شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فقط گردشگری را محور توسعه لاهیجان نمی دانیم | مهیا بودن بیش از 4700 فرصت شغلی در لاهیجان| سهم لاهیجان از قیر رایگان چه قدر است؟| گازرسانی 117 روستا در لاهیجان توسط دولت تدبیر و امید
    07 بهمن 1395 - 22:47
    شناسه : 30816
    1

    نشست بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرستان لاهیجان با حضور معاون عمرانی استاندار گیلان و تعدادی از مدیران کل استان گیلان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. (+گزارش تصویری) مهندس سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان در این نشست ضمن تشکر از حضور معاون استاندار و مدیران کل استانی گزارشی از برخی مشکلات شهرستان ارائه […]

    پ
    پ

    بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرستان لاهیجان 9 - فقط گردشگری را محور توسعه لاهیجان نمی دانیم | مهیا بودن بیش از 4700 فرصت شغلی در لاهیجان| سهم لاهیجان از قیر رایگان چه قدر است؟| گازرسانی 117 روستا در لاهیجان توسط دولت تدبیر و امید - baamardom

    نشست بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرستان لاهیجان با حضور معاون عمرانی استاندار گیلان و تعدادی از مدیران کل استان گیلان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. (+گزارش تصویری)

    مهندس سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان در این نشست ضمن تشکر از حضور معاون استاندار و مدیران کل استانی گزارشی از برخی مشکلات شهرستان ارائه کرد و افزود: شهرستان لاهیجان یکی ازشهرستان های خاص و ویژه استان گیلان محسوب می شود، بسیاری از افراد ویژگی اصلی شهرستان لاهیجان را در گردشگری می دانند.

    *فقط گردشگری را محور توسعه لاهیجان نمی دانیم

    فرماندار لاهیجان با بیان اینکه ما در این شهرستان فقط گردشگری را محور توسعه نمی دانیم، گفت: برای توسعه شهرستان، در سه محور کشاورزی، گردشگری و صنایع برنامه ریزی کرده ایم و در حال اجرای آن هستیم.

    وی با اشاره به اهمیت مبحث کشاورزی در شهرستان لاهیجان، تصریح کرد: 10 درصد از زمین های کشاورزی استان گیلان را لاهیجان به خود اختصاص داده است و 100 هزار تن برنج در لاهیجان تولید می شود که این میزان مصرف سالیانه برنج یک و نیم میلیون نفر را تامین می کند.

    نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان خاطر نشان کرد: در بحث گردشگری و توریسم لاهیجان بسیار مطرح است به طوری که از آن به عنوان شهر برتر گردشگری جهان اسلام یاد می کنند، لاهیجان شهر نمونه گردشگری است و در ایام مختلف از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند.

    *مهیا بودن بیش از 4700 فرصت شغلی در بخش صنعت لاهیجان | اختصاص 24 میلیارد تومان برای رفع موانع تولید در لاهیجان

    وی با بیان اینکه در بحث صنایع در لاهیجان حرف های زیادی برای گفتن داریم، افزود: شهرک صنعتی لاهیجان یکی از شهرکت های مطرح بوده و بیش از 18 واحد صنعتی در آن مشغول فعالیت هستند، همچنین در بخش صنعت بیش از چهار هزار 700 فرصت شغلی مهیاست و از 470 میلیارد تومانی که در با درایت های دولت تدبیر و امید برای رفع موانع تولید با محوریت معدن، صنعت و تجارت در نظر گرفته شده است 24 میلیارد تومان آن سهم شهرستان لاهیجان است.

    احمدی تصریح کرد: با وجود تمامی پتانسیل های موجود در شهرستان، تا زمانی که زیر ساخت ها آماده نشود و پروژه های نیمه تمام تکمیل نشود، در سه محور توسعه تعریف شده نمی توان انتظار پیشرفت چشمگیری را داشت، برای همین است که امروز این جلسه را برگزار کرده ایم تا بتوانیم مشکلات پیش رو را بر طرف سازیم.

    بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرستان لاهیجان 15 - فقط گردشگری را محور توسعه لاهیجان نمی دانیم | مهیا بودن بیش از 4700 فرصت شغلی در لاهیجان| سهم لاهیجان از قیر رایگان چه قدر است؟| گازرسانی 117 روستا در لاهیجان توسط دولت تدبیر و امید - baamardom

    *عدم آسفالت 50 درصد راه های روستایی لاهیجان |  گازرسانی 117 روستا در لاهیجان توسط دولت تدبیر و امید

    وی یادآورشد: این شهرستان 30 کیلومتر راه اصلی، 60 کیلومتر راه فرعی و 610 کیلومتر راه روستایی دارد که حدود 300 کیلومتر از این راه های روستایی آسفالت است و این یعنی هنوز 50 درصد راه های روستایی ما آسفالت نیستند.

