×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ثابت قدم

طرح استیضاح سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی این کلانشهر اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح استیضاح شهردار رشت با امضاء شش نفر از اعضای شورای اسلامی این کلانشهر اعلام وصول شد.
بر این اساس ثابت قدم یکشنبه هفته آینده بایستی در صحن شورای اسلامی کلانشهر رشت حاضر و به سئوالات اعضای شورا پاسخ دهد که اگر دو سوم اعضا از پاسخ قانع نشدند و رای بدهند، شهردار برکنار خواهد شد.
شهردار رشت یکشنبه گذشته با حضور در صحن علنی شورای اسلامی این کلانشهر به سه سؤال اعضای شورای اسلامی پاسخ داد که هشت نفر، قانع نشده بودند.
بر اساس ماده ۷۳ قانون شورا، اگر پاسخ شهردار قانع کننده تشخیص داده نشود، طی جلسه دیگری از شورا موضوع دوباره به صورت استیضاح که حداقل به توافق یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می شود که امروز (یکشنبه) این کار انجام شد.
فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد که حداکثر ۱۰ روز خواهد بود که بعد از این، شورا پس از طرح سئوال یا سئوالات و جواب شهردار، رای موافق یا مخالف خواهد داد.
در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل اعضا رای مخالف دهد، شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.
سه سئوالی که شهردار رشت هفته گذشته به درخواست اعضا پاسخ داده بود عبارت است از: علی رغم تاکید و تذکرات مکرر و ابراز نگرانی اعضا در رابطه با پرداخت بموقع حقوق ، مزایا و کسورات بیمه ای پرسنل شهرداری و کلیه نیروهای خدماتی شرکت اعم از پاکبانان، رانندگان ، نگهبانان و غیره چرا هنوز شاهد تاخیر در پرداختی های مطالبات پرسنل هستیم و چرا به بهانه های کارهای عمرانی ، این بخش از وظیفه شهرداری رشت مغفول مانده است؟
علیرغم تذکرات مبنی بر آسفالت و اجتناب از کنده کاری های متعدد چرا توجه ای نشده است؟ و چرا شهرداری رشت به تعهد خود در رابطه با جمع آوری عابربانک های بانک شهر نصب شده در چهار نقطه از سطح شهر عمل نکرده است؟
شورای اسلامی کلانشهر رشت، ۱۵ عضو دارد.


 منبع: ایرنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.