جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قدمی دیگر برای رسیدن به رویای داروی ضد پیری
    21 فروردین 1395 - 14:36
    شناسه : 3277
    0

    با کشف یکی از مواد مهم کلیدی در پدیده سالخوردگی و سالمندی، گامی دیگر به سوی خلق نوعی قرص ضد پیری که می‌تواند طول عمر انسان‌ها را تا یک دهه افزایش دهد، برداشته شده است به گزارش خبرگزاری با مردم، بر اساس یک مطالعه جدید، می‌توان با غیرفعال کردن مولکول‌های پروتئینی موسوم به جی.اس.کی-۳ که […]

    پ
    پ

    o-ANTIAGEING-facebook-768x384

    با کشف یکی از مواد مهم کلیدی در پدیده سالخوردگی و سالمندی، گامی دیگر به سوی خلق نوعی قرص ضد پیری که می‌تواند طول عمر انسان‌ها را تا یک دهه افزایش دهد، برداشته شده است

    به گزارش خبرگزاری با مردم، بر اساس یک مطالعه جدید، می‌توان با غیرفعال کردن مولکول‌های پروتئینی موسوم به جی.اس.کی-۳ که در کوتاهی عمر طبیعی نقش دارند، به طور مؤثر بر طول عمر انسانها افزود.

    آزمایشهای صورت گرفته بر مگس میوه نشان می دهد می‌توان این نوع مولکول را با استفاده از لیتیوم سطح پایین مهار کرد و عمر آن‌ها را تا ۱۶ درصد افزایش داد.

    این اکتشاف، امید به این که بتوان با لیتیوم و یا دارویی مشابه با عوارض کمتر، به نوعی قرص طول عمر بشر دست یافت، افزایش یافته است.

    دکتر خورگ ایوان کاستیلو، مؤلف برجسته در این تحقیق می‌گوید، نکته مهمِ احتمالی آن است که می‌توان با اطلاعات و آگاهی از این مولکول شروع بیماری‌های ناشی از سالخوردگی همچون آلزایمر، دیابت، سرطان و پارکینسون را عقب انداخت.وی ضمن ابراز خرسندی درباره کشف جی.اس.کی-۳ گفت: «این ممکن است به این معنا باشد که می‌توان در آینده‌ای نزدیک با آغاز روند مداوا و درمان در میانسالی، از انواع بیماری‌های مرتبط با افزایش سن پیشگیری کرد. به نظر من این موضوع حتی از امکان افزایش طول عمر، مهیج تر است.»

    این دکتر محقق در عین حال امکان دستیابی به قرص ضد پیریِ مرتبط با جی.اس.کی-۳ را در ده سال آینده بعید دانست و گفت، شاید این امکان چند دهه دیگر محقق شود؛ با توجه به این که به نظر می‌رسد بتوان عمر انسان را حدود هفت تا ده سال افزایش داد.

    محققان هم اینک قصد دارند با آزمایش بر روی حیوانات پیچیده تر همچون موش، به دانش و اطلاعات بیشتری درباره جی.اس.کی-۳ دست یابند.

    پرس‌تی‌وی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.