×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

diabetes2-768x511

بامردم : دکتر آتوسا رهبر با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری دیابت به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سلامت در جهان و کشور اظهار کرد: حدود ۳۵۰ میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی و پیش بینی افزایش بیش از ۲ برابری مبتلایان تا ۲۰ سال آینده، ابتلای ۹۰ درصدی مبتلایان به دیابت نوع ۲ و کاهش سن ابتلا در کشورهای در حال توسعه، نقش پررنگ آگاهی همراه با دسترسی کافی و مناسب به خدمات سلامت و داروهای ضروری همچنین اتخاذ شیوه زندگی سالم در پیشگیری و کنترل دیابت نوع ۲ لازم و ضروری است.

کارشناس مسئول آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در اکثر روزهای هفته همراه با رژیم غذایی سالم به شدت خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه ارتقای آگاهی مردم در خصوص افزایش شیوع دیابت بویژه در کشورهای با درآمد کم یا متوسط، همچنین انجام مجموعه‌ای از اقدامات خاص، موثر و مقرون به صرفه برای مقابله با دیابت شامل پیشگیری از دیابت، تشخیص، درمان و مراقبت از افراد مبتلا به آن را از جمله اهداف اصلی سازمان جهانی بهداشت در روز جهانی بهداشت ۲۰۱۶ ذکر کرد.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.