جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41450 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بزرگداشت زنده یاد استاد شمس معطر در لاهیجان برگزار شد + تصاویر
    09 اسفند 1395 - 14:28
    شناسه : 39469
    0

    مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد محمد شمس معطر از شاعران اهل بیت (ع)شهرستان لاهیجان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد. به گزارش «بامردم»، این ویژه برنامه به همت انجمن ادبی حزین لاهیجی ،با حضور خانواده زنده یاد محمد شمس معطر،جمعی از شاعران و دوستداران شعر و ادب در روز یکشنبه 8اسفند […]

    پ
    پ

    مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد محمد شمس معطر از شاعران اهل بیت (ع)شهرستان لاهیجان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

    به گزارش «بامردم»، این ویژه برنامه به همت انجمن ادبی حزین لاهیجی ،با حضور خانواده زنده یاد محمد شمس معطر،جمعی از شاعران و دوستداران شعر و ادب در روز یکشنبه 8اسفند از ساعت 17الی 19عصر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.
    در ابتدای مراسم نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان طی سخنانی گفت: یکی از افتخاراتم آن است که در فرهنگ و ارشاد با هنرمندان در ارتباط بوده و با انها به گفتگو می نشینم . استاد شمس معطر از روسای انجمن ادبی و از هنرمندان فاخر شهرستان لاهیجان بود که هیچگاه ارتباطش را با جامعه هنری قطع نکرد.
    وی درادامه افزود: هشت انجمن و شورا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان فعال است و اداره با نظارت بر عملکرد و نیز مساعدت در انجام برنامه ها با آنها همکاری می نماید. نادری در پایان خواستار تعامل بیشتر هنرمندان در شکل گیری اتفاقات و رویدادهای فرهنگی و هنری در شهرستان شد.
    در ادامه این محفل عرفانی عباس مهری آتیه،شجاع الدین طایفه در خصوص فعالیتهای ادبی زنده یاد شمس معطر سخنانی را ایراد کردند.
    محمد شمس معطر، متولد مهر سال 1320 در لاهیجان و بازنشسته اداره پست این شهر بود. از او کتاب “بر سبز آبی مرداب” در زمان حیاتش و کتاب‌های”رویای نارنجی”و “دلشوره های دیرهنگام ” بعد از فوتش به همت فرزندانش به چاپ رسید. از او همچنین دو نوار کاست محلی از منظومه های بلند گیلکی با نامهای «یادواره مظفری»و «حاجی گول»با صدای خودش به جا مانده است.
    وی دبیر انجمن ادبی حزین لاهیجی بود و سال‌ها با استاد فریدون پوررضا و امیر زیباکناری در زمینه موسیقی و شعر به همکاری می‌پرداخت.
    شمس معطر در طول فعالیتش موفق به دریافت جایزه و کسب رتبه برتر در جشنواره‌های مختلفی، از جمله جشنواره سیره نبوی و علوی، دومین جشنواره شعر گیلکی، جشنواره شعر شور محرم، جشنواره شعر یک آسمان ستاره و … شد.
    این شاعر غزلسرای لاهیجانی روز دوشنبه 5 اسفند 1387 به علت بیماری دیار باقی را وداع گفت و پیکر پاکش در مزار آقا سید محمد یمنی لاهیجان به خاک سپرده شد.
    در پایان برنامه بزرگداشت ،کتاب شعر «دلشوره های دیرهنگام» از شاعر فقید به تمامی حضار اهداء گردید.
    زنده یاد استاد شمس معطر در لاهیجان برگزار شد 1 - بزرگداشت زنده یاد استاد شمس معطر در لاهیجان برگزار شد + تصاویر - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان زنده یاد استاد شمس معطر در لاهیجان برگزار شد 2 - بزرگداشت زنده یاد استاد شمس معطر در لاهیجان برگزار شد + تصاویر - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.