×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

رضا علیزاده - شناسایی سه حفار غیرمجاز میراث فرهنگی گیلان - اخبار گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ضمن اعلام بازداشت سه حفار غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان املش، از تشدید برخورد با تعدی به میراث فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده در این رابطه تاکید کرد که یگان حفاظت میراث فرهنگی برای بهبود خدمات حفاظتی در سایت ها و محوطه های تاریخی، نیازمند اجرای قوانین حمایتی است.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید پایه های گردشگری را بعنوان صنعتی جوان مستحکم کرده، بر لزوم مشارکت برای حفظ میراث فرهنگی ارزشمند تاکید و اضافه کرد: حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی، موجب توسعه گردشگری و حفظ هویت می شود.
وی در رابطه با دستگیری حفاران غیر مجاز املش گفت: مجرمانی که قصد حفاری به قصد بدست آوردن اشیاء عتیقه در یکی از روستاهای املش را داشتند، به همت ضابطان پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی این شهرستان دستگیر شدند.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش واصله از مخبران محلی به ضابطان یگان حفاظت املش مبنی بر وقوع حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای این شهرستان، بلافاصله اکیپی متشکل از ضابطان خاص قضایی این یگان و ماموران پاسگاه انتظامی منطقه به محل وقوع جرم اعزام شدند.
علیزاده افزود: در جریان اجرای کشیک های شبانه در حوالی صحنه وقوع جرم ، سه تن از حفاران غیرمجاز در حین ارتکاب جرم دستگیر و هر سه متهم پس از تهیه صورتجلسه و تکمیل فرم بازجویی روانه بازداشتگاه شدند.
وی گفت: چندی پیش نیز گورستان قدیمی در سیاهکل از شر حفاران غیرمجاز درامان ماند و عوامل حفاری غیرمجاز یکی از گورستان های قدیمی این شهرستان ، به همراه ابزارآلات جرم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
یک هزار و ۵۰ اثر تاریخی از بین دو هزار و ۳۰۰ اثر شناسایی شده میراث فرهنگی استان گیلان، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


 منبع: ایرنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.