پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تولید ۱۸ هزار تن چای در گیلان
    26 فروردین 1395 - 8:43
    شناسه : 3518
    1

    رئیس اتحادیه بازرگانان و صادرکنندگان گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار تن چای تولید در استان تولید شد گفت: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب تولید چای به اندازه کافی پیش‌بینی می‌شود. به گزارش خبرگزاری بامردم، قاسم رضائیان در گفتگویی، در مورد وضعیت تولید چای در گیلان، اظهار داشت: ۹۵ […]

    پ
    پ

    قاسم رضاییان

    رئیس اتحادیه بازرگانان و صادرکنندگان گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار تن چای تولید در استان تولید شد گفت: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب تولید چای به اندازه کافی پیش‌بینی می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری بامردم، قاسم رضائیان در گفتگویی، در مورد وضعیت تولید چای در گیلان، اظهار داشت: ۹۵ درصد چای کشور در گیلان تولید می‌شود و همه گیلانی‌ها در هر کجا که هستند باید کمک کنند تا این محصول حفظ شود.

    وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار تن چای تولید کردیم، افزود: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب تولید چای به اندازه کافی پیش‌بینی می‌شود.

    رضائیان به مشکلات صنعت چای در گیلان اشاره کرد و عنوان کرد: واحدهای تولیدی تنها با ۱۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و صنعت چای خود یک سرمایه بزرگی است و امیدواریم دولت با تعرفه واردات آن را مدیریت کند.

    وی با بیان اینکه بعضی از باغ‌های چای گیلان به بیماری نماتد مبتلا هستند، بیان کرد: کودهای بدون مطالعه به باغ‌ها داده می‌شود و سازمان چای به‌عنوان متولی به چه میزان جلوی آن را گرفته است.

    رضائیان با بیان اینکه بهای برگ سبز چای نسبت به سایر محصولات عقب است و اضافه شدن برگ سبز چای نیز تنها راه حل مشکل نیست، خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم که این محصول را که تنها قسمتی از آن در استان باقی مانده است را حفظ کنیم.

    نماتد مولد زخم ریشه که انگل داخلی و مهاجر ریشه چای است با ورود به داخل ریشه و تغذیه از ‌آن باعث از بین رفتن ریشه‌های مویی، کوچک شدن بوته و در نهایت کاهش برگ سبز چای می‌شود./ تسنیم

     

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.