شنبه, 29 اردیبهشت 1403 Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41734 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2383×
بخشودگی بیش از ۷۵ میلیارد ریال از بدهی‌های مشتریان بانک کشاورزی گیلان
  • 21 اسفند 1395 ساعت: 18:12
  • شناسه : 42357
    0

    مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان گفت: ۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از بدهی‌های مشتریان این بانک بر اساس قانون بخشودگی، بخشیده شده است. علیرضا طاهری افزود: تاکنون، سه هزار و ۴۴۸ نفر از بدهکاران با مراجعه به شعبه‌های بانک کشاورزی در سراسر استان گیلان، از این فرصت بخشودگی بهره‌مند شده‌اند. وی اظهار داشت: […]

    پ
    پ

    علیرضا طاهری - بخشودگی بیش از ۷۵ میلیارد ریال از بدهی‌های مشتریان بانک کشاورزی گیلان -

    مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان گفت: ۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از بدهی‌های مشتریان این بانک بر اساس قانون بخشودگی، بخشیده شده است.

    علیرضا طاهری افزود: تاکنون، سه هزار و ۴۴۸ نفر از بدهکاران با مراجعه به شعبه‌های بانک کشاورزی در سراسر استان گیلان، از این فرصت بخشودگی بهره‌مند شده‌اند.

    وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۲ آئین‌نامه تبصره ۳۵ قانون بودجه سال جاری، بدهکاران بانکی که تسهیلات آن‌ها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد، در صورت پرداخت اصل بدهی تا پایان اسفندماه، از بخشودگی سود و جرائم آن برخوردار خواهند شد.

    طاهری بابیان اینکه بر این اساس سود و سود پس از سررسید جریمه تأخیر وام به‌شرط پرداخت اصل همه بدهی‌ها بخشوده می‌شود، تصریح کرد: ملاک محاسبه اصل بدهی آخرین قرارداد منعقده شده بین بانک و مشتری است.

    مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان حداکثر زمان برای بهره‌مندی از این بخشودگی را تا بیست و هشتم ماه جاری عنوان و خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه مدرک اضافی اخذ نمی‌شود، تنها بایستی فرم شماره یک پر شود.

    وی بیان داشت: در صورت فوت مشتری بدهکار، وارثان قانونی می‌توانند با پرداخت اصل بدهی از بخشودگی بهره‌مند شوند و اگر مشتری مشکلی داشته باشد، ضامن و وثیقه گذار می‌تواند اقدام کند.

    طاهری بابیان این‌که اولویت با خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه است، تصریح کرد: همچنین افرادی که در سال‌های گذشته بدهی خود را بر اساس قانون بودجه تمدید کردند، از هر بدهی که دارند، تنها یک قرارداد ، شامل می‌شود.

    مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان بیان داشت: اگر پرونده اجرایی باشد، علاوه بر وصول اصل، تمامی هزینه‌های مترتب بر واگذاری و اجرا را باید پرداخت کند، پرونده از اجرا خارج و به حالت عادی برمی‌گردد و وصول می‌شود.

    وی با اشاره به اقدامات شعب بانک کشاورزی استان گیلان در زمینه اطلاع‌رسانی و بهره‌مندی از این بخشودگی تصریح کرد: ارسال پیامک کوتاه به مشتریان بانک، نامه به فرمانداران، مراکز جهاد کشاورزی، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی ازجمله این اقدامات است.

    بانک کشاورزی در استان گیلان ۶۶ شعبه دارد.

    محمدعلی نجفی استاندار گیلان، سوم اسفندماه جاری در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان که در بانک کشاورزی گیلان در رشت برگزار شد، از آمادگی بانک‌های استان برای بخشش جرائم دیرکرد و سود وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و تاکید کرد که ابلاغیه بانک مرکزی به مدیران عامل بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، توسعه تعاون، صنعت و معدن، توسعه صادرات، رفاه و کشاورزی ارسال‌شده است.


    منبع: ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.