×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

635359329230107255-1

مساله حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر در حالی در مجلس مطرح شده که به گفته اعضای کمیسیون تلفیق درآمد بالای ۳۵ میلیون در سال و شغل افراد معیار حذف یارانه‌هاست. اما معاون رفاه وزارت تعاون از معیارهای دیگری برای حذف خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری با مردم، کمیسیون تلفیق در مصوبه خود اعلام کرده همه افراد سه دهک بالای جامعه و شاغلان شش گروه شغلی به شرط آنکه درآمد بالای ۳۵ میلیون در سال داشته باشند از لیست یارانه حذف می‌شوند. اما اکنون احمد میدری از معیارهای دیگری برای حذف خبر داده است. معیارهایی که علیرضا عبدالله‌زاده، از کارشناسان مطلع حوزه رفاه هم آنها را اعلام می‌کند.

بر این اساس مهمترین معیار حذف یارانه‌ها داشتن خودرو، معامله ملکی، محل سکونت افراد و شغل آنان است. علیرضا عبدالله‌زاده گفته بانک‌ اطلاعات خانوار به نام پایگاه داده ایرانیان وجود دارد که حاصل جمع‌آوری اطلاعات ۴۰ پایگاه داده دیگر است. در این پایگاه همه اطلاعات خانوار مانند نوع خودرو، معاملات ملکی، سفرهای خارجی، شغل و … ثبت شده و مبنای حذف قرار یارانه خانوارها قرار می‌گیرد.

احمد میدری هم از همین معیارها خبر داده و گفته خط قرمز سرکشی به دارایی خانوارها حساب بانکی افراد است که رئیس جمهور دستور داده اجازه سرکشی به آن را نداریم و به همین دلیل جزو معیارهای حذف محسوب نمی‌شود.

البته کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای که برای حذف یارانه ۲۴ میلیون نفری به مجلس فرستاده، عنوان کرده خانوارهایی که افراد تحت تکفل آنها بیش از ۵ نفر است با هر سطح درآمدی باید از دریافت یارانه بهره‌مند شوند.

هفت صبح

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.