جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جای نشر جوابیه علیه حسنی و حسینی ” پنجره های شکسته ” شهر رشت را دریابید!
    17 بهمن 1395 - 23:05
    شناسه : 33736
    0

    آقای ” ظاهر قدم ” سفسطه بازی نکنید (لطفا) جای نشر جوابیه علیه حسنی و حسینی ” پنجره های شکسته ” شهر رشت را دریابید! اختصاصی بامردم | قاسم خوش سیما راستش وقتی همین امروز جوابیه شهردار رشت در خصوص اظهارات آقای حسنی – نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی – مبنی بر اتفاقات […]

    پ
    پ

    آقای ” ظاهر قدم ” سفسطه بازی نکنید (لطفا)

    جای نشر جوابیه علیه حسنی و حسینی ” پنجره های شکسته ” شهر رشت را دریابید!

    اختصاصی بامردم | قاسم خوش سیما

    راستش وقتی همین امروز جوابیه شهردار رشت در خصوص اظهارات آقای حسنی – نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی – مبنی بر اتفاقات رخ داده در جریان برف اخیر را در فضای مجازی مطالعه می کردم، اندک امیدی که برای اصلاح امور شهری زادگاه مادری ام داشتم کمرنگ شد و تقریبا مطمئن شدم با این ادبیات مدنی و چنین فضای مسمومی، لااقل تا اطلاع ثانونی و اعمال خانه تکانی های اساسی، بلدیه شهرم رنگ عقلانیت مبتنی بر تخصص، تعهد و فارغ از تعلقات تکنوکراتی را به خود نخواهد دید و انتظار اصلاحات واقعی در بدنه ی آن کهنه دستگاه اجرایی تقریبا سرابی بیش نیست.
    اما آقای شهردار، تحت هیچ عنوان شما را باعث و بانی فلاکت های شهر رشت نمی دانم و به بدنه ی کارشناسی و کارکنان صادقتان احترام می گذارم اما قبل از آن عنوان نمایم که بنده نه طرفدار حسنی هستم، نه به حسینی رای داده ام، نه حرف های خطیبانی را تائید و تکذیب می کنم و نه هیچ خط و ربط سیاسی دارم بلکه دردم به عنوان یک شهروند عادی شهر آن است که:
    1.چه اتفاقی پیش آمده که از بین هزار هزار انتقادی که از ” مدیریت هیجان محور شهر رشت ” می شود جنابعالی تنها به موردی پاسخ دادید که حسنی نامی از قطعی برق شهر نالیده است که در حیطه وظایف شهرداری نبوده و حق با شماست.
    2.شهردار عزیز، سوز و گداز اثر گذاشته، بر کالبد و روح و روانتان در تک تک واژه های نوشته تان مشهود است و امیدوارم درک کنید که در روح و روان آن کارگر نارنجی پوش چه میگذرد وقتی مانند برخی نجومی بگیران خیال آسوده ای ندارد بلکه به عنوان یک ” کف اقیانوس بگیر ” ضجه می کشد که ماههاست حقوق نمی گیرد ولی جنابعالی در همین مورد نیز سفسطه می کنید.
    3.برادر خوبم بنده با شما هم پدر کشتگی ندارم. رشت یکی از مستعدترین جلگه های جهان جهت تولید و تکثیر انواع گونه های گیاهی و جانوری عالم است. شهردار محترم، درمان زاغه نشینی شهر در چهار گوشه ی این آبادی بزرگ پیشکش، شما برای فضای سبز ارزان آن چه کرده اید؟ ارزان در مقایسه با کویر شیراز که دار و درختان آن شهر زیبا، سالانه به میلیاردها تومان آب مصرفی نیاز دارند تا زنده بمانند اما در ولایت من و شما روی شیروانی هایمان نیز گیاه روییده است.
    4.بدون توجه به نظر مردم، مرکز شهری را – تحت عنوان پیاده راه فرهنگی – اصطلاحا جراحی پلاستیک کرده اید که کالبدش در پیرامون شهر به بیماری ” سرطان بی توجهی ” مبتلا شده است. رودخانه هایش به عنوان مظهر زنده بودن شهر بوی تعفن و بافت فرسوده آن بوی گالش های عصر مظفرالدین شاه می دهند.
    5.عزیز بزرگمهر، اینکه حسنی و حسینی چه کرده اند، اصلاح طلبان به چه کسی رای می دهند، تهدید به پایین کشیدن و یا بالا کشیدن کنید در شرح وظایف سازمانی شهرداری – با هزاران مشکل – نیست و بدانید شما شهردار کلان شهری هستید که این روز ها با نیم متر برف فلج شده و برخی متولیان شهری به درد افکار و گفتار دچار شده اند. شهر مانده است و چند نارنجی پوش گرفتار که شب هنگام با صورتی خجالت زده به خانه ای می روند که صاحب خانه، ماههاست در کوچه های زندگی منتظر ستاندن کرایه خانه کمین آبرویشان را کرده است و نگاه کودکانشان به صورت یخ زده، دستان کبود و زمختشان است.
    6.ثابت عزیز، استفاده از اصطلاح ” گل واژه ” مناسب شآن شما هم نیست و بدانید با همه ی گلایه های طبیعی که از حسنی ها و حسینی های پیرامونمان داریم، ایشان چکیده و حاصل دموکراسی و محصول فکر و اندیشه گیل مردان و گیل زنان این شهرند و توهین به آنها در حقیقت توهین به تمدن مبتنی بر دموکراسی است که خیلی ها تنها اسمش را می دانند و فکرشان یارای تجزیه و تحلیل مفاهیم آنرا ندارد.نمایندگان مجلس شورای اسلامی به استناد سخنان رهبر فرزانه نظام، وام دارهیچ شخص،گروه و جناحی نیستند که اگر در معنا اینگونه باشد کلاهمان پس معرکه است.
    7.برخلاف خیلی ها که عقیده دارند شهردار رشت داری صلاحیت این کار نیست بنده – تنها به عنوان یک شهروند – اعتقاد دارم شما مانند آقای ” فلانی نژاد ” باید لااقل بیست سال بمانید تا خرابی های ایجاد شده را سامان ببخشید. قلب شهر از طپش افتاده است، نان برای خوردن ندارد اما برایش پیاز آورده ایم تا اشتهایش باز شود.
    9.قدم جان، چه اتفاقی افتاده که خیلی های شهر از مدیریت شهری گله و ناله می کنند و صدای آلاف اولوف خلق به آسمانها رفته است؟ یا شما و یا همان خیلی ها، بالاخره یکی از ایندو زیادی راست نمی گویید و باید حقیقت ماجرا مشخص گردد.