    احمدی تصریح کرد: 117 روستا در دولت تدبیر و امید در این شهرستان با اعتبار 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری گازدار شده و  تمامی روستاهای لاهیجان از نعمت گاز برخوردار شدند و لاهیجان شهرستان سبز شد.

    فرماندار لاهیجان ادامه داد: از محل اعتبارات تملک، دو درصد نفت و گاز و ماده 180 مبالغی را در اختیار دو دستگاه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی قرار دادیم که امیدواریم این دو دستگاه برای جبران عقب ماندگی در بخش آسفالت راه روستایی به ما کمک کنند.

    وی گفت: در بخش راه و شهرسازی، ساخت تقاطع غیر همسطح میدان گیلان شهر لاهیجان در سال گذشته کلنگ زنی شده است و پس از مدتی توقف پروژه، با پیگیری هایی که انجام گرفت قول هایی برای ادامه این پروژه داده شد و قرار شد در بهمن ماه امسال دوباره پروژه از سر گرفته شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد: از هفت بیمارستان در دست احداث در گیلان 2 بیمارستان در شهرستان لاهیجان در دست احداث است که امیدواریم بیمارستان خصوصی میلاد قبل از سال افتتاح شود، و همچنین انتظار داریم بیمارستان دکتر پیروز نیز تا پایان اردیبهشت ۹۶ به بهره برداری برسد.

    وی با اشاره به وجود برخی از مشکلات در پروژه مسکن مهر شهرستان، گفت: حدود 200 نفر در شهرستان لاهیجان ودیعه ای را برای این پروژه داده اند و تکلیف پروژه مشخص نیست و این باعث نا رضایتی افراد و مراجعه آن ها به ادارات و فرمانداری شده است که امیدواریم تصمیمات لازم در جلسه امروز اتخاذ شود.

    احمدی اظهار داشت: در بحث راهداری و حمل و نقل، یکی از محور هایی که بالاترین تصادفات را دارد و بیش از 20 کشته را نیز تا کنون داشته است محور لاهیجان به لنگرود است، نصب چراغ روشنایی مسیر لاهیجان به لنگرود، روکش آسفالت و شن ریزی، خط کشی معابر و  پل عابر پیاده از جمله مواردی است که نیازمند توجه دستگاه های اجرائی است.

    بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرستان لاهیجان 12 - فقط گردشگری را محور توسعه لاهیجان نمی دانیم | مهیا بودن بیش از 4700 فرصت شغلی در لاهیجان| سهم لاهیجان از قیر رایگان چه قدر است؟| گازرسانی 117 روستا در لاهیجان توسط دولت تدبیر و امید - baamardom

    *لاهیجان از منابع معدنی برخوردار نیست

    فرماندار لاهیجان عنوان کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت، با توجه به اینکه لاهیجان از منابع معدنی برخوردار نیست و به همین دلیل در شن ریزی معابر روستایی با مشکل مواجه است که در همین راستا نقاطی را شناسایی کردیم که می توان از ذخایر آن ها برای شن ریزی استفاده  کرد.

    احمدی یادآور شد: برخی از جاده های روستایی ما با کوچکترین بارانی دچار وضعیت نابسامانی می شوند و دیگر قابل تردد نیستند که باید زمینه شن ریزی این روستا ها فراهم شود.

    * 65 روستا دارای مشکلات مختلف در حوزه بنیاد مسکن | سهم لاهیجان از قیر رایگان چه قدر است؟

    فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه از زمان ورود بنده به این شهرستان ۶۵ روستا دارای مشکلات مختلفی در حوزه بنیاد مسکن بودند و درخواست های به حقی هم دارند، طی گزارشی که به من رسید اعلام شد که بنیاد مسکن نیاز به ۲۰ هزار تن قیر دارد، حال برای بنده این جای سوال است که با توجه با اینکه دولت قیر رایگان در اختیار شهر ها قرار می دهد سهم لاهیجان از این قیر چه میزان است و تقاضا دارم اگر پاسخ این سوال را می دانید به من هم اطلاع دهید.

    وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات تعمیرات مسکن در شهرستان به کندی انجام می گیرد و انتظار داریم بک جهش جدید و ویژه ایی در بنیاد مسکن شهرستان ایجاد شود و طراوت و شادابی در این حوزه با دولت همراه شود، چرا که نارضایتی بسیاری از این اداره همواره به گوش ما می رسد و انتظار ما از مدیر کل این است که این پویائی و جهش را به شهرستان بازگردانند.

    *آب برخی از محلات لاهیجان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست

    احمدی یادآور شد: در بحث آب، همانطور که در فضای مجازی نیز بار ها منتشر شد، آب برخی از محلات شهرستان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و با این شرایط ویژه لاهیجان و همچنین توریستی بودن آن، توقعات از این شهر بالاست، تکمیل رینگ آب دور شهر می تواند بسیاری از مشکلات آب این مناطق را برطرف نماید.

    این مقام مسئول تصریح کرد: تسویه خانه آب روستایی سپهر پشت که از سال ۷۵ احداث آن آغاز شده تاکنون خبری از تکمیل آن نیست،  بسیاری از لوله های خط انتقال آب فرسوده است و اگر طی یک بازه زمانی تعریف شده این لوله ها ترمیم نشود می تواند هر ساله مشکلات بیشتری را برای انتقال آب پیش بینی کرد.

    بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرستان لاهیجان 14 - فقط گردشگری را محور توسعه لاهیجان نمی دانیم | مهیا بودن بیش از 4700 فرصت شغلی در لاهیجان| سهم لاهیجان از قیر رایگان چه قدر است؟| گازرسانی 117 روستا در لاهیجان توسط دولت تدبیر و امید - baamardom

    *مشکل اساسی بخش رودبنه در حوزه برق است | فصل تابستان امکان استفاده از کولر را ندارند

    فرماندار لاهیجان به مشکلات حوزه برق در شهرستان اشاره کرد و افزود: بخش رودبنه نیز مشکل اساسی در این حوزه دارد و نیاز به یک حرکت انقلابی می باشد، بسیاری از خطوط انتقال برق مربوط به ابتدای انقلاب می باشد، مردم رودبنه در فصل تابستان امکان استفاده از کولر را ندارند و با اعتبار شهرستانی که در کمیته برنامه ریزی تخصیص داده می شود مدت زمان زیادی برای رفع این مشکل صرف خواهد شد، به نظر می رسد مبلغی در حدود ۴۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات و اصلاح شبکه نیاز داریم.

    وی با اشاره به اینکه شاخص برخورداری آب روستایی ۷۶ درصد می باشد اظهار داشت: در برخی روستا کیفیت آب شرب مناسب نبوده و مردم در این روستاها مطالبات بسیاری در خصوص آب دارند.

    احمدی همچنین به رانش زمین در منطقه سوستان و علیسرود  اشاره کرد و بیان داشت: تمامی مدیران و علی الخصوص استاندار محترم به جد پیگیر این موضوع بودند و از وی  به جهت پیگیر هایشان تشکر میکنم ضمن اینکه وضعیت تملق زمین در سوستان م نیز هنوز رفع نشده و طرح مطالعاتی آن انجام نگرفته است. در منطقه علیسرود هم با گذشت یک سال هنوز مشکل رفع نشده و با توجه به اینکه بسیاری از باغات چای در آن منطقه قرار دارد با یک دستگاه بیل مکانیکی و در طول یک هفته کار می توان وضعیت موجود را بهبود بخشید.

    بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرستان لاهیجان 24 - فقط گردشگری را محور توسعه لاهیجان نمی دانیم | مهیا بودن بیش از 4700 فرصت شغلی در لاهیجان| سهم لاهیجان از قیر رایگان چه قدر است؟| گازرسانی 117 روستا در لاهیجان توسط دولت تدبیر و امید - baamardom

    **لاهیجان در شاخص های توسعه رشد خوبی دارد

    حجت شعبانپور در جلسه بررسی مشکلات و مسایل شهرستان لاهیجان که با حضور جمعی از مدیران کل استان گیلان و مدیران شهرستان لاهیجان تشکیل شد اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسات که با دستور استاندار صورت گرفته ، ایجاد هماهنگی میان دستگاه ها است که با گفتگو بتوان بسیاری از مشکلات موجود را برطرف نمود چرا که استاندار نیز اعتقاد دارند تمام مشکلات موجود در شهرستانها کمبود اعتبار نیست.

    وی افزود: اتفاقات خوبی در ۳ سال دولت تدبیر و امید در استان گیلان رخ داده است و استان در زمینه شاخص های برخورداری از توسعه پیشرفت های قابل توجه ای داشته است مثلا این رشد در بخش راه روستایی از 39 درصد به بیش از 50 درصد رسیده است در آب روستایی نیز امروز به بیش از ۷۳ درصد شاخص برخورداری دست یافته ایم.

