پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • blank
    26 فروردین 1395 - 19:58
    شناسه : 3577
    0

    گروه های زیادی در موزیك ایران پا گرفته‌اند كه حتی آغاز موفقی هم داشته اند اما فقط برخی از باندهای موسیقی كه موفق و فعال عمل كرده‌اند. به گزارش خبرگزاری بامردم؛ در سالهای اخیر بازار موسیقی ایران رونق بیشتری گرفته است كه البته در این میان كمك و حمایت وزارت ارشاد اسلامی و استقبال مردم […]

    پ
    پ

    گروه های زیادی در موزیك ایران پا گرفته‌اند كه حتی آغاز موفقی هم داشته اند اما فقط برخی از باندهای موسیقی كه موفق و فعال عمل كرده‌اند.

    به گزارش خبرگزاری بامردم؛ در سالهای اخیر بازار موسیقی ایران رونق بیشتری گرفته است كه البته در این میان كمك و حمایت وزارت ارشاد اسلامی و استقبال مردم به خصوص در قشر جوان تهران و شهرستانها تاثیری به سزایی داشته است، حال در این بین عده ای گروهایی را تشكیل داده و به این صورت فعالیت خود را پی گرفته‌اند ، امروزه در سیستم های مدیریتی و سازمانی عباراتی مانند كار تیمی و گروهی نقش مهم و سازنده ای در موفقیت های سازمانی دارد. این مساله نه تنها در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و ورزشی بلكه در عرصه های هنری هم نمایان است. این سالها گروه های زیادی در موزیك ایران پا گرفته اند كه حتی آغاز موفقی هم داشته اند اما همه آنها به نتیجه خوبی نرسیدند و همه‌ی آنها هم عمر طولانی نداشته اند كه ما در این گزارش به بررسی، برخی از باندهای موسیقی كه موفق و فعال عمل كرده‌اند، می‌پردازیم:
    گروه آریان
    آریان اولین گروهی است كه پس از انقلاب اسلامی به صورت رسمی نخستین گام را در این نوع سبك از موسیقی برداشت،این گروه با دو خواننده اصلی (علی پهلوان، پیام صالحی) شروع به كار كرد كه در پشت این نواها آوازی از خانم ها به عنوان همخوان شنیده می شد ، یكی از نكات قابل توجه در این گروه حضور محمدرضاگلزار به عنوان گیتاریست بود كه بعد از مدتی این گروه را ترك كرد و بر روی بازیگری متمركز شد كه شاید همین موضوع یكی از دلایل افت سطح كیفی این گروه شد . گل آفتاب گردون یكی از محبوب ترین آلبوم های این گروه بوده است كه در بین مردم جایگاه خوبی پیدا كرد اما آنها در سال ٩٣ با انتشار آلبوم “خداحافظ” به كار خود پایان دادند البته در این چند سال اخیر بسیار كم فروغ تر از سالهای ابتدایی خود ظاهر شدند.
    گروه سون
    این گروه از سال ٧٧-٧٨ كارشان را به صورت حرفه ای شروع كردند ولی به صورت رسمی از سال ٨٤ با قطعه “ستاره ” شناخته شدند، سون یكی از نمونه های شاخص و مطرح این گونه باندهاست كه در این سالها قدرت و استحكام خود را حفظ كرده اند و توانسته اند عاشقانه هایی را در این سالها منتشر كنند كه جایگاه خوبی در میان مردم داشته باشد .شروع كار این سه نفر از یك رفاقت و آشنایی بوده است كه پیش از این هركدام به طور جداگانه كار انفرادی داشته اند اما احترام به سلایق یكدیگر  باعث شده است كه در یك كار تیمی هم موفق عمل كنند.
    گروه چارتار

    آرش فتحی آهنگساز ، احسان حائری ترانه سرا،آیین احمدی فر تنظیم كننده و آرمان گرشاسبی خواننده، در سال ١٣٩٠ دور هم جمع شدند و گروه موسیقی “چارتار”را تاسیس كردند.

    ویژگی مهم افراد این  گروه جوان بودنشان است ، مشهورترین قطعه ای كه در فضای مجازی داشته اند “باران تویی” بود كه هوادارانشان آن را دائم زمزمه می كردند ، یكی از دلایل موفقیت  این گروه این است كه همه اعضای چارتار صرفا علاقه شخصی خودشان را ارایه نمی دهند و سعی می كنند با هم به تعامل برسند . گفتنی است كه آلبوم “بارون تویی” یكی از پرفروشترین آلبوم های موسیقی هم بوده است.
    گروه داركوب
    داركوب یك گروه شناسنامه دار است كه تمامی اعضای آن هنرمندان تحصیل كرده عرصه موسیقی هستند كه موسیقی را به خوبی می شناسند و به نوعی از بزرگان پاپ كشورمان در زمینه نوازندگی هستند، البته حضور “حامد بهداد” و “مهران مدیری” در مقطعی از زمان در این گروه جذابیت هایی را برای مخاطبان ایجاد كرد، امید حاجیلی نیز نوازنده  ترومپت در این گروه است كه به طور جداگانه در زمینه خوانندگی هم فعالیت دارد و حضور این افراد بر محبوبیت این گروه افزوده است.
    گروه رستاك
    یكی از گروه های موسیقی ایرانی كه فعالیت خود را از تابستان سال ٧٦ آغاز كرده است، این گروه با الهام از عناصر شنیداری موسیقی بومی ایران و با رویكرد به گونه ای از موسیقی  توانسته است با انواع قوم ها و ملیت ها در ایران ارتباط پیدا كند و به نظر می رسد كه این یكی از عوامل موفقیت این گروه است به دلیل اینكه ما در كشورمان دارای فرهنگ های متعدد و متنوعی هستیم كه این گروه با تاثر از همین فرهنگ ها توانسته است جمع كثیری را به خود جذب كند و تجربه جدید و نویی را در این زمینه انجام دهد.
    بنابراین قبل از هر نگاه تخصصی به نوع موسیقی ای كه ساخته و منتشر می شود باید ما به معنای واقعی كار گروهی انجام دهیم و درك درستی از هدف خود داشته باشیم و بدانیم كه همیشه و همه جا اختلاف نظرها وجود دارد و فقط باید به درستی مدیریت شوند كه باعث تنش نشوند و زمانیكه یك موسیقی چه به صورت انفرادی و یا گروهی درست و صحیح ارائه شود شنونده را جلب خواهد كرد ،البته در بعضی موارد وسوسه ی شهرت و مسائل مادی باعث می شود كه افراد تصمیم بگیرند كه به صورت تكی و انفرادی كار كنند و تنها خود در راس امور و تصمیم گیریها قرار بگیرند ولی باید توجه داشت كار گروهی سختی های خاص خود را دارد و باید همه ی سلایق و علایق در نظر گرفته شود.
    گزارش از عاطفه نوذری
    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.