    10.بازهم می گویم شما ” تنها ” وارث برخی سوء مدیریت های شهری این بلادید و مقصر اصلی من هستم که به طور غیر مستقیم در انتخابم دقت لازم را نکرده ام.چهل سال است چهره شهر من به عنوان عروس ایران زمین تغییر نکرده و به پیری زود رس گرفتار آمده است. سیستم حمل و نقل عمومی درستی نداریم،علم آمایش منطقه ای هیچ جایگاهی در مدیریت شهری ندارد، شکاف معنا داری میان شهردار و برخی اعضای شورای شهر وجود دارد و هزار درد بی درمان دیگر که واگویه کردنشان در این فرصت کوتاه نمی گنجد.
    به تیتر مقاله باز می گردیم.نظریه ” پنجره شکسته ” نظریه‌ای است در جرم‌شناسی و نشان دهنده‌ی میزان اختلال شهری، خرابکاری و اثر آن بر افزایش جرم و رفتارهای ضد اجتماعی است. جایی که بیان می کند نظارت و نگهداری محیط های شهری در یک وضعیت خوب، از خراب‌ کاری بیشتر و همچنین تشدید جرم‌های جدی‌تر جلوگیری می کند. نظریه پنجره ی شکسته یک نظریه معروف در حوزه ی جرم شناسی است که در سال 1982 توسط دو دانشمند آمریکایی بنام های ” جیمز کیو ویلسون و جرج ال کلینگ ” مطرح شد و می گوید فرض کنید تعداد کمی از پنجره های یک ساختمان شکسته باشد، اگر آن پنجره ها برای مدت طولانی درست نشوند، خرابکاران میل بیشتری برای شکستن دیگر پنجره ها پیدا می کنند و تعداد بیشتری از آنها را می شکنند. اگر این وضع ادامه پیدا کند، پس از مدتی ساختمان کاملا متروکه خواهد شد و به تصرف خرابکاران در خواهد آمد.
    برادر خوبم روز گذشته که با بلوز سرخرنگ، سوار بر خودروی زانتیای سفید رنگ بودید دلم سوخت که چرا باید غمباد اوضاع شهر بحران زده ام اینگونه باشد که جای برنامه ریزی برای آینده، مدام از گذشته ای حرف بزنیم که بدجور در آن گرفتار آمده ایم و توصیه بنده به عنوان یک شهروند به جنابعالی آن است که با حفظ تمرکز خود، دوری از سفسطه بازی وسیاسی کاری، با اتکال به قدرت پروردگار علیم، کارتان را انجام دهید و شعور مردم را محترم بدانید.
    و کلام آخر اینکه جناب آقای شهردار وارد بازی های سیاسی نشوید و آگاه باشید که شهرداری تنها یک دستگاه خدماتی محض است که تاریخ هیچگاه ” پایان کارش ” را امضاء نخواهد کرد.


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.