جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هر ماه ۲۰۰ نفر به داعش می‌پیوندند
    08 اردیبهشت 1395 - 10:42
    شناسه : 4307
    0

    وزارت خارجه امریکا اواسط فروردین در گزارشی مدعی شد تعداد تروریست‌های تکفیری حاضر در عراق و سوریه اکنون به کمترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است. به گزارش خبرگزاری با مردم، یک مقام امریکایی می‌گوید هر ماه حدود ۲۰۰ تکفیری خارجی به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه می‌پیوندند. پیتر گرستن، معاون […]

    پ
    پ

    داعش

    وزارت خارجه امریکا اواسط فروردین در گزارشی مدعی شد تعداد تروریست‌های تکفیری حاضر در عراق و سوریه اکنون به کمترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است.

    به گزارش خبرگزاری با مردم، یک مقام امریکایی می‌گوید هر ماه حدود ۲۰۰ تکفیری خارجی به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه می‌پیوندند.

    پیتر گرستن، معاون فرمانده نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی گروه موسوم به ائتلاف ضد داعش، تحت رهبری امریکا،  سه‌شنبه (۷ اردیبهشت) در یک نشست خبری مدعی شد: «این میزان در مقایسه با یک سال پیش که هر ماه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تروریست خارجی به داعش در عراق و سوریه می‌پیوستند، به شدت کاهش یافته است.»

    وزارت خارجه امریکا اواسط فروردین در گزارشی مدعی شد تعداد تروریست‌های تکفیری حاضر در عراق و سوریه اکنون به کمترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است.

    وزارت خارجه با استناد به گزارش رئیس سابق سازمان جاسوسی انگلیس در سال ۲۰۱۵، اعلام کرد سوریه به محل اصلی پرورش نسل جدیدی از تروریست‌ها در جهان بدل شده است، چرا که داعش در ۱۸ ماه گذشته حدود ۳۱ هزار پیکارجوی خارجی را به خدمت گرفته است.

    گرستن بدون ارائه آمار دقیق اظهار داشت شمار افرادی که از داعش روی گردان شده‌اند، نیز کاهش یافته است.

    وی افزود: «شاهد آن هستیم که آنها (تروریست‌ها) روحیه‌شان را از دست داده‌اند، قادر به پرداخت هزینه‌های خود و یا جنگیدن نیستند و هر روز عده‌ای از آنها این گروه را ترک می‌کنند.»

    تروریست‌های داعش که ابتدا در سال ۲۰۱۲ از سوی سازمان سیا برای براندازی حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در اردن آموزش دیدند، اکنون کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را در دست دارند و تا کنون جنایات متعددی علیه بشریت مرتکب شده‌اند.

    ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری امریکا از اواخر تابستان ۱۳۹۳ بدون مجوز دولت دمشق و سازمان ملل، حملات هوایی خود را به آنچه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه می‌خواند، آغاز کرده است.

    در ناآرامی‌های پنج ساله سوریه حدود ۴۷۰ هزار نفر از مردم این کشور کشته و بیش از ۱٫۹ میلیون نفر زخمی شده‌اند. این خشونت‌ها همچنین میلیون‌ها نفر را در داخل و خارج این کشور جنگ زده آواره کرده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.