×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رسول کوه‌پایه زاده؛ وکیل بابک زنجانی گفت: وکیل شرکت نفت سه میلیارد یورو مطرح شده را به عنوان خسارت ناشی از جرم در نظر گرفته، این در حالی است که دادگاه هنوز وارد رسیدگی به دعوای حقوقی ضرر و زیان و خسارت ناشی از جرم نشده است.photo_2016-03-10_14-02-52

به گزارش با مردم، او با اشاره به اعلام مبلغ بدهی سه میلیارد یورویی بابک زنجانی از سوی وکیل شرکت نفت اظهار کرد: وی سه میلیارد یورو مطرح شده را به عنوان خسارت ناشی از جرم در نظر گرفته، این درحالی است که دادخواست ناشی از ضرر و زیان جرم را به دادگاه داده و از دادگاه تقاضای کارشناسی ، رسیدگی و صدور حکم کرده اند اما دادگاه هنوز وارد رسیدگی به دعوای حقوقی خسارت ناشی از جرم نشده است.

او ادامه داد: رقم دقیق بدهی بابک زنجانی ۱ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو است و کارشناسی اموال وی ۲هزار و ۹۰۰ میلیارد بوده که یک پنجم بدهی زنجانی است. آقای تورک به عنوان مسئول مستقیم اموال پرونده بابک زنجانی دردادگاه حاضر شد و رسما اعلام کرد که اموال موکلم ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد که اگر این رقم را براساس اصل بدهی حساب کنیم ۸ هزار میلیارد تومان می شود و اگر نسبت ۲٫۶۰۰ میلیارد را به هشت هزار میلیارد بگیریم بالای ۳۰ درصد از بدهی را می پوشاند.

وکیل بابک زنجانی تصریح کرد: موکلم معتقد است اگر کارشناسی ها به قیمت واقعی و معاملاتی انجام می شد اموال وی درایران می توانست کل بدهی را پوشش دهد.

او به قرارداد بابک زنجانی با شرکت نفت اشاره کرد و گفت: در این قرارداد که در تاریخ ۱۵/۲/۹۲ به شماره HK13149 منعقد شده است مقرر شده که زمین ایران زمین به مبلغ ۱۷۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود که اگر زنجانی نتوانست بدهی اش را تسویه کند این زمین با این مبلغ از بدهی اش کسر شود.

کوهپایه زاده اظهار کرد: این قرارداد به قوت خود باقی است و در دادخواست مطالبه ضرر و زیان شرکت نفت نیز این قرارداد ضمیمه شده است و آنها بر این اساس مطالبه خسارت کرده اند و تا زمانی که رای قطعی از مرجع صالح برای ابطال آن نیامده باشد به قوت خودباقی است.

وی ادامه داد: در قراردادی که بین دو طرف منعقد شده و طرف مقابل نیز در دادگاه به آن استناد کرده ارزش زمین ایران زمین ۱۷۶۰ میلیارد تومان بین دو طرف توافق شده اما متأسفانه کارشناسی آن کمتر از ۷۶۰ میلیارد تومان است بنابر این بر اساس این محاسبات اموال داخلی موکلم تکافوی بدهی اش را نمی دهد.

وکیل بابک زنجانی در پایان خاطر نشان کرد: باید در نظر داشت انتقال اموال بابک زنجانی به شرکت نفت در دو سال گذشته بابت پرداخت بدهی آن هم قبل از صدور رای و الزام قانونی نشان از حسن نیت موکل جهت پرداخت بدهی دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.