×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

635657278257487899

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، از اعلام تعرفه های پزشکی سال ۹۵ در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بامردم، محمد علی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در برنامه نبض شبکه خبر که به موضوع چالش‌های تعیین تعرفه‌های پزشکی اختصاص داشت، درباره تاخیر اعلام تعرفه‌های پزشکی گفت: آنچه در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده منظم بودن شورای عالی بوده است و ابلاغ تعرفه‌ها در دو سال گذشته به موقع بوده و نهایتا در فروردین و اردیبهشت اعلام شده است.

وی سیر مراحل اداری را سبب تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی در سال ۹۵ دانست اما ایرج خسرونیا، معاون نظارت سازمان نظام پزشکی تهران این اظهارات را نپذیرفت و گفت: مشکل تاخیر تعرفه هر سال تکرار می‌شود که این موضوع سبب ضرر و زیان مردم، بیمارستان‌ها و در نهایت جامعه پزشکان است.

خسرونیا تاکید کرد: حتی ۱۰ روز تاخیر سبب بروز ضرر و زیان زیادی به جامعه پزشکی است.

وی به اعلام افزایش قیمت طرح ترافیک و دیه در اسفند هر سال اشاره کرد و گفت: هزینه‌ها، مالیات و غیره هر سال اعلام شده اما تشکیل جلسات منجر به نتیجه نبوده است. سال گذشته تعرفه‌ها اعلام شد و سازمان نظام پزشکی برای گروه با دستمزد پایین در خواست افزایش داشت زیرا جامعه پزشکی قشر زحمت کشی هستند.

در ادامه معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال بحث‌های ویژه‌ای مطرح است که جلسات و پیش جلسات متعددی شورای عالی بیمه برگزار کرده است، و یکی از مهمترین دلایل تاخیر منابع موجود نظام سلامت است که باید به مصارف برسیم و طرح تحول نظام سلامت جدای از منافع بسیاری که برای مردم داشت اما برخلاف تصور و برنامه‌های ما از منابع پایداری برخوردار بود و سازمان‌های بیمه گر با کسری منابع وارد سال جدید شده‌اند.

در همین حال معاون نظارت سازمان نظام پزشکی تهران پرسید: یک پزشک عمومی چه درآمدهایی دارد؟ نباید چشم پزشک به جیب بیمار باشد اما سازمان‌های بیمه گر باید این موضوع را در نظر بگیرند و رابطه مالی میان پزشک و بیماران وجود نداشته باشد. مشکل تعرفه از یک سو و عدم پرداخت بیمه‌ها مشکل دیگر جامعه پزشکان است.

وی افزود: ماه به ماه از حقوق کارمند و کارگر حق بیمه کسر می‌‌شود، و انتظار دارد که در زمان نیاز هزینه‌های درمانش توسط سازمان بیمه‌گر پرداخت شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.