پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1403 Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41627 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2380×
محصولات ایرانی در بازار ارمنستان به رسمیت شناخته شده است
  • 11 بهمن 1395 ساعت: 10:43
  • شناسه : 32023
    0

    تونیان وزیراسبق منابع طبیعی و سرمایه گذاراقتصادی ارمنستان بهمراه جمعی از تجار ایرانی به مجتمع کشت و صنعت نوبر آمد و از نزدیک ازاین مجتمع بازدید نمود. اختصاصی/تونیان وزیراسبق منابع طبیعی و سرمایه گذار اقتصادی ارمنستان در حاشیه این بازدید به خبرنگار بامردم گفت: «ما در حال مذاکرات با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران […]

    پ
    پ

    تونیان وزیراسبق منابع طبیعی و سرمایه گذاراقتصادی ارمنستان بهمراه جمعی از تجار ایرانی به مجتمع کشت و صنعت نوبر آمد و از نزدیک ازاین مجتمع بازدید نمود.


    photo 2017 02 04 09 37 56 - محصولات ایرانی در بازار ارمنستان به رسمیت شناخته شده است -
    اختصاصی/تونیان وزیراسبق منابع طبیعی و سرمایه گذار اقتصادی ارمنستان در حاشیه این بازدید به خبرنگار بامردم گفت: «ما در حال مذاکرات با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران هستیم تا گواهی های استاندارد صادر شده برای محصولات تولیدی در ارمنستان در ایران به رسمیت شناخته شود و نمایندگی ها یا شعبه های نهادهای ارزیابی سازگاری محصولات غذایی و غیرغذایی ایران در ارمنستان ایجاد گردد. این به محصولات تولید ایران اجازه می دهد تا پس از کسب گواهی تبعیت از استانداردها در ارمنستان بدون هیچ گونه مانعی وارد بازار ارمنستان شود.
    دولت ارمنستان انتظار دارد مقامات ایرانی متداوم به ارمنستان سفر کنند و توافقات مربوطه به منظور برداشتن این قدم ها به امضا برسد. در عین حال قدم هایی برای ایجاد یک منطقه تجارت آزاد در مرز بین ایران و ارمنستان برداشته شده است.
    وزیر اسبق منابع طبیعی ارمنستان گفت: طرح مفهومی این منطقه اقتصادی آماده شده و بین دو کشور به بحث گذاشته شده است. انتظار می رود که ما شاهد ایجاد این منطقه آزاد تجاری در ماه آوریل باشیم. این منطقه فرصت های گسترده ای را برای جذب سرمایه به پروژه های جدید ایجاد خواهد کرد و حجم مبادلات دو کشور را افزایش خواهد داد.
    وی به یک گام مهم دیگر به منظور دسترسی به بازار ایران اشاره کرد و گفت: «مذاکراتی در مورد جایگزینی هزینه های گزاف دریافتی بابت بیمه خودروهای مسافری در حال انجام است که بر اساس آن مقدار پرداخت ها حدود 3 برابر کمتر شده است. این اقدام فرصت های قابل توجهی را برای آشنایی بیشتر تجار ما با بازار ایران فراهم خواهد کرد و فرصت هایی برای گسترش همکاری ها به وجود خواهد آورد.

    photo 2017 02 04 09 38 05 - محصولات ایرانی در بازار ارمنستان به رسمیت شناخته شده است -

    قاسم رضائیان رئیس کارگروه توسعه روابط اقتصادی گیلان ارمنستان با اشاره به اینکه بخش خصوصی و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان با استفاده از فرصت ها و توانمندی های بالای موجود در دو کشور می توانند همکاری های و فعالیت های مشترکی با هم داشته باشند،

    ویادامه داد: استفاده از این ظرفیت می توان فضا و فرصت مناسبی را برای فعالیت تولید کنندگان داخلی ایجاد کندتا بتوانند محصولات خود را از طریق منطقه آزاد ارس و منطقه ازاد ارمنستان به بازارهای فراملی ارسال و از این طریق نیازهای بازار روسیه را تامین کنند .
    رضائیان با تاکید بر تاثیر و نقش مستقیم افزایش صادرات در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف آن گفت: خوشبختانه تعامل لازم برای تسهیل فعالیت های اقتصادی بین ایران و ارمنستان صورت گرفته و زمینه سازی های لازم از سوی طرف ارمنستانی در حال انجام است که با نهایی شدن آنها، در آینده شاهد پیشرفت های محسوس در این حوزه خواهیم بود.

    انتشار دهنده:وحید طاهری

     photo 2017 02 04 09 38 14 - محصولات ایرانی در بازار ارمنستان به رسمیت شناخته شده است -    photo 2017 02 04 09 32 46 - محصولات ایرانی در بازار ارمنستان به رسمیت شناخته شده است -

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.