×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

photo 2017 02 27 22 37 34 1 - صدای رسای دانش آموزان هستیم | برای حل مشکلات دانش آموزان به مسوولین راهکار می دهیم - فاطمه دادرس

شنیدن کلماتی مثل انتخابات و مجلس انسان را به یاد مهمترین تصمیمات برای سرنوشت کشور می اندازد. امروز سخن از مجلسی داریم که با مسائل تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش و ارتقاء فعالیت های آموزشی و پرورشی سر و کار دارد.

به گزارش «بامردم» ، مجلس دانش آموزی نهادی است که از سال ۸۰ و براساس آئین نامه شورای عالی آموزش و پرورش شکـل گـرفت. این مجلس ۱۵۰ نماینده دارد که هر ۲ سال یک بار از میان دانـش آموزان سراسر کشور و با برگزاری انتخابات سراسری ۳ مرحله‌ای در سطح مدارس، مناطق آموزش و پرورش و استان‌ها برگزار می‌شود. مجلس دانش آموزی ۱۵۰ نماینده دارد که ۴ کرسی این مجلس به نمایندگان دانش آموزان استان گیلان اختصاص دارد. و اما آشنایی بیشتر با مجلس دانش آموزی در گفتگوی اختصاصی رسانه خبری تحلیلی « بامردم » با فاطمه دادرس یکی از نمایندگان استان گیلان در مجلس دانش آموزی:

 

با سلام ، لطفاً خودتان را معرفی کنید

بنده فاطمه دادرس هستم متولد نهمین روز از نهمین ماه سال ۱۳۷۸، دانش آموز پایه دوازدهم دوره متوسطه دوم دبیرستان توحید شهرستان لاهیجان

ابتدا از نحوه راهیابی خود به مجلس دانش آموزی بفرمایید و بفرمایید که با چه هدفی در انتخابات مجلس دانش آموزی شرکت کردید؟

 بنده با مجلس آشنایی نداشتم و پس از انتخاب در مدرسه به عنوان نماینده برای انتخابات شهرستانی رفتم و در حالی که اصلا فکرش را نمیکردم بعنوان نماینده شهرستان انتخاب شدم که پس از آن با مطالعه و تحقیق فراوان با اهداف مجلس آشنا شدم. پس از مدتی به مرحله استانی انتخاب نمایندگان مجلس دانش آموزی راه یافتم که در جلسه ای که با حضور نمایندگان راه یافته و مسوولین سازمان دانش آموزی برگزار شد در ۶ دقیقه نطق اهدافی را که داشتم ارائه کردم و مجددا توانستم در آن جلسه نیز بعنوان یکی از ۴ نماینده استان انتخاب شوم.

5111651 352 - صدای رسای دانش آموزان هستیم | برای حل مشکلات دانش آموزان به مسوولین راهکار می دهیم - فاطمه دادرس

کمی درباره خود مجلس برایمان بگویید. دقیقا وظیفه شما در مجلس دانش آموزی چیست؟

مجلس دانش آموزی یک نهاد ملی دانش آموزی است که متشکل از ۱۵۰ دانش آموز (۷۵ دانش آموز پسر و ۷۵ دانش آموز دختر) بوده و  دوره های آن دو ساله می باشد که این دوره هشتمین دوره مجلس دانش آموزی است. مصوبات مجلس دانش آموزی پس از ارسال به شورای عالی آموزش و پرورش در صورتی که شورا آن را تصویب کند به مدارس جهت اجرا ابلاغ می شود.

دانش آموزان عزیز بدانند که ما صدای رسای آنها هستیم و یکی از وظایف ما رساندن نظرات ، پیشنهادات و انتقادات دانش آموزان به مسئولین است.

از اینکه بعنوان یکی از ۴ نماینده دانش آموزان استان گیلان در مجلس دانش آموزی هستید چه احساسی دارید؟

یکی از افتخارات بنده افتخار خدمتگزاری دانش آموزان استان گیلان است. مسئولیت سختی است زیرا ما سوگند خوردیم که به دانش آموزان کشور خدمت کنیم و به شخصه احساس خوبی دارم که چنین افتخاری نصیب من شد امیدوارم بتوانم خادم خوبی برای دانش آموزان عزیز باشم.

عمده ترین مسائلی که در مجلس دانش آموزی مطرح میشود چیست؟

خب همانطور که از اسم مجلس مشخص است مسائل مربوط به دانش آموزان عمده صحبت های ماست. ما چون در بین دانش آموزان هستیم بهتر مسائل و مشکلات آنها را درک می کنیم و از آنجایی که جوانان ذهن پویایی دارند بهتر می توانند برای حل مشکلات به مسئولین راهکار دهند. یکی از وظایف ما در مجلس دانش آموزی ارائه راهکار به مسئولین جهت حل مشکلات دانش آموزان است.

jpg - صدای رسای دانش آموزان هستیم | برای حل مشکلات دانش آموزان به مسوولین راهکار می دهیم - فاطمه دادرس

آیا مانند مجلس شورای اسلامی مصوباتی هم دارید؟ اگر دارید نمونه هایی از مصوبات اخیر را بفرمایید.

ما در هر دوره سندی تدوین می کنیم مثل سند عدالت آموزشی. اما در این دوره از مجلس که هشتمین دوره از مجلس دانش آموزی است ما در حال تدوین سند حقوق دانش آموزی هستیم. همچنین تعطیلی روز پنجشنبه ها مدارس یکی از تصمیمات مجلس دانش آموزی است.

 در آینده چه برنامه ای دارید. آیا به مراجع بالاتر فکر میکنید؟

بله اگر بتوانم سیاست را ادامه می دهم ولی به درجات سیاسی بالا فکر نمیکنم اما دوست دارم هر جا هستم مثمر ثمر باشم.

 در پایان نظرتان را درباره کلمات زیر بفرمایید:

 لاهیجان: شهر من ، شهری بی مانند

 دانش آموز : مظلوم ترین و مهم ترین قشر جامعه

شهید فهمیده : الگو و افتخار دانش آموزان

مدرسه : جایی که هر روز صبح مرا با عشق به سمت خود می کشاند

معلم : ایثارگر ترین فردی که تمام تلاش خود را برای آموختن سپری می کند

سخن پایانی: ضمن تشکر ویژه از رسانه خبری تحلیلی «بامردم» باید بگویم که خدا را شاکرم که افتخار خدمتگزاری به قشری را دارم و ممنونم از همه عزیزانی که در این راه همراه من هستند ، امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای دانش آموزان عزیز باشم. یاعلی

photo 2017 02 27 22 37 44 - صدای رسای دانش آموزان هستیم | برای حل مشکلات دانش آموزان به مسوولین راهکار می دهیم - فاطمه دادرس

photo 2017 02 27 22 37 47 - صدای رسای دانش آموزان هستیم | برای حل مشکلات دانش آموزان به مسوولین راهکار می دهیم - فاطمه دادرس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.