چهارشنبه, 2 خرداد 1403 Wednesday, 22 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41786 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2384×
گیلان صاحب ۶ درصد سهم بازار موبایل کشور
  • 26 اسفند 1395 ساعت: 22:54
  • شناسه : 43607
    0

    رییس اتحادیه صنفی موبایل شهرستان رشت گفت : بازار گیلان یکی از جذاب ترین بازارهای تلفن همراه کشور است که در حدود شش درصد سهم بازار کشور را تشکیل می دهد به گزارش «بامردم»،احمد ملک فرنود رییس اتحادیه صنفی موبایل شهرستان رشت در جمع خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : اتحادیه تلفن همراه و […]

    پ
    پ

    رییس اتحادیه صنفی موبایل شهرستان رشت گفت : بازار گیلان یکی از جذاب ترین بازارهای تلفن همراه کشور است که در حدود شش درصد سهم بازار کشور را تشکیل می دهد

    به گزارش «بامردم»،احمد ملک فرنود رییس اتحادیه صنفی موبایل شهرستان رشت در جمع خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : اتحادیه تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی اتحادیه ی نوپایی است و تا اوایل سال ۹۵ جز اتحادیه فن آوران الکترونیک و رایانه بود و این کمبود احساس می شد که متولی کار باید اهل فن باشند.

    وی افزود : بنا بر قانون نظام صنفی به این فکر افتادیم که این اتحادیه را تشکیل و از اتحادیه فن آوران الکترونیک و یارانه ای منفک کنیم ،با کمک اتاق اصناف توانستیم این اتفاق را از جنس فعالین صنف خود رقم بزنیم.

    ملک فرنود اضافه کرد: اصناف نیز هیات رییسه و متولیان امور را از جنس خود دیدند این تکنولوژی در تمام دنیا بروز و در حال پیشرفت است و نوسان در بازار تلفن همراه با هیچ صنف و بازار دیگری قابل مقایسه نیست، روی همین اصل خیلی از همکاران آسیب دیده و از گردونه بازار خارج شدند .

    وی تصریح کرد : میخواهیم در مرداد ماه امسال استارت تشکیل یک کمیته مشورتی برای کمیته اصناف ایران را بزنیم .

    وی ادامه داد : قرار بر این شد که تصمیم سازی حوزه تلفن همراه بدون مشورت این کمیته ۵ نفره اجرایی نشود و این موفقیتی بود که کمتر اتحادیه ای می تواند خود را در چنین موقعیتی ببینید.

    وی در خصوص اهم فعالیت های اتحادیه در یکسال اخیر گفت : تمام تلاش ما در جهت رشد و اعتلای اتحادیه است، اولین اقدام در خصوص شناسنامه دار کردن واحدهای صنفی فاقد هویت بود،  ۵۰ درصد واحدهای صنفی شهرستان رشت فاقد پروانه کسب بودند که برای دو سوم آنها تشکیل پرونده دادیم و امیدواریم تا پایان بهار ۹۶ هیچ مورد بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

    وی در خصوص تعداد واحد های صنفی موبایل در شهرستان رشت اظهار داشت : ۴۰۰ واحد شناسنامه دار در شهرستان رشت فعالیت می کنند و بقیه واحد ها نیز در آینده نزدیک پروانه دار می شوند .

    ملک فرنود گفت : بازار گیلان یکی از جذاب ترین بازارهای تلفن همراه کشور است که در حدود شش درصد سهم بازار کشور را تشکیل می دهد.

    ملک فرنود با بیان اینکه یکی از معضلات این صنف عدم آشنایی آنها با قانون و حقوق صنفی خودشان است گفت : جلساتی برای آشنایی صنف با موازین کار و قانون برگزار خواهد شد .

    وی افزود : ۹۰ درصد موبایل های موجود در بازار درصد به صورت قاچاق وارد میشود و پدیده قاچاق در تلفن همراه خودش بحث مفصل دارد.
    وی گفت : تناقضاتی در بحث دارایی و ضریب مالیاتی مصوب وجود دارد که با حاشیه سودی همخوانی ندارد .۳ درصد سود خرده فروشی و ۷ درصد سود عمده فروشی مصوب شده است .

    وی ادامه داد : اتاق اصناف تعامل بسیار خوبی با پلیس آگاهی ،سازمان صنعت ،معدن و تجارت و نهادهای ذیربط دارد و این تعامل خوب و سازنده باعث شده تا آرامش نسبی در خصوص کالای قاچاق ایجاد شود .

    رییس اتحادیه صنفی موبایل شهرستان رشت در خصوص آموزشهای فنی اصناف عضو این اتحادیه عنوان کرد : در قانون پیش بینی هایی در خصوص کمیسیون ها در اتحادیه شده است و ما در صدد هستیم که از کمیسیون فنی و آموزش برای ارتقای دانش فنی اصناف در بخش تعمیرات و خدمات پس از فروش بهره گیری کنیم.

    وی خاطر نشان کرد : تلاش داریم الزامی به وجود آوریم که واحدهای تعمیرات و خدمات پس از فروش موبایل در تست کمیسیون فنی امتیاز لازم را کسب نمایند و برنامه بعدی اتحادیه طبقه بندی واحدها بر اساس امتیاز آنهاست.

    وی ادامه داد : ان شا الله برای اواخر فروردین دوره آموزشی DBA با حضور مدرسین مدیریت بازار برگزار خواهد شد و تعاملاتی نیز در زمینه دوره های آموزشی با فنی و حرفه ای استان صورت گرفته است .

    کاسپین

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.