×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

روحانی

رییس جمهور گفت: موضوع افراطی‌گری، اختلاف بین فرق و مذاهب، و تروریسم، سه خطر عمده‌ای است که جهان اسلام و منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بامردم؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری که پس از مراسم امضاء سندهای همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان برگزار شد با اشاره به توافق نظر طرفین ایرانی و قزاقستانی، اظهار کرد: ایجاد و ثبات امنیت در افغانستان، عراق و سوریه و پایان جنگ در یمن، و البته مدنظر قرار دادن راه حل‌های سیاسی در این رابطه در مذاکرات میان ایران و قزاقستان مورد توافق دو طرف بود.

وی با اشاره به این که اجلاس سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی در استانبول، هفته جاری برگزار می‌شود گفت: در اجلاس سران، در مورد این موضوع تبادل نظر داشتیم و هر دو کشور اعتقاد دارند صدایی که از این کنفرانس باید به گوش جهان برسد، صدای وحدت و اتحاد، همکاری اسلامی باید باشد.

روحانی با اشاره به این که از ۲۵ سال پیش که استقلال قزاقستان اعلام شد تا امروز روابط دو کشور رو به توسعه و گسترش بوده و قزاقستان برای ما به عنوان کشوری دوست، مسلمان و همسایه حائز اهمیت است، تصریح کرد‌: دولت قزاقستان در دوران تحریم و مذاکرات هسته‌ای به عنوان یار جمهوری اسلامی ایران بود. دو دور مذاکرات در قزاقستان ترتیب داده شد و در دوران اجرای برجام، قزاقستان با ارسال ۶۰ تن کیک زرد، به ایران کمک خوبی در اجرای برجام کرد.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به اینکه مجموعا ۶۶ سند تفاهم و همکاری بین ایران و قزاقستان در بخش‌های خصوصی و دولتی به امضاء رسیده که نقطه عطفی در روابط دو کشور محسوب می‌شود، افزود: با شروع همکاری بانک‌های مرکزی دو کشور و اقدامات کارگزاری بانک‌ها و همچنین تسهیل روابط در روادید برای بازرگانان ایران، جهت رفت و آمد در قزاقستان و حمایت دولت از بخش خصوصی قدم‌های مهمی در روابط اقتصادی دو کشور برداشته شده‌ است.

روحانی با اشاره به این که همکاری‌های خوبی در زمینه‌ی کشاورزی امنیت غذایی پایدار و فعالیت مدنی بین دو کشور ایجاد شده است، گفت:‌ اقدامات لازم در مسیر تجارت آزاد بین دو کشور و تعرفه‌های ترجیحی برای روابط ایران و آسیا قدم‌های مهمی در حوزه‌ی اقتصاد محسوب می‌شوند.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه در ملاقات‌های خصوصی و عمومی مسئولان دو کشور علاوه بر توسعه روابط در حوزه‌ی کشاورزی و تجاری به همکاری‌های علمی و فرهنگی و فناوری، ارتباطات نزدیک تاکید شده است، خاطر نشان کرد: موضوعات نفت و گاز و پتروشیمی و سوآپ نفت خام و فرآوردهای نفتی جزو مواردی بودند که دو کشور با هم تفاهم داشتند.

روحانی همچنین به همکاری‌ها در بخش حمل و نقل و ارتباط راه آهن میان ایران و قزاقستان اشاره کرد و گفت: همکاری دو کشور در زمینه‌ی دریای خزر، مسایل زیست محیطی، حمل و نقل دریایی، توریسم، و مساله‌ی رژیم حقوقی دریای خزر، جزو مواردی بود که در مذاکرات دو طرف مورد تبادل نظر قرار گرفت.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.