    وی خاطرنشان کرد: شاخص های شهرستان لاهیجان از میانگین شاخص های کشوری هم بالاتر است و در بخش گاز وضعیت این شهرستان مطلوب است ولی در راه روستایی و آب وضعیت مطلوبی ندارد که تلاش همه مسوولان بر این است که در این زمینه ها نیز مشکلات این شهرستان بر طرف شود.
    معاون استاندار گیلان اظهارداشت: تا هفته آینده مشکل واگذاری زمین به مردم سوستان که منازل آنها بر اثر رانش تخریب شده حل خواهد شد و جاده آن نیز آسفالت می شود.

    بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرستان لاهیجان 6 - فقط گردشگری را محور توسعه لاهیجان نمی دانیم | مهیا بودن بیش از 4700 فرصت شغلی در لاهیجان| سهم لاهیجان از قیر رایگان چه قدر است؟| گازرسانی 117 روستا در لاهیجان توسط دولت تدبیر و امید - baamardom

    **بیمارستان ۲۲ آبان نیز وضعیت مناسبی ندارد | آب شرب محله ما گل آلود است

    دکتر نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در این نشست در خصوص تقاطع غیر همسطح میدان گیل و ضمن تاکید بر اینکه این پروژه حتما باید انجام گیرد خاطر نشان کرد: پروژه احداث کمر بندی جدید لاهیجان به لنگرود که از بازکیاگوراب تا میدان شهید املاکی می باشد در دستور کار قرار دارد و از معاون استاندار تقاضا داریم پیگیر این طرح باشد.

    وی در خصوص احداث بیمارستان پیروز لاهیجان گفت: این بیمارستان قرار بود در سال ۹۵ به بهره برداری برسد، اما با توجه تاخیر پیش آمده در آماده سازی آن متاسفانه بیمارستان ۲۲ آبان نیز وضعیت مناسبی ندارد.

    نیکفر اضافه کرد: با توجه به اینکه لاهیجان قطب درمانی شرق گیلان محسوب می شود اما امکانات کافی در این حوزه به شهرستان تعلق نمی گیرد و متاسفانه بیمارستان ۲۲ آبان تنها ۴ تخت آی سی یو دارد و بیماران با آمبولانس به شهرهای دیگر و مرکز استان منتقل می شوند.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل  کمبود شن و ماسه برای شن ریزی معابر روستایی ، برق رسانی و آب را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان کرد.
    وی ادامه داد: اگر می خواهیم در بخش گردشگری زیر ساخت ها را فراهم کنیم نباید وقتی گردشگر وارد لاهیجان می شود مشکل آب شرب داشته باشیم،  بنده در بلوار امام رضا ساکن هستم و متاسفانه آب شرب این منطقه گل آلود است، به دلیل اینکه در این قسمت آب روستایی با آب شهری رینگ نشده و این وضعیت را برای مردم ایجاد کرده که دستوراتی را در روزهای گذشته از وزیر دریافت کردم که امیدوارم هر چه سریعتر این مشکل نیز رفع شود.
    ذبیح الله نیکفر عنوان کرد: در بحث صدور سند مالکیت روستایی اختلافاتی میان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن وجود دارد و مردم نیز مدت هاست که منتظر حل این اختلافات هستند.

    در ادامه امام جمعه شهرستان لاهیجان ، مدیران کل راه وشهرسازی، بنیاد مسکن، صنعت ،معدن و تجارت ، آبفا شهری ، آبفا روستایی، منابع طبیعی ، توزیع برق، آب منطقه ایی در خصوص عملکرد و مشکلات موجود در شهرستان مطالبی را ایراد نمودند.

    در پایان مقرر شد :

    مدیر عامل گاز استان گیلان طی ۱۰ روز نسبت به تعیین تکلیف خط انتقال گاز به بیمارستان پیروز اقدام نماید و مراتب را به حوزه عمرانی اطلاع دهد.
    مقرر شد یک پکیج برای انتقال فاضلاب بیمارستان پیروز در نظر گرفته شود.
    وضعیت زمین های سوستان تعیین تکلیف شود.
    مشکلات کیفیت آب روستاهای شهرستان تا نیمه اول سال ۹۶ برطرف شود.
    رینگ خط دور شهر تکمیل شود.
    مشکلات جاده لاهیجان به لنگرود برطرف شود و دوربرگردان مقابل بیمارستان میلاد در دستور کار قرار گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.