×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

پاناما

با مردم : انتشار اسناد مالی محرمانه مرتبط با فعالیت‌های شرکت «مو ساک فونسکا» (Mossack Fonseca) در کمک به برخی از ثروتمندان جهان برای فرار از پرداخت مالیات آن هم در مقیاسی بزرگ، بزرگ‌ترین افشاگری تاریخ نام گرفته است.

مدارک افشا شده بیش از ۱۱ میلیون سند را در بر می‌گیرد.این اسناد که «اسناد پانامایی» نام گرفته است با همکاری ده‌ها خبرنگار از کشورهای مختلف جهان جمع آوری شده است و نشان می‌دهد که چگونه برخی از ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد جهان دارایی‌هایشان را در پنهان گاه‌های مالیاتی پنهان کرده‌اند.

اگرچه نام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این فهرست نیست اما مدارک مربوط به اختلاس و تخلف مالیاتی نزدیکان او به ارزش ۲ میلیارد دلار که با همکاری بانک‌ها انجام شده، دیده می‌شود.

بی بی سی هم نوشت: روزنامه آلمانی “زوددیچه” با همکاری شبکه‌ای از ۴۰۰ خبرنگار بین‌المللی پرده از فعالیت‌های یک شبکه بزرگ پول‌شویی برداشته است. رئیس‌جمهور روسیه، پادشاه عربستان، پسرعموی بشار اسد و قذافی از جمله مشتریان این شبکه هستند. اطلاعات آنها نشان می‌دهد دستکم ۱۴۰ سیاستمدار و مقام مسئول از کشورهای مختلف جهان مشتری شرکت حقوقی “مو ساک فونکسا” هستند.

در اسناد جدید منتشر شده نام پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین نیز وجود دارد که پیش از این خود را مقابل ملت اوکراین متعهد کرده بود با فساد مبارزه کند.

نام ۶۰ نفر از نزدیکان لی پنگ، نخست وزیر سابق چین از جمله دختر او و نام مائوریسیو ما کری، رئیس جمهوری آرژانتین که در دسامبر سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری کشورش پیروز شد نیز دیده می‌شود.

از دیگر نام‌های مشهور در این اسناد می‌توان به نخست وزیر ایسلند که میلیون‌ها دلار را در جزایر ویر جین بریتانیا پنهان کرده بود، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان و ایان کامرون، پدر دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا که ۶ سال پیش درگذشت و افراد مشهور دنیای فوتبال همچون لیونل مسی و میشل پلاتینی نیز اشاره کرد.

قرار است فهرست کامل افراد و شرکت‌های متخلف که اقدام به فرار مالیاتی کرده‌اند تا ماه آینده منتشر شود.

عصرایران

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.