمان علوم سیاسی و حقوقی است.

  • پردیس بیمارستان دانشگاه مسینا در قسمت جنوبی شهر واقع شده و شامل دپارتمان‌های پزشکی بالینی و تجربی، دپارتمان آسیب‌شناسی بزرگسالان و کودکان، دپارتمان تصویربرداری مورفولوژیکی و عملکردی، علوم زیستی و دندان‌پزشکی است.

  • پردیس Annunziata در بخش مرکزی شمالی مسینا واقع شده‌است و شامل دپارتمان‌هایی چون دپارتمان دامپزشکی و دپارتمان تمدن باستان و مدرن است.

  • پردیس پاپاردو در بخش شمالی شهر قرار دارد و دپارتمان مهندسی، دپارتمان علوم کامپیوتر، ریاضیات، فیزیک و علوم زمین، دپارتمان علوم شیمی، دارویی، زیست محیطی و بیولوژیکی را در خود جای داده است.

ددلاین دانشگاه

قبل از هر اقدامی برای پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، شما باید با ددلاین‌های دانشگاه مربوطه آگاه شوید. به‌طور کلی دانشگاه مسینا سه فراخوان برای پذیرش دانشجویان ارائه می‌دهد. در زیر می‌توانید فراخوان‌های مختلف این دانشگاه را در بازه‌های زمانی متفاوت مشاهده کنید.

  • فراخوان اول برای دانشجویانی است که از خارج از اتحادیه اروپا قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند. این فراخوان برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و مهلت آن از یک فوریه 2024 تا 21 فوریه 2021 تنظیم شده‌است.

  • فراخوان دوم هم مربوط به دانشجویان خارج از اتحادیه اروپاست. این فراخوان برای پذیرش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تنظیم شده و مهلت آن 22 مارس 2024 تا 3 مه 2024 است.

  • فراخوان سوم برای دانشجویان اتحادیه اروپا و همچنین دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا اما مقیم ایتالیاست. مهلت این فراخوان از 27 می‌ 2024 تا 30 ژوئن 2024 تنظیم ‌شده‌است.

images 1716804595 66545bf342b5b - شرایط تحصیل در دانشگاه مسینا ایتالیا -

شرایط تحصیل در دانشگاه مسینا ایتالیا

اکثر رشته‌ها در مقطع کارشناسی این دانشگاه به زبان ایتالیایی ارائه می‌شوند؛ اما رشته پزشکی جزو مهم‌ترین بخش‌های آموزشی مسیناست که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی، دانشجو باید حتما 12 سال تحصیلی را پشت‌سر گذاشته باشد و سن او حداقل 17 سال باشد. برای شرکت در رشته‌ها و برنامه‌هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، در گام اول باید درخواست خود را در پورتال UniME Applicant Portal ثبت کنید. درصورتی‌که درخواست ارزیابی اولیه شما مورد قبول واقع شود، یک نامه پیش پذیرش برای شما ارسال می‌شود. در این نامه تمامی دستورالعمل‌های مربوط به ثبت‌نام در دانشگاه و روند اخذ ویزا توضیح داده می‌شود.

بورسیه‌‌های تحصیلی دانشگاه مسینا ایتالیا

اگر به‌دنبال یک راه مهاجرتی آسان و کم‌هزینه هستید، مهاجرت تحصیلی بهترین راه است. درصورتی‌که بتوانید از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنید، بخش بزرگی از هزینه‌های شما پوشش داده خواهد شد.

بورسیه‌های تحصیلی که در مسینا می‌توانید استفاده کنید، شامل موارد زیر هستند.

  • بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا که مبلغ آن سالانه بین 2000 تا 5200 یورو است.

  • برنامه Casa Unime برای دانشجویانی در نظر گرفته شده که خارج از مسینا زندگی می‌کنند. مبلغ این بورسیه سالانه حداکثر 2000 یورو است و برای پرداخت اجاره دانشجو در نظر گرفته شده‌است.

  • بورسیه DSU ایتالیا یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید استفاده کنید. درصورتی‌که هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری را در ایتالیا سپری کرده باشید، می‌توانید برای بورسیه DSU درخواست ارسال کنید. مبلغ این بورسیه حدودا 5200 تا 6000 یورو در سال است.

  • با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می‌توانید از بورسیه ERSU هم استفاده کنید. این بورسیه باتوجه‌به سطح درآمد فرد و خانواده وی اعطا می‌شود. با کمک این بورسیه می‌توانید از امکان اقامت رایگان، غذا و … استفاده کنید.

images 1716804575 66545bdf604f5 - شرایط تحصیل در دانشگاه مسینا ایتالیا -

کلام آخر

کشور ایتالیا یک کشور جذاب برای مهاجرت تحصیلی است؛ زیرا در این کشور می‌توانید دانشگاه‌هایی با رنک بالا را بیابید که شرایط خوبی برای پذیرش دانشجویان ارائه می‌دهند. دانشگاه مسینا یکی از دانشگاه‌های خوب کشور ایتالیاست. در این مطلب راجع‌به پذیرش در این دانشگاه و شرایط کلی آن صحبت کردیم. برای مهاجرت آسان به ایتالیا یا هر کشور دیگری می‌توانید به موسسه سیم آخر مراجعه کنید. در این موسسه تمامی مراحل مربوط به مهاجرت تحصیلی اعم از مکاتبه با اساتید، پذیرش دانشگاه، اخذ وقت سفارت، اخذ ویزای دانشجویی، رزرو محل سکونت و خوابگاه، اخذ ویزای همراه و ویزای والدین و … برای دانشجویان ارائه می‌شود. موسسه سیم آخر دارای بیش‌از 21 سال سابقه در زمینه مشاوره تحصیلی است و تاکنون توانسته اقدام به اخذ بیش از 3000 هزار ویزای تحصیلی کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.