یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41564 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2375×
حادثه پلاسکو تلنگری به مسئولان برای توجه به قوانین
03 بهمن 1395 - 23:36
شناسه : 30411
0

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با تاکید بر اینکه حادثه پلاسکو درس عبرتی برای توجه به قوانین و اجرای آن از سوی مسئولان است، گفت: این فراکسیون با فوریت جلسه آسیب‌شناسی حادثه پلاسکو را برگزار خواهد کرد. به گزارش «بامردم»، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس در واکنش به حادثه آتش‌سوزی و […]

پ
پ

لاهوتی - حادثه پلاسکو تلنگری به مسئولان برای توجه به قوانین - لاهوتی

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با تاکید بر اینکه حادثه پلاسکو درس عبرتی برای توجه به قوانین و اجرای آن از سوی مسئولان است، گفت: این فراکسیون با فوریت جلسه آسیب‌شناسی حادثه پلاسکو را برگزار خواهد کرد.

به گزارش «بامردم»، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس در واکنش به حادثه آتش‌سوزی و فرریختن ساختمان پلاسکو با تسلیت به بازماندگان این حادثه، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید در مورد حادثه پلاسکو ورود پیدا کرده تا علاوه بر ساماندهی وضعیت پیش‌آمده علل وقوع حادثه را شفاف‌سازی کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها دو اهرم و ابزار قانونی برای جلوگیری از اتفاقاتی چون حادثه پلاسکو در اختیار دارند، کمیسیون ماده 100 یکی از اهرم‌هایی است که تخلفات ساختمانی را شفاف می‌کند، اما متاسفانه 99 درصد احکام صادره این کمیسیون‌ غیرقانونی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کمیسیون‌های ماده 100 باید برای سازه‌هایی با تخلفات جزیی در حوزه شهرسازی حکم جریمه صادر و تخلفات گسترده‌تر را قلع و قمع کند، گفت: متاسفانه هم اکنون کمیسیون‌های ماده 100 که باید بازدارنده باشند نقش رافع پیدا کردند این در حالی است که این کمیسیون می‌تواند عامل بازدارنده‌ باشد.

لاهوتی دومین اهرم را بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها دانست و گفت: بر اساس این ماده قانونی به شهرداری‌ها اختیار داده شده که اگر ساختمان‌ها و واحدهایی در وضعیت خطرناک قرار دارند می‌توانند ضمن ورود نسبت به رفع خطر اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: طبق قانون مذکور شهرداری ها حتی اختیار تخریب سازه‌های خطرناک را دارند به نوعی که با این اقدام می‌توانند هزینه تخریب را هم دریافت کنند، بنابراین امید است حادثه پلاسکو درس عبرتی برای توجه به قانون باشد تا در موارد دیگر شهرداری‌ها و سایر مسئولان با جدیت با تخلفات برخورد کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث با این میزان خسارت نباشیم.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس فراخوانی داده تا دیگر اعضای فراکسیون نیز در مجلس برای برگزاری جلسه فوری حضور یابند تا این حادثه را آسیب‌شناسی کرده و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.