×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

635956321610312631

رئیس جمهوری گفت: اعتدال به ما می‌گوید نه همه جا به دیگران اعتماد کنید و نه همه جا به دیگران بدبین باشید، ما همیشه در حال نظارت بر هم هستیم. مگر می‌شود که ما بگوییم درباره کشوری چک سفید امضا می‌دهیم؟ ما اکنون باید در مقام عمل اعتمادسازی کنیم.

به گزارش بامردم،، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم رونمایی از ۱۲ دستاورد هسته‌ای در سالن اجلاس سران اظهار کرد: در سال ۹۴ به جهانیان اعلام کردیم به قدرت نرم بیش از قدرت سخت باید توجه داشت و همه جهانیان دیدند منطق، استدلال و میز مذاکره بر قدرت سخت، تهدید و فشار پیروز است و امروز حقوق هسته ای ملت ایران در عرصه بین‌المللی تثبیت شده است.

وی برجام را فرصتی بزرگ برای تحقق سریعتر اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: اعتدال به ما می گوید نه همه جا به دیگران اعتماد کنید و نه همه جا به دیگران بدبین باشید و نه همه مسایل صرفا با مذاکره حل می شود و البته چنین هم نیست که با مذاکره نتوانیم هیچیک از مسایل مهم را به ثمر برسانیم.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه افراط بویژه در اندیشه و فکر کردن بزرگترین خطر را برای جامعه ایجاد می کند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همه جا هدایتگر و حامی تدبیر و امیدآفرینی بوده اند و همان طور که معظم له فرمودند روزگار ما روزگار همه چیز است و از همه ابزار و امکانات خود باید به درستی و خوبی استفاده کنیم.

روحانی گفت: در یک فکر افراطی هیچگاه نباید با آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد همکاری کرد و حتی فکر افراطی به ما می گوید به هیچکس و حتی همسایگان و دوستان خود هم اعتماد نکنید اما اندیشه اعتدالی به ما می گوید رویکرد ما باید رویکرد معتدلی باشد به گونه ای که هم با دنیا حرف بزنیم و هم باید برای خوداتکایی و خودکفایی تلاش کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل با جهان و در عین حال تلاش برای خودکفایی و خوداتکایی گفت: رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی باید با کمترین هزینه و در کمترین زمان انجام گیرد. اینکه ممکن است نوجوانی بگوید نیاز به مدرسه و معلم ندارد و می خواهد خودکفا و خوداتکا باشد و خود بیاموزد، این همان تفکر نادرست افراطی است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اساس پیشرفت یک ملت، اعتدال است و بنای اسلام نیز بر اعتدال است، اظهار کرد: معنای اعتدال این است که رویکرد ما نسبت به جهان و کشورهای دیگر رویکردی متوازن باشد. ما اعتدال را پذیرفته ایم و با رویکرد اعتدالی، با هزینه ای کمتر و مسیری کوتاه تر به مقصد می رسیم.

روحانی با تاکید بر اینکه «ما نمی توانیم صددرصد به دیگری اعتماد کرده و یا بدبین باشیم»، گفت: در موافقتنامه هسته ای نه بنای ما در برابر ۱+۵ بر مبنای اعتماد است و نه آنها بنایشان برمبنای اعتماد صد در صد است. مبنای ما پایش ، نظارت و راستی آزمایی است و کار را گام به گام و با نظارت دقیق به پیش می بریم.

وی ادامه داد: مردم ایران، دشمنان در طول سالهای گذشته ایران‌هراسی را تبلیغ کردند، کار دولت تدبیر در طول ۲.۵ سال این بود که ایران‌هراسی را به شکست منجر کند. اکنون دنیا به این دولت اعتماد کرده است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: نباید امروز سخن و کلام ما دوباره آن ایران هراسی شکست خورده را زنده کند. ما برای هیچ کشوری تهدید نیستیم. ما هیچ کشوری را تهدید نمی‌کنیم، نه برنامه فشار و نه تهدید برای هیچ کشوری نداریم. ما تا کنون فقط از خودمان دفاع کردیم، آن وقت که به ما حمله شد، البته ما باید صاحب قدرت باشیم. هر کشوری باید در برابر تهدیدات احتمالی خود را قدرتمند کند.

روحانی ادامه داد: ما قبول داریم که اکنون روزگار همه چیز هست، اما برای هیچ کشوری تهدید نیستیم. علیه هیچ کشوری برنامه‌ریزی نکرده‌ایم. امنیت همسایه‌ها را امنیت خودمان می‌دانیم. هر گونه قدرت نظامی و سلاح در کشور ما برای ایجاد امنیت در کشور و منطقه است. همه کشورهای باید به این نکته توجه کنند.

ظریف مخترع نبود، اما هنرمندی بود که به بهترین وجه از حقوق ملت ایران دفاع کرد

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر دانشمندان هسته ای ما و همه دانشمندان ما در میان مردم محبوب هستند، همه دیپلمات های ما هم برای دفاع از حقوق ملت دفاع کردند محبوب ملت هستند. دکتر ظریف مخترع نبود اما هنرمندی بود که پای میز مذاکره به بهترین وجه از حقوق ملت ایران دفاع کرد. ملت ما به همه افتخاراتش افتخار می‌کند. موفقیت دیپلمات های کشومان در مذاکرات هسته‌ای به عنوان یکی از مهترین روزهای دیپلماسی کشور در قرن اخیر بوده است.

ما قبول داریم که اکنون روزگار همه چیز هست، اما برای هیچ کشوری تهدید نیستیم. علیه هیچ کشوری برنامه‌ریزی نکرده‌ایم

رئیس جمهوری در ادامه تاکید کرد: برجام فرصت اتحاد به وجود آورد. اگر عده محدودی موفق شوند و نگذارند از این فرصت استفاده کنند اشتباه است. ما باید همه هنرمندی خودمان را به کار ببریم و از فرصت پیش آمده برای تعالی کشور استفاده کنیم.

روحانی با بیان اینکه سال ۹۴ به همه جهانیان نشان داد منطق و مذاکره بر قدرت سخت و فشار پیروز است، ادامه داد: اگر کسی فکر می‌کند فناوری مرز دارد اشتباه است. باید بهره بدهیم و بهره ببریم. ترس پراکنی و درشت گویی که هنر نیست. امروز برجام فرصت بسیار خوبی برای ملت به وجود آورد. امروز رهبری عزیز انقلاب و هدایت‌های ایشان فرصت خوبی برای ما بوجود آورده است، نگاه جدید جهان به ایران و اتحاد ملی فرصت خوبی به وجود آورده است و باید از فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: البته این چنین نیست که همه مسائل با مذاکره حل شود، اما این چنین نخواهد بود که با مذاکره هیچ یک از مسائل را نتوان حل کرد، از همه ابزار و وسایل باید به درستی استفاده کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.