یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41467 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان در لاهیجان در آستانه نوروز
    19 اسفند 1395 - 12:37
    شناسه : 41890
    0

    متاسفانه طی ماه های اخیر آمار متکدیان حرفه ای در لاهیجان افزایش یافته و این افراد در پمپ بنزین، داروخانه ها، بیمارستان، آرامستان، مقابل عابر بانک ها و مراکز درمانی اقدام به تکدی گری می کنند. در همین راستا ، با توجه به فرا رسیدن نوروز و حضور مسافران و گردشگران در شهر توریستی لاهیجان […]

    پ
    پ

    طرح ضربتی جمع آوری متکدیان در لاهیجان در آستانه نوروز - اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان در لاهیجان در آستانه نوروز - بازگیر

    متاسفانه طی ماه های اخیر آمار متکدیان حرفه ای در لاهیجان افزایش یافته و این افراد در پمپ بنزین، داروخانه ها، بیمارستان، آرامستان، مقابل عابر بانک ها و مراکز درمانی اقدام به تکدی گری می کنند.
    در همین راستا ، با توجه به فرا رسیدن نوروز و حضور مسافران و گردشگران در شهر توریستی لاهیجان ، نشستی با حضور جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ، رئیس کمیته امداد شهرستان لاهیجان، مهندس گنجه خسروی قائم مقام شهردار لاهیجان و اعضای شورای شهر برگزار شد .

    حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی شهرلاهیجان ، با اشاره به دستور کار جلسه در ارتباط با معضل تکدی گری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن افزود : متاسفانه اخیراً مشاهده می گردد افرادی توسط خودرو از محلی نامعلوم جهت تکدی گری به شهر لاهیجان آورده می شوند و همان خودرو در شب اقدام به جمع آوری این افراد می نماید .
    وی با بیان اینکه مبارزه با تکدی گری از مطالبات به حق مردم است، خاطر نشان کرد: متاسفانه تکدی گری مشکلات زیادی را به دنبال دارد و این افراد تلاش دارند تا از احساسات مردم استفاده و پولی را از شهروندان دریافت کنند.
    وی گفت : باید تلاش کنیم از ورود متکدیانی که گدایی را حرفه خود کرده و بصورت سازماندهی شده به شهر لاهیجان می آیند جلوگیری نمائیم، چرا که ورود این افراد نه تنها چهره شهر را مخدوش کرده بلکه باعث بروز مشکلات عدیده ای برای شهروندان نیز شده است.

    سرهنگ خدمتگزار جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی در حوزه جمع آوری متکدیان افزود : متأسفانه متکدیانی که امروز در سطح شهر شاهد آنها هستیم از خارج از استان به شهر لاهیجان انتقال داده میشوند و گاهاً از اتباع کشورهای هم مرز جنوبی می باشند که با توجه به تحقیقات بعمل آمده بسیاری از این افراد بلحاظ سلامت جسمی دچار مشکل و برخی حامل بیماری های مسری می باشند .
    وی در راستای کاهش و رفع این معضل اجتماعی بر لزوم همکاری ادارات و ارگانهای مرتبط تأکید و آمادگی همه جانبه نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان را بمنظور رفع این مشکل اعلام نمودند .

    بازگیر رییس کمیته امداد امام خمینی ( ره) شهرستان لاهیجان ضمن قدردانی شورای شهر به جهت توجه و اهتمام ویژه به مسائل و مشکلات شهر وشهروندان ، با تفکیک افراد نیازمند با متکدیان حرفه ای افزودند : متکدیانی که هم اکنون در سطح شهر شاهد آنان می باشیم بصورت یک تشکیلات و توسط افرادی سودجو هدایت می شوند که بمنظور مقابله با این معضل می بایست عوامل سازماندهی این افراد نیز دستگیر و با آنان برخورد قانونی شود .

    سید رضی فلاح چای با اشاره به نارضایتی شهروندان از این موضوع و ایجاد مشکلاتی توسط متکدیان برای همشهریان و گردشگران افزود : عدم برخودر قاطع با متکدیان باعث شده که این افراد به خود اجازه دهند برای شهروندان و گردشگران مزاحمت ایجاد نمایند . وی بمنظور رفع این معضل خواستار برخورد قاطع با این افراد شد .

    عباس شمسه کهن بمنظور اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری متکدیان سطح شهر خواستار بررسی و شناسایی دقیق عوامل و افرادی که این مجموعه ها را هدایت می کنند شد و بر اطلاع رسانی مناسب و دلایل اجرای این طرح برای شهروندان تأکید نمودند .

    ابراهیم خوشحال با اشاره بر لزوم اطلاع رسانی عمومی از اجرای طرح ساماندهی متکدیان از طریق نصب بنر و پرده در سطح شهر و تنویر افکار عمومی از مشکلات و مسائل حاشیه ای این متکدیان حرفه ای به لحاظ بیماری ، مسائل امنیتی و … خواستار هماهنگی و انجام مکاتبات لازم با دادستان شهرستان لاهیجان به جهت حمایت در اجرای این طرح و انتقال آنان به خارج از حوزه شهری شدند .

    رئیس کمیسیون حقوقی و فرهنگی شورای شهر لاهیجان گفت : برای زدودن این مشکل از سیمای جامعه به همراهی و همکاری مردم نیاز است زیرا مردم با کمک نکردن به متکدیان می توانند مسوولان را در رفع این معضل یاری کنند. وی افزود : باعنایت به اعلام آمادگی رییس کمیته امداد شهرستان لاهیجان ، مردم می توانند با شناسایی افراد واقعاً نیازمند و اعلام آنان به کمیته امداد امام خمینی (ره) ما را در اجرای هر چه بهتر این طرح یاری دهند .

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.