×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

635954808079742255

رییس جمهوری با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان “اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل” از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: دولت برنامه ها و اقدامات خود را در مسیر اجرای عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی، با شتاب و قدرت بیشتری ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری با مردم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه و در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ٩۵، ضمن تبریک سال نو، روز جمهوری اسلامی و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ، اخلاق و همدلی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه باید ایفای نقش کند.

رییس جمهوری با اشاره به اقدامات عملی دولت در سالهای اخیر در مسیر اقتصاد مقاومتی، از جمله پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی بر واردات غیر نفتی برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، توسعه و حمایت از شرکت های دانش بنیان و نیز آماده نمودن فضا برای جذب سرمایه و فناوری افزود: اقتصاد دانش بنیان بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی است و در همین راستا صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات ارزنده ای در رونق اقتصاد بومی و دانش بنیان داشته اند.

روحانی همه قوا، دستگاهها و نهادها را مخاطب اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز امیدواری کرد که با وفاق و همدلی؛ زمینه نقش آفرینی کارآفرینان و فعالان اقتصادی و همچنین حضور و مشارکت مردم در عرصه فعالیت های اقتصادی و در فضای پسابرجام گسترده تر شود.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تصریح کرد: رشد پایدار اقتصادی در گرو حذف رانت و انحصار، شفافیت اطلاعات و همچنین ایجاد رقابت سالم و اخلاقی است.

در این جلسه ابعاد فرهنگی نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنار سایر دستگاههای کشور در زمینه فرهنگ سازی و گفتمان سازی برای اجرای “اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل” با همفکری و مشورت با صاحبنظران و کارشناسان این عرصه، تلاش کند.

همچنین در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گیلان انتخاب شد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.