×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

جعفرزادهنماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اصولگرایان چاره‌ای جز پذیرفتن آقای لاریجانی به عنوان رهبری جریان اصولگرایی در مجلس دهم ندارند حتی اگر رأی ممتنع بدهند رقیب برنده می‌شود

به گزارش خبرگزاری با مردم، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره تحرکات کمیته هفت نفره اصولگرایان برای هدایت امور در مجلس دهم و رایزنی‌های این کمیته با علی لاریجانی، رئیس کنونی مجلس نهم، اظهار کرد: این تحرکات بیشتر جنبه ابراز وجودی داشت، چون هنوز فراکسیونی تشکیل نشده است و حتی این کمیته مورد اعتراض اصولگرایان در بیرون از مجلس است.

وی افزود: در مجموع من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و از آن استقبال می‌کنم. کار بسیار خوبی است. وجود تضارب آرا در مجلس مثبت است و موجب رشد و تعالی در مرحله تقنینی می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: درباره اینکه آقای لاریجانی همکاری و همیاری خواهد داشت یا نه؟ باید بگویم کسی منکر اصولگرایی آقای لاریجانی نیست، بزرگترین اشتباه منتسبان به جریان اصولگرایی کنار گذاشتن آقای لاریجانی بود. همان اشتباه باعث شد که شکست را در اردوگاه اصولگرایان رقم بزند.

وی، ادامه داد: آمدن به سمت آقای لاریجانی دو تفسیر دارد؛ یکی اینکه اصولگرایان طناب دیگری پیدا نکردند و مجبور شدند به آقای لاریجانی روی بیاورند، و دیگر اینکه اصولگرایان متوجه اشتباه خود شدند. در هر دو صورت چاره‌ای جز پذیرفتن آقای لاریجانی به عنوان رهبری جریان اصولگرایی در مجلس دهم ندارند. البته در این میان اصولگرایان رهروان ولایت انتظار دارند که لاریجانی رهبری این فراکسیون را کماکان داشته باشد.

جعفرزاده در پاسخ به این سؤال که «آیا ممکن است پیشنهاد ریاست فراکسیون اصولگرایان به لاریجانی داده شود و از آن طرف قول داده شود که به ریاست مجلسی آقای لاریجانی رأی موافق بدهند؟»، گفت: اصولگرایان چاره‌ای جز رأی دادن به آقای لاریجانی ندارند، حتی اگر رأی ممتنع بدهند رقیب برنده می‌شود. آقای لاریجانی اصولگرایان و رهروان را دارد و انتظار داریم که آقای لاریجانی به کار خودش ادامه دهد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه «آقای لاریجانی مرزشان را با تندروهای اصولگرا مشخص کردند، اما آقایانی که رهبری این جریان را پیش می‌برند از طیف تندرو هستند، آیا آقای لاریجانی با اینها همکاری می‌کند؟»، تأکید کرد: آنچنان تندرویی در مجلس دهم نخواهیم داشت چراکه یک بخشی رأی نیاوردند، یک بخشی ثبت‌نام نکردند، بخشی هم تجدیدنظر خواهند کردند. بنابراین ما چیزی به عنوان تندروی نخواهیم داشت.

این نماینده مجلس در پایان در پاسخ به این پرسش که «به نظرتان آقای لاریجانی از این مطمئن نیست که اصولگرایان برای اینکه رقیب پیروز نشود به او رأی خواهند داد و دیگری نیازی به رایزنی با اصولگرایان ندارد؟»، گفت: آقای لاریجانی بسیار متعهد و عاقل است. جریان اصولگرایی به آقای لاریجانی کم‌لطفی کرد، اما آقای لاریجانی آدم فرصت‌طلبی نیست که بخواهد با جریان اصیل اصولگرایی ناجوانمردانه برخورد کند.

انتهای خبر/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.