شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آغازی پس از ۱۵۶ روز اجرا؛ «رشت» شهری که می خندد!
    18 فروردین 1395 - 8:41
    شناسه : 3023
    0

    بامردم/ ایمان رنجکش* سرانجام بعد از ۱۵۶ روز تلاش شبانه روزی، پروژه عظیم پیاده راه سازی در بافت مرکزی شهر رشت پس از چالش ها و نشیب و فرازهای مختلف و داستان سرایی ها و قصه گویی های زشت و زیبا، غروب چهارشنبه یازدهم فروردین ماه با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین ارشد […]

    پ
    پ
    ایمان رنجکش
    سرانجام بعد از ۱۵۶ روز تلاش شبانه روزی، پروژه عظیم پیاده راه سازی در بافت مرکزی شهر رشت پس از چالش ها و نشیب و فرازهای مختلف و داستان سرایی ها و قصه گویی های زشت و زیبا، غروب چهارشنبه یازدهم فروردین ماه با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین ارشد استان و کشور افتتاح شد.
    همه چیز تغییر کرده بود و میرزایی که اینبار در جایگاه جدیدش در ضلع غربی میدان، شادمانی مردمی را می نگریست که با دیدن چهره جدیدی از شهر به وجد آمده بودند و در پوست خود نمی گنجیدند. هر چند که جایگاه قبلیش هم از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار بود!
    تردیدی وجود نداشت. همه خوشحال بودند؛ زن و مرد و پیر و جوان که حال شاهد یکی از مهمترین رخدادهای اجرایی که میتواند نقش بسزایی را در همگرایی های اجتماعی و فرهنگی ایفا نماید و دست در دست هم ، همدل و همزبان شهری نو را در این آغازین روزهای سال نو نظاره کنند.
    در آن سوی میدان شهردار نفس راحتی می کشد. بداخلاقی ها و تندروی ها باعث نشد آقای شهردار سر تسلیم در برابر دلواپسی عده ای فرود بیاورد و ثابت قدمی خویش را در مسیری که برگزیده بود تا حدودی به اثبات رساند.
    و اما این پایان راه نیست، رشت همچنان قفل های ناگشوده بسیاری دارد که باید با تدبیر مسئولین و همراهی های مردم در مسیر توسعه و ارتقا سطح کیفی شهر گام های بلندتری برداشته شود.
    شهر رشت امروز وارد دروازه ای از توسعه شده است که بدون توجه به بسیاری از زیرساخت های آن نمی تواند به توسعه ای پایدار دست یابد. قفل شدن شهر بدلیل ترافیک های سنگین و خیابان های نامتوازن در کنار بسیاری از چاله چوله هایی که توسعه نیافتگی این شهر را نمایان می کند از چالش های جدی روزهای آینده شهر باران های نقره ای که می بایست با تدبیری هوشمندانه و همدلی که شورا و شهردار در خود می بایست جستجو کنند به شهر امن و آرامی برای فردای بهتر شهروندان تبدیل شود. شهری که در کالبد خود روزانه بیش از یک میلیون نفر جمعیت را جای داده است که این یک میلیون نفر هم فرصت است و هم می تواند تهدیدی برای آرامش باشد!
    پیاده راه شهرباران اگرچه به نام پیاده راه فرهنگی از آن یاد می شود اما باید در دل آن فرهنگ تعامل در جمع متولیان امور را جستجو کرد زیرا اگر غیر آن باشد نمی توان به چشم اندازی که می رشت را پس از عبور از «امی رشت» به «شیمی رشت» تبدیل می کند به سرانجام برسد!
    *روزنامه نگار


